Toon posts:

Zon/Versatel ADSL met alcatel modem; te lage DL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben onlangs overgestapt met behoud van Mxstreammodem op Zon/veratel.
Op zich ging de overstap prima en de verbinding loopt heel aardig, ECHTER de downloadsnelheid is nog niet wat het zou moeten zijn. Bij verschillende speedtests komt de DL niet boven de 54 KB/s, terwijl je met een 768 kbs lijntje toch makkelijk 80KB/s moet kunnen halen. De speedtestresultaten van ander Zon BB+ gebruikers bevestigen dit.
Mijn PC is optimaal geconfigureerd (volgens DSL reports)voor dit type ADSL. Heeft iemand een idee wat het euvel zou kunnen zijn???

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48
Log je wel in met je nieuwe account? ;)

Anders moet je mxstream maar eens bellen, dan hebben ze waarschijnlijk je profiel niet aangepast.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
hahaha, tuurlijk! |:( ; anders had ik natuurlijk helemaal geen verbinding!
Ik ben trouwens bij Planet weg (lezen kan geen kwaad) oud abbo weg nieuw abbo bij zon/versatel

Verwijderd

Topicstarter
niemand goede tip?

• Sike
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 12:55

Sike

Simply$ike | Nachtvlinder

Het zou kunnen dat ze de snelheid nog niet verhoogd hebben voor jou. Je kan dan het beste even bellen met de helpdesk die zullen je dan eerts proberen te helpen en uiteindlijk gaan regelen dat de snelheid wordt opgeschroevd ;)

snachts werkt alles beter .....

Verwijderd

Topicstarter
volgens zonneke staan de instellingen goed.

• Sike
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 12:55

Sike

Simply$ike | Nachtvlinder

Op zondag 05 mei 2002 16:45 schreef weirdo1 het volgende:
volgens zonneke staan de instellingen goed.
Ik lees ook mooi op tijd dat je de alcatel modem van mxstream nog hebt. Dat ondersteunen ze op de helpdesk niet natuurlijk. ....
Misschien dat het zo is dat in die modem de snelheid gecapped staat ofzo.
Wat is je upload by de weg?

snachts werkt alles beter .....

Verwijderd

Topicstarter
de upload is netjes 13 KB/s. als de modem gecapped is zou ik dat graag willen weten (en vooral hou ik m kan uncappen)
Ik denk echter niet dat dit het euvel is daar je normaal gesproken kan upgraiden tot een advanced abbo zonder je modem te herconfigureren.... Die 768 kbs zou hij dus ook probleemloos moeten kunnen trekken....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48
Op zondag 05 mei 2002 13:07 schreef weirdo1 het volgende:
hahaha, tuurlijk! |:( ; anders had ik natuurlijk helemaal geen verbinding!
Ik ben trouwens bij Planet weg (lezen kan geen kwaad) oud abbo weg nieuw abbo bij zon/versatel
tss ssorry hoor |:(

BEL DAN MET VERSATEL

damn...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 18:07 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

tss ssorry hoor |:(

BEL DAN MET VERSATEL

damn...
oeps, lange tenen? (sorry)

Verwijderd

Topicstarter
sinds een paar dagen zit ik met alcatel op de volle snelheid.
Bleek aan de instellingen te liggen van het zonnetdomein achter? het (versatel) adsldomein (of zoiets)
Het netwerk van zon moest gedeeltelijk ff plat om dit te corrigeren ,maar nu draait de alcatel op volle snelheid.
Dus als je een KPN basic abbo hebt en je wilt voor een paar pleuro meer een snellere verbinding; het kan bij versatel/zonnet!
configureren van modem voor zonnet is simpel; je hoeft alleen je gebruikersgegevens te veranderen.
Pagina: 1