Tv gekocht niet goed.

Pagina: 1
Acties:

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31
Ik heb een tv gekocht (samsung WS28Z46VS) breedbeeld rakker.
Donderdag heb ik hem gekocht maar het beeld is niet goed.
Het trekt een beetje en echt scherp is die ook niet.
Het lijkt wel of die niet snel genoeg is.
Nu heb ik een goede gezien op het internet een thompson.
Kan ik mijn geld ook terug krijgen of kan ik hem alleen ruilen?

IK heb hem gekocht bij scheer & foppen.

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

moet je gewoon ff vragen is per winkel verschillend :Z

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoe moeten wij dat weten? Dat ligt aan de winkel waar je 'm hebt gekocht. Sommige winkels geven je geld terug, anderen ruilen alleen om voor een ander exemplaar, en weer andere geven tegoedbonnen.

Ik zou gewoon m'n geld terug eisen. Werkt meestal wel als je het een beetje goed aanpakt ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MartNL
Op zondag 05 mei 2002 11:52 schreef firoz het volgende:
moet je gewoon ff vragen is per winkel verschillend :Z
Je hebt er dus niet gewoon recht op?
Bv in een bepaalde termijn.

Verwijderd

8 dagen niet goed geld terug ofzo ist toch bij scheer en floppen ?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Dit is toch gathering of tweakers? Dus wat doe je als je TV niet snel genoeg is? Overclocken!! :P

Ik snap niet wat je bedoeld, hoe kan een TV niet snel genoeg zijn? Ik heb zelf een 32" Samsung breedbeeld en ben er best over te spreken, enige wat me een beetje stoort zijn twee donkere balken bij AV1 en AV2.

Je kan het proberen bij de winkel, ik geloof dat je sowieso binnen een week mag ruilen .... maar gezien ie niet stuk is (of misschien ook wel, want mijnes is echt wel scherp) kunnen ze nog moeilijk gaan doen. Suc6

• JvS
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 05 mei 2002 11:54 schreef MartNL het volgende:

[..]

Je hebt er dus niet gewoon recht op?
Bv in een bepaalde termijn.
Nee, je hebt daar geen recht op. Je hebt je TV daar gekocht, en zolang jij niet kan aantonen dat je totaal verkeerd voorgelicht bent (je wilde bijvoorbeeld een wasmachine maar een sukkel heeft je een droger verkocht) HOEVEN winkels geen geld terug te geven. Alleen bij "colportatie" (oid) heb je recht op een 'bezinningsperiode' van acht dagen. Dat is als je bijvoorbeeld een TV koopt die jou per telefoon wordt aangeboden of als je een enceclopedie koopt aan de deur of als je speakers uit een busje koopt. Iig: de verkoper benadert jou, en niet dat jij naar hun winkel bent gegaan :).

Veel winkels doen het wel, ook geven ze vaak bonnen. Dat mogen winkels gewoon doen. Ondanks wat iedereen altijd loopt te roepen ("Ik heb recht op mijn geld terug!") is dat niet zo. Je bent overgeleverd aan de coulance van de winkel. Dat is om de winkels te beschermen tegen mensen die ineens toch maar wat anders willen hebben. De winkel zit dan ineens met een DEMO-TV.

Veel Audiowinkels geven trouwens wel geld terug, als je een goede reden hebt. Ik snap alleen niet dat je een TV koopt die trekt en waarvan het beeld niet scherp is :?. Maar dat zal wel :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26
Op zondag 05 mei 2002 11:58 schreef Raziel het volgende:
Ik snap niet wat je bedoeld, hoe kan een TV niet snel genoeg zijn?
Ik denk dat hij bedoelt (correct me if i'm wrong) dat de signaalflanken niet steil genoeg zijn. Dus het wisselen van zwart naar wit of andersom gaat niet snel genoeg, en daardoor krijg je grijze vlakken ipv zwart-wit geblokt, blurring dus. Je contrast is dan waardeloos.

