[PHP] performance vergelijking server

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:23

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Voor m'n applicatie in PHP maak ik nu gebruik van Apache 1.3.24 op Windows 2000 Server.
De database staat op MSSQL Server 2000.

Zou het voor de performance beter zijn om IIS te gebruiken?
Het geheel hangt niet aan internet, dus om veiligheidsredenen hoef ik het niet te laten.

Verwijderd

Voer een test uit en kijk naar de parse tijd van je script.

[Ik denk zelf dat het vrij weinig uitmaakt, zowel php als iis maken gebruik van odbc om naar je database te connecten dus qua "intergratie" van da database zal het vrij weinig uitmaken, ik zou zeggen blijf bij apache, het werkt nu niet moeilijk doen als het makkelijk kan]

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op zondag 05 mei 2002 12:23 schreef TimD het volgende:
Ik denk zelf dat het vrij weinig uitmaakt, zowel php als iis maken gebruik van odbc om naar je database te connecten dus qua "intergratie" van da database zal het vrij weinig uitmaken, ik zou zeggen blijf bij apache, het werkt nu niet moeilijk doen als het makkelijk kan
Of het bovenstaande helemaal waar is weet ik niet, maar ik denk niet dat je db-verbinding erop vooruit zal gaan als je switched van server. Wel zou het kunnen zijn (maar ik denk het niet) dat de performance van php onder IIS beter is dan onder apache..

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 12:23 schreef TimD het volgende:
Ik denk zelf dat het vrij weinig uitmaakt, zowel php als iisASP maken gebruik van odbc om naar je database te connecten
Niet helemaal waar, in asp kan je er voor kiezen via odbc te gaan als je alleen 'n odbc driver hebt, als je 'n natvie oledb provider hebt zal de performance iets beter zijn als je die gebruikt. Ik kan me ook herrineren dat php voor allerlei databases native ondersteuning had en dat mssql er een van was (kan een van de php goere's hier uitsluitsel over geven?) dus qua performance zal het idd niet zo heel veel schelen maar de door jou genoemde reden klopt niet helemaal >:)

Ow wacht hij gaat natuurlijk onder iis ook gewoon php draaien, ben weer flink bezig 'n kont uit me zelf te maken..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 05 mei 2002 12:37 schreef Yarvieh het volgende:
ben weer flink bezig 'n kont uit me zelf te maken..
Wat een prachtige uitdrukking :+

Maar aangezien IIS stabieler op win2k draait dan apache (tenminste, dat wordt beweerd ik heb het zelf nooit getest) zou je daarom IIS kunnen nemen. Verder zal de executie weinig sneller zijn denk ik.

En sowieso, wat let je het te testen? :)
IIS en apache kunnen prima naast elkaar werken...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
Op zondag 05 mei 2002 13:24 schreef ACM het volgende:
Maar aangezien IIS stabieler op win2k draait dan apache (tenminste, dat wordt beweerd ik heb het zelf nooit getest) zou je daarom IIS kunnen nemen. Verder zal de executie weinig sneller zijn denk ik.
Apache is nog nooit gecrashed bij mij op mn win2k bak, als je dat bedoelt... :o

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

PHP is geschreven voor Apache (onder *nix), meen ik, dus het lijkt me sterk dat de performance van het geheel beter is met IIS...

Verwijderd

De performance verschillen zul je alleen merken op giga loads en hits, en uit dat oogopzicht zou ik zeggen gebruik gewoon wat je zelf lekker vindt werken.

Van een performance verschil van zegge 1ms tussen apache en/of iis zal geen enkele systeembeheerder wakker liggen.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 05 mei 2002 14:13 schreef Gordijnstok het volgende:
Van een performance verschil van zegge 1ms tussen apache en/of iis zal geen enkele systeembeheerder wakker liggen.
Tenzij ie aan voorgaande voldoet ;)
Magoed, de enige reden om een andere daemon te gebruiken is dus stabiliteit.

Bij de meeste dynamische sites zal de opbouw van de pagina toch voor het grootste deel van de tijd bezig zijn met wachten op de queries.

Verwijderd

Voor de maken van mijn sites draai ik:

Windows XP
IIS 5
ASP
PHP 4.2.0
MySQL 3.23.49

Draait lekker EN snel (PHP)!
Met Apache onder Windows had ik vaak problemen...(jaja, zeg maar weer dat het aan mij ligt)

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
Op zondag 05 mei 2002 17:47 schreef Timon_TB het volgende:

Windows XP
IIS 5
ASP
PHP 4.2.0
MySQL 3.23.49

Met Apache onder Windows had ik vaak problemen...(jaja, zeg maar weer dat het aan mij ligt)
Ligt aan jou. :+

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:23

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Hmz, heb IIS effe uitgeprobeerd, maar 't lijkt of ie geen user informatie op slaat (sessie zut). Naja kijk er morgen wel eens naar.

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 05 mei 2002 23:53 schreef supergrover het volgende:
Hmz, heb IIS effe uitgeprobeerd, maar 't lijkt of ie geen user informatie op slaat (sessie zut). Naja kijk er morgen wel eens naar.
heb je wel een tmp dir op je schijf gemaakt ??? dit was bij mij het probleem toen ik een script wou draaien met sessies erin.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2002 @ 17:47:

Windows XP
IIS 5
ASP
PHP 4.2.0
MySQL 3.23.49

hmm alleen als ik die MySQL aan de praat krijg dan heb ik em ook ;)

Verwijderd

Draai bij mij met apache 2.0.39 prima (verder ook php-4.2.2 en mysql 3.23-.51 voor devel :))

Op de server apache 1.3.26 met php-4.2.2 en mysql-3.23-51 :) Draait lekker, maar das beiden op Linux :)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Emm, dit is een 4 maanden oud topic hoor :? :?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat was een nuttige toevoeging Knaart....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.