Ik ben bezig Debian te installeren op mijn router met de 2.4 install disks (6 stuks dus). Nu gaat het eerste deel prima: selecteren van modules, installeren van base system etc. etc.
Na de reboot: de configuratie van het base system vraagt om time zone settings te wijzigen (GMT?, locatie, city) en de settings voor passwords (MD5?, shadow?). Dan wordt er gevraagd om een passwd voor root en het aanmaken van een gewone gebruiker.
En dan komt het probleem: na de mededeling
en dan, je raadt het al:
Mijn systeem is natuurlijk nog verre van functioneel, aangezien de install nog niet af is. Dit is de derde poging; iemand een idee?
[edit]De logs helpen niet; er is wel een /var/log/installer.log maar die laat alleen de curses dialogs zien, niet wat er 'achter de schermen'gebeurt. messages en zo geeft geen (voor mij hier en nu) nuttige info...[tide]
Na de reboot: de configuratie van het base system vraagt om time zone settings te wijzigen (GMT?, locatie, city) en de settings voor passwords (MD5?, shadow?). Dan wordt er gevraagd om een passwd voor root en het aanmaken van een gewone gebruiker.
En dan komt het probleem: na de mededeling
kom ik weer terug in de time zone config! Dus ik mag weer opgeven al dan niet hardware clock op GMT, wat is area, wat is time zone. Vervolgens weer MD5 en shadow passwords.loading /etc/console/boottime.kmap.gz
en dan, je raadt het al:
en weer terug naar time zone.loading /etc/console/boottime.kmap.gz
Mijn systeem is natuurlijk nog verre van functioneel, aangezien de install nog niet af is. Dit is de derde poging; iemand een idee?
[edit]De logs helpen niet; er is wel een /var/log/installer.log maar die laat alleen de curses dialogs zien, niet wat er 'achter de schermen'gebeurt. messages en zo geeft geen (voor mij hier en nu) nuttige info...[tide]
Zoef