• MartNL
Ik bedoel dat bij snelle beelden het beeld een beetje streperig word. Het trekt als het ware een beetje.
Als een hoofd snel heen in weer gaat dan word het wazig.
Als er bv snelle text door het beeld gaat kan je het niet lezen.
En sport kan je al helemaal niet kijken.
(dat kan die niet volgen word bluberig)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Op zondag 05 mei 2002 12:46 schreef MartNL het volgende:
Ik bedoel dat bij snelle beelden het beeld een beetje streperig word. Het trekt als het ware een beetje.
tv kapot toch? lijkt me logisch... :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MartNL
Op zondag 05 mei 2002 12:02 schreef JvS het volgende:

[..]

Nee, je hebt daar geen recht op. Je hebt je TV daar gekocht, en zolang jij niet kan aantonen dat je totaal verkeerd voorgelicht bent (je wilde bijvoorbeeld een wasmachine maar een sukkel heeft je een droger verkocht) HOEVEN winkels geen geld terug te geven. Alleen bij "colportatie" (oid) heb je recht op een 'bezinningsperiode' van acht dagen. Dat is als je bijvoorbeeld een TV koopt die jou per telefoon wordt aangeboden of als je een enceclopedie koopt aan de deur of als je speakers uit een busje koopt. Iig: de verkoper benadert jou, en niet dat jij naar hun winkel bent gegaan :).

Veel winkels doen het wel, ook geven ze vaak bonnen. Dat mogen winkels gewoon doen. Ondanks wat iedereen altijd loopt te roepen ("Ik heb recht op mijn geld terug!") is dat niet zo. Je bent overgeleverd aan de coulance van de winkel. Dat is om de winkels te beschermen tegen mensen die ineens toch maar wat anders willen hebben. De winkel zit dan ineens met een DEMO-TV.

Veel Audiowinkels geven trouwens wel geld terug, als je een goede reden hebt. Ik snap alleen niet dat je een TV koopt die trekt en waarvan het beeld niet scherp is :?. Maar dat zal wel :).
Maar ruilen kan toch wel?

En over het beeld dat niet scherp is.
Ik verwacht gewoon van een tv van 750 euro dat ie scherp is.
In de winkel zag het er allemaal goed uit.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30

[..]

*kuch* die tv lijkt me aardig kapot... dus jij zegt dat ie em niet kan ruilen nu hij niet goed is? lijkt me sterk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
als je zegt dat je de consumentenbond om raad gaat vragen.....
worden ze ineen heel bereidwillig!!!
krijg je een nieuwe tv of je geld terug wat je maar wil ;)

enne wist je... dat je (iig bij ITS) kunt zeggen dat je de tv te duur vindt? en dan vragen ze je wat je er dan voor had willen geven... een beetje onderhandelen terwijl er een prijskaart aanhangt!! mijn buurman ded dat ook en het scheelde hem op een tv en stereo installatie echt 200 euro!!

• MartNL
Op zondag 05 mei 2002 12:56 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

*kuch* die tv lijkt me aardig kapot... dus jij zegt dat ie em niet kan ruilen nu hij niet goed is? lijkt me sterk.
We hadden het over geld terug hoor. ;)

Zal het ook aan mijn antenne aansluiting kunnen liggen?

Verwijderd

ben je nou zelf te lui om ff die winkel te bellen?
jeez man...... }:O

• MartNL
Op zondag 05 mei 2002 12:57 schreef Digitalis het volgende:
ben je nou zelf te lui om ff die winkel te bellen?
jeez man...... }:O
Die is dicht.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 05 mei 2002 12:56 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over kapotte apparaten. Dat de TV jou kapot lijkt maakt mijn verhaal niet ineens "sterk" ofzo hoor :o

• MartNL
Kapot is die natuurlijk niet echt.
Het is meer van 90% goed.

