Laten we lekker link gaan doen...
versterker ertussen etc.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Wel dat bij Discovery Channel bij bijvoorbeeld water op de tv slechte mpeg encoding te zien is.
ben ik nou zo'n pietlut dan?
PM
Laten we lekker link gaan doen...
Verwijderd
yep lolOp zondag 05 mei 2002 11:17 schreef PM het volgende:
ben ik nou zo'n pietlut dan?
PM
Verwijderd
*schopt Essentdraadjecom*
ach k kijk toch niet echt tv zo lang mijn kabel internet werkt ben ik wel blij
gelukkig kijk ik er toch bijna nooit naar, maar 't hoeft dus niet aan jou te liggen
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Ja, hier ook, TMF = haarscherp terwijl MTV eruit ziet alsof ze mpeg met 100% compression afspelen.Op zondag 05 mei 2002 11:36 schreef Flat© het volgende:
hier ziet 't er ook zwaar belabberd uit, vooral in vergelijking met TMF, wat hier een stuperstrak en helder beeld geeft...
gelukkig kijk ik er toch bijna nooit naar, maar 't hoeft dus niet aan jou te liggen
TMF heeft bij mij ook de beste geluidskwaliteit, dat merk ik vooral als ik me surround set aanzet, dan heeft TMF goed geluid, MTV wat minder, en The Box klink helemaal brak
"People should know when they're conquered..."
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Verwijderd
Verwijderd
Wist je dat per 30 april MTV nederland uit de oude eindregie van TMF vandaan komt? Voor het nieuwe TMF is een nieuwe eindregie gebouwt, met nieuwe audio processing. De audio van MTV gaat nu dus door de voormalige processing van TMF
Dus waar het misgaat... is puur en alleen bij de satelliet / kabelboeren. Die verneuken ons prachtige uitgaande signaal...
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Echt apart, net alsof het DivX is!
Denk dat dat komt door een brakke satellietdecoder die het MPEG2 signaal niet goed kan verwerken bij de kabelmaatschappij.....
(Ik heb overigens Casema
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Subtiele veranderingen in de tint op een vlak worden dus compleet weggevaagd en het vlak wordt een effen gebied.
MTV ziet er niet uit idd.
Verwijderd
Verwijderd
weet iemand of dat een storing is of iig of iemand anders het ook heeft???
Hee nep-big-foot, je hebt al zo'n neppe naam, en dan beweer je ook nog onzin! MTV NL is namelijk helemaal niet op de schotel te ontvangen dus hoe kun je dan beweringen doen over de kwaliteit?Op zondag 05 mei 2002 16:51 schreef Big-Foot het volgende:
Ik vindt MTV op de schotel er beter uitzien als bijvoorbeeld SB6 en/of TMF
in het canaal+ pakket wel hoorOp maandag 17 juni 2002 21:47 schreef Bigfoot het volgende:
[..]
Hee nep-big-foot, je hebt al zo'n neppe naam, en dan beweer je ook nog onzin! MTV NL is namelijk helemaal niet op de schotel te ontvangen dus hoe kun je dan beweringen doen over de kwaliteit?
maar ff over de box: dat was in het begin helemaal kut qualiteit maar nu is het nog steeds brak...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
- ontvangsstation bij kabelbedrijf krijgt geen goed signaal binnen (denk ook aan atmosferische storingen e.d.)
- hoofdverdeler is niet goed ingesteld
- wijkcentra (versterkers e.d.) hebben storing
- per plaats is de frequentie-indeling anders, neem als stelregel hoe hoger de frequentie, hoe meer storingsgevoeligheid
- afstand van je eindversterker in de straat tot de wijkcentrale
- al dan niet aanwezig zijn versterker bij Abonnee Overname Punt (kastje waar groene kabel huis inkomt)
- gebruikte kabels in huis (12db/m2 kabeltjes zijn het beste in huis)
- bij onderbanddiensten (digitale tv/internet) aanwezigheid van HP40 filters (demper voor de terugslag van retourdiensten op de reguliere radio/tv kabel)
En dan nog de leuke onvoorspelbare manier van kerstbomen met kabels van-naar tv's, vcr's, computers, kinderkamers, zolders etc etc. En dan nog een factor: wijk-breed hebben alle inschakelende apparatuur ook invloed op de kabel. Zoals een vcr die aanslaat bij 200 van de 300 mensen in je buurt ;-))
En jouw MTV was slecht?
Verwijderd
The Box word door de aanbieder (dus niet kabelbedrijf) al aangeboden in een mindere kwaliteit als reguliere tv uitzendingen. Los van mijn betoog hierboven, komt dat door iets anders:Op dinsdag 18 juni 2002 15:00 schreef Skinkie het volgende:
[..]
maar ff over de box: dat was in het begin helemaal kut qualiteit maar nu is het nog steeds brak...
opslag van alle muziekclips is m.b.v. MPEG compressie, om kosten te besparen (kan geen andere gegronde reden verzinnen
Snap niet geheel waarom: bij digitale tv krijg je zo meer ruimte op kabel (meer zenders of keuze-tv momenten). MTV en TMF gebruiken een andere techniek, wellicht ook volledig digitaal met compressie, maar daar is het wel goed!
idd... maar de eerste "de box" uitzendingen kwamen volgens mij uit een amiga ofzo zulke brakke tv had ik echt nog nooit gezien... heel erg rood (kleur balans verkeerd) de vraag is alleen: waarom laten ze die zenders uberhaupt toe op een te krappe kabel (wat overigens al bullshit is).Op dinsdag 18 juni 2002 16:32 schreef Friewiel het volgende:
[..]
The Box word door de aanbieder (dus niet kabelbedrijf) al aangeboden in een mindere kwaliteit als reguliere tv uitzendingen. Los van mijn betoog hierboven, komt dat door iets anders:
opslag van alle muziekclips is m.b.v. MPEG compressie, om kosten te besparen (kan geen andere gegronde reden verzinnen) is gekozen voor hoge compressie, dus lagere kwaliteit
Snap niet geheel waarom: bij digitale tv krijg je zo meer ruimte op kabel (meer zenders of keuze-tv momenten). MTV en TMF gebruiken een andere techniek, wellicht ook volledig digitaal met compressie, maar daar is het wel goed!
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
Ehrm? Kabel is wel krap hoor! Maximaal 42 zenders waarvan, in mijn optiek, slechts 25 optimale kwaliteit hebben? Als je een keer digitale tv hebt gezien of regelmatig DVD's ziet, dan weet je pas wat je mist.Op dinsdag 18 juni 2002 17:19 schreef Skinkie het volgende:
[..]
op een te krappe kabel (wat overigens al bullshit is).
Maargoed, kabel krap in NL zal ook wel meevallen, alles wordt toch opgevuld met kanalen met kleine kijkdichtheid voor de bedoelde doelgroep. De meeste doelgroep-tv wordt volgens mij door schotel ontvangen (zoals ik in Den Haag in de Schildersbuurt veelal zie...).
Dan rest alleen nog keuze-tv, zolang het aanbod waardeloos is in films, dan is dat ook niet boeiend