Toon posts:

iets anders dan windows??

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een ander Operating Systems probeeren maar moet wel alle progammas die normaal onder windows werken ondersteunen.

wat raden jullie mij aan?
Ik werk veel met dreamwaver,frontpage,office,internet,enz

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
linux ondersteunt met een console win32 proggies.

maar als je niet ervaren bent raad ik je eerst aan om een dualboot te maken, en een beetje heeeeeeeel veeeel lezen qua faq's enzo

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik verwacht niet dat dat kan, je zou red hat linux kunnen nemen, daar zit star office bij, en Netschaap werkt er ook goed op.

Dreamwaver en frontpage werken alleen niet met Linux

Sterker nog: geen enkel Micro$oft programma werkt op een non-windows OS :(

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Wil je exact diezelfde programma's blijven gebruiken, dan kan je onder linux werken met wine .Dat gaat meestal niet zo vlot voor die zware programma's(als het al werkt).
Je kan wel een linux tegenhanger van die progs gebruiken
MS Office -> OpenOffice.org
internet -> Mozilla,opera,...
Webdesign weet ik niet, geen ervaring daarme.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

Dit is een beetje een vraag als:
Ik wil graag een andere auto gaan rijden dan een Mercedes, maar daar moet dan wel een Mercedes moter, Mercedes stoelen, een Merecedes carosserie op zitten. Dit gaat op die manier dus niet lukken.

|:(

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:27
[b]Op zondag 05 mei 2002 11:26 schreef LeonM het
Sterker nog: geen enkel Micro$oft programma werkt op een non-windows OS :(
Je vergeet natuurlijk officeX (voor de Mac)en een reeks Unix varianten waar IE voor is uitgebracht (geen i386, voor zover ik weet).

Maar in principe heb je gelijk. Als je MS producten wilt blijven gebruiken zul je ook een MS os moeten blijven draaien Emulators e.d kunnen soms wel, maar nooit zo goed als het orgineel. Je kan wel eens opzoek gaan naar een alternatief.

Zoals al eerder genoemd
Office open office of star office
IE Mozilla / Netscape

Alleen voor frontpage en dreamweaver weet ik zo snel geen alternatief. HTML schrijf ik over het algemeen in emacs. Maar misschien is de mozilla / netscape composer iets voor je. Ik geloof dat dit ongeveer overeenkomt met frontpage express

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

Topicstarter
ik zag net ook iets van lindows of zo,wat is dat dan?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zondag 05 mei 2002 11:38 schreef edddy het volgende:
ik zag net ook iets van lindows of zo,wat is dat dan?
een ramp.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op zondag 05 mei 2002 11:39 schreef m-m het volgende:

[..]

een ramp.
:o How true :P

Het moet alle Win32 applicaties kunnen draaien bovenop een Linux-kernel. Maar ik heb nog geen enkele goede review gelezen. Het is dan ook nog láááng niet gereleased :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ik krijg om de zoveel tijd een mailtje van Micheal Robertson himself (as if), dat heet "michael's minutes". Loopt ie een beetje in te blaten hoe goed het gaat me Lindows.

Terug gemaild dat ik best een keertje wil kijken, maar dat ik toch mooi niet veel $$ en (waar zit het Euro teken in linux, argh!) ga betalen om een betaatje te testen dat niet eens acceptabel werkt :P

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je windows-progjes wilt gebruiken moet je windows draaien. Probeer anders een andere versie.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
ok

windows:98 loopt soms ff vast en gaat weer verder heel iri tijdens het luisteren van muziek

windows me:die loopt te klote met het geheugen,loopt vaak vast

windows 2000:die werkt niet goed samen met de brander.

windows xp:die word erg sloom als je usb modem aanstaat,en heb al meerdere drivers geprobeert.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 05 mei 2002 12:12 schreef edddy het volgende:
windows:98 loopt soms ff vast en gaat weer verder heel iri tijdens het luisteren van muziek
windows me:die loopt te klote met het geheugen,loopt vaak vast
windows 2000:die werkt niet goed samen met de brander.
windows xp:die word erg sloom als je usb modem aanstaat,en heb al meerdere drivers geprobeert.
Hou je nog Win 3.0, Win 3.1 en Win 3.11 over..
Tis heel simpel : /of/ je blijft Windows gebruiken, of je verlaat Windows, en de meeste tools die je nu gebruikt, en je kiest voor een ander besturingsysteem.. Linux, *BSD, of MacOS o.i.d.
Wij gaan je hier niet helpen met je Windows problemen, daar hebben we [forum=11] voor ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 11:19 schreef edddy het volgende:
ik wil graag een ander Operating Systems probeeren maar moet wel alle progammas die normaal onder windows werken ondersteunen.

wat raden jullie mij aan?
Ik werk veel met dreamwaver,frontpage,office,internet,enz
Die programma's werken dus niet onder linux/BSD en de meesten ook niet onder MacOS X. Je kunt wel vervangers van die programma's gebruiken. Lees de eerste paar posts in [topic=395099/1/25] eens door. :Y).

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 21:58

PCR

Één woord: dualboot ;)

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 05 mei 2002 12:32 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Hou je nog Win 3.0, Win 3.1 en Win 3.11 over..
Tis heel simpel : /of/ je blijft Windows gebruiken, of je verlaat Windows, en de meeste tools die je nu gebruikt, en je kiest voor een ander besturingsysteem.. Linux, *BSD, of MacOS o.i.d.
Wij gaan je hier niet helpen met je Windows problemen, daar hebben we [forum=11] voor ;)
Als je zo gaat doen ken ik er nog wel een paar : Windows 1.0 ,Windows 2.1, Windows 2.8, Windows Chicago Beta, Windows 95, Windows 95 OSR, Windows 95 OSR2.

Maar goed. Ik ben bang dat je toch echt aan windows vast zit als je windows progs gaat draaien. Idd met Wine kan het, maar niet echt geweldig.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Zijn Nelske en Jotti het weekend weg ofzo?

Ik wil graag Linux proberen, maar ik wil Windows niet kwijt! Kan dat ook nog naast elkaar? En hoe doe ik dat dan?

Anders lees je eerst even de FAQ door. Wat ik je aanraad is wat anderen je ook al aanraden: een dualbootend systeempje te bouwen. En ik vermoed dat je dit zelf ook nog wel had kunnen bedenken als je even 10 seconden op internet (of hier in de FAQ etc.) had gezocht.

Als iedereen die er over zit te denken om Linux te gaan proberen hier zo'n topic opent blijven we aan de gang natuurlijk..

Verwijderd

Tja, zoals Wilke al aangeeft, zijn hier al wel _erg_ veel topics aan gespendeerd.

De "welke OS/distro moet ik nemen" vragen hebben een apart topic binnen NOS. Deze kan je vinden door de faq eens door te lezen [topic=163843]. Daarin staat sowieso ook een stuk over GNU/Linux distributies.

Daarnaast is dit natuurlijk ook een kwestie van de search goed gebruiken ;)

Succes :)

[edit]
En ja ik was vrijdag/zaterdag nauwelijk online ;) Evenals Jotti :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.