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

[..]

Het bovenstaande verhaal klopt bijna helemaal. Ik heb er alleen boek 6 van het BW eens op nageslagen en daarin wordt ook de 'conformiteit' genoemd. Dit wordt duidelijk omschreven in artikel 17:
lid 1: Een afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
lid 2: Een zaak beantwoord niet aan de overeenkomst indien zij niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor normaal gebruik daarvan nodig zijn. (...)

Ik denk dat je hier met redelijke kans van slagen kan aanvoeren dat er sprake is (en daarvoor hoef je dus niet - in tegenstelling met het geciteerde hierboven - geheel verkeerd voorgelicht te zijn) van non-conformiteit. In dat geval kan je drie dingen eisen (volgens artikel 21):
1) aflevering van het ontbrekende;
2) herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen en
3) vervanging van de afgeleverde zaak.

Er is dus inderdaad geen recht op je geld terug. Echter, de verkoper kan wanneer je voor optie 2 of 3 kiest, er wel voor kiezen om tot teruggave van de verkoopprijs over te gaan. Dus als je de verkoper lief aankijkt :) . Veel succes ermee iig.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 05 mei 2002 13:04 schreef willem-alex het volgende:

Er is dus inderdaad geen recht op je geld terug. Echter, de verkoper kan wanneer je voor optie 2 of 3 kiest, er wel voor kiezen om tot teruggave van de verkoopprijs over te gaan. Dus als je de verkoper lief aankijkt :) . Veel succes ermee iig.
Klopt, als je gewoon rustig je zaakjes uitlegt, doen winkels vaak gewoon coulant. :)

Verwijderd

Misschien is het een instelling die verkeert staat? Bij onze tv (sharp breedbeeld) heb je een functie 'ruisonderdrukking', en als je die op hoog zet, dan krijg je het effect wat je hierboven beschrijft.... je weet maar nooit

• MartNL
Op zondag 05 mei 2002 13:15 schreef D-dayzz het volgende:

[..]

Misschien is het een instelling die verkeert staat? Bij onze tv (sharp breedbeeld) heb je een functie 'ruisonderdrukking', en als je die op hoog zet, dan krijg je het effect wat je hierboven beschrijft.... je weet maar nooit
Er zit wel een ruis onderdrukker op.
Maar er zit geen verschil tussen aan en uit.

• Raziel
Op zondag 05 mei 2002 13:15 schreef D-dayzz het volgende:

[..]

Klopt, ruisonderdrukking maakt je beeld wat waziger, haalt de scherpte eruit. Maar zo erg als jij het beschrijft dan moet er wel iets mis zijn met je TV.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Dat is dus een typisch effect van een slechte 100Hz TV.
Wat is er aan te doen? Niks.

Siditamentis astuentis pactum.

• MartNL
Op zondag 05 mei 2002 17:31 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Dat is dus een typisch effect van een slechte 100Hz TV.
Wat is er aan te doen? Niks.
Misschien dat ik beter een goede 50hz kan kopen voor dat geld?
(wil niet meer uitgeven dan 800 EURO )

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lees: [topic=219161/1/100]

Cool topic :)

• Raziel
Op zondag 05 mei 2002 17:39 schreef MartNL het volgende:

[..]

Misschien dat ik beter een goede 50hz kan kopen voor dat geld?
(wil niet meer uitgeven dan 800 EURO )
Denk toch echt dat er iets mis is met jouw TV. Ik was 1880 gulden kwijt voor mijn Samsung 32"/81cm TV, en da's ook een 100 Hz, maar beeld is toppie hoor!

• MartNL
Op zondag 05 mei 2002 20:14 schreef Raziel het volgende:

[..]

