Toon posts:

Onload in body

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb dus een pagina met foto's, en gewoon bovenin een javascript menutje en wat plaatjes van de bovenbalk, het probleem is dat als ik de pagina laadt, hij op de een of andere manier niet de gewone volgorde van boven naar beneden laadt maar *eerst* alle foto's en dan pas de plaatjes van het bovenmenutje, en als allerlaatste het javascript menu |:(

ik had dus zelf in gedachte om gewoon even al die plaatjes en dat menutje in de onload te zetten maar dat blijkt ook niet echt te werken...

iemand een idee?

Verwijderd

broncode?

Verwijderd

Topicstarter
280 regels en een beetje een bende ;)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op zondag 05 mei 2002 12:52 schreef EvilWcBril het volgende:
280 regels en een beetje een bende ;)
En alleen dat stukje :?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dus niet hoe ik dat menu en foto's goed in een onload moet zetten, en of dat uberhaupt wel het probleem is...

Verwijderd

Haal dat onload="writeMenus();" dan uit de body, en plemp die tussen <script> tags, als eerste in je body.

Dat moet op zich wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 12:59 schreef Cheatah het volgende:
Haal dat onload="writeMenus();" dan uit de body, en plemp die tussen <script> tags, als eerste in je body.

Dat moet op zich wel werken.
dan werkt het hele menu niet meer :o

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel gehoord dat het te maken heeft met de volgorde waarin je browser dus foto's en scripst laadt. maar er moet vast wel een manier zijn om dat zelf te vertellen wat eerst geladen dient te worden.

d.m.v. java misschien?

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 18:49 schreef EvilWcBril het volgende:
ik heb wel gehoord dat het te maken heeft met de volgorde waarin je browser dus foto's en scripst laadt. maar er moet vast wel een manier zijn om dat zelf te vertellen wat eerst geladen dient te worden.

d.m.v. java misschien?
Nee, dat gaat niet werken. Je moet er namelijk rekening mee houden dat JavaScript pas elementen (bijvoorbeeld Layers) aan een document kan toevoegen als het document volledig is ingeladen. Daarom staat de aanroep in de body onload. Als je al begint met het menu te schrijven voordat de body helemaal binnen is krijg je complete garbage.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:40

crisp

Devver

Pixelated

beetje ongeduldig?
Enfin, check voor een mogelijke oplossing in bovenstaand topic.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 08:49 schreef Blues het volgende:

[..]

Nee, dat gaat niet werken. Je moet er namelijk rekening mee houden dat JavaScript pas elementen (bijvoorbeeld Layers) aan een document kan toevoegen als het document volledig is ingeladen. Daarom staat de aanroep in de body onload. Als je al begint met het menu te schrijven voordat de body helemaal binnen is krijg je complete garbage.
dus is alleen mogelijk dmv frames... :r

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Op maandag 06 mei 2002 17:00 schreef EvilWcBril het volgende:

[..]

dus is alleen mogelijk dmv frames... :r
Je topic had eigenlijk al gesloten moeten worden vanwege de crossposting wat mij betreft, maar als je nou eens zou lezen wat crisp zei.
Pagina: 1