Denk toch echt dat er iets mis is met jouw TV. Ik was 1880 gulden kwijt voor mijn Samsung 32"/81cm TV, en da's ook een 100 Hz, maar beeld is toppie hoor!
Ik hem omgeruild en het is nu wat beter.
Volgens moet ik gewoon wennen aan dat 100hz gebeuren.
En het lijkt wel als die eerst een half uurtje warm moet worden. Daarna gaat het steeds beter.
Maar ik geloof dat ik nu wel redelijk tevreden ben. :+

• MartNL
Op zondag 05 mei 2002 17:41 schreef JvS het volgende:
Lees: [topic=219161/1/100]

Cool topic :)
Inderdaad leuke topic.
Het word er alleen niet eenvoudiger op.
Maar ik heb hem omgeruild voor een andere.
(zelfde merk en type)
Deze is wat beter , en voor de rest moet ik gewoon wennen aan het beeld.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Gewoon terug brengen en zeggen dat het gewoon niet is wat je ervan verwacht had, in principe zou je dan zo je geld terug moeten kunnen krijgen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

gewoon ff aan de focus knop draaien dude :P

• MartNL
Op maandag 06 mei 2002 16:29 schreef Egberttheone het volgende:
gewoon ff aan de focus knop draaien dude :P
Die heb ik niet dude. :+

Verwijderd

nee, dan mot je de kap er af halen en dan zie je een rode kabel in een zwrt blokje op de print lopen mestal staat er op dat blokje focus A en focus B, maar ja ik zla toch eerst maar eens gaan ruilen... dude :+

Verwijderd

Tja, heb ik dan ook vrijdga een samsung gekocht 70 cm breedbeeld. Beeld trekt krom en krijg wazige strepen over het beeld wanneer ik dvd bekijk en rare pixels halverwege het scherm. Samsung gebeld en dat was niet de bedoeling en daarna Scheer en foppen gebeld. Hebben ze geen vervanging.
Lekker hoor.

Verwijderd

krijg je goed gevoel van he spul kopen, en zelfs nieuw uit doos geeft ie al problemen kan je nagaan wat er gebuert na een jaar >:)

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op zondag 05 mei 2002 12:52 schreef MartNL het volgende:

[..]

Maar ruilen kan toch wel?

En over het beeld dat niet scherp is.
Ik verwacht gewoon van een tv van 750 euro dat ie scherp is.
In de winkel zag het er allemaal goed uit.
Op zondag 05 mei 2002 13:04 schreef willem-alex het volgende:

...................... Ik heb er alleen boek 6 van het BW eens op nageslagen en daarin wordt ook de 'conformiteit' genoemd. Dit wordt duidelijk omschreven in artikel 17:
lid 1: Een afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
lid 2: Een zaak beantwoord niet aan de overeenkomst indien zij niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor normaal gebruik daarvan nodig zijn. (...)

Ik denk dat je hier met redelijke kans van slagen kan aanvoeren dat er sprake is (en daarvoor hoef je dus niet - in tegenstelling met het geciteerde hierboven - geheel verkeerd voorgelicht te zijn) van non-conformiteit. In dat geval kan je drie dingen eisen (volgens artikel 21):
1) aflevering van het ontbrekende;
2) herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen en
3) vervanging van de afgeleverde zaak.

Hij geeft zelf dus al aan dat het er in de winkel zo goed uitzag. Denk dus dat het door jou bedoelde artikel niet opgaat.

Jammer, maar hij had gewoon beter moeten kijken in de winkel.
Of met de winkel gewoon gaan praten en hopen dat zij er aan willen meewerken om het probleem op te lossen, op de één of andere manier.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• MartNL
Op maandag 06 mei 2002 21:27 schreef Egberttheone het volgende:
krijg je goed gevoel van he spul kopen, en zelfs nieuw uit doos geeft ie al problemen kan je nagaan wat er gebuert na een jaar >:)
Ach ik koop over een tijdje wel weer een nieuwe.
Dan kan deze naar de slaapkamer. ;)

Verwijderd

Product voldoet niet aan de eisen?
Pagina: 1