Toon posts:

AMD Athlon 750 nog verder over te clocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon 750...

Ik heb hem nu via de bios overgeclockt tot een 840Mhz...(dan zit ik op de 112Hz)..

Als ik boven de 112Hz kom en ik start hem opnieuw op blijft m'n monitor op standby staan. :(

Kan ik hem op één of andere manier verder overclocken en hoe kan je de grens bepalen oftewel hoe heet mag hij maximaal worden??

Verwijderd

ik zou hem idle op de 40/45 graden houden

waarschijnlijk wil de jouwe niet booten omdat je niet genoeg voltage hebt voor de cpu / geheugen!

verhoog dat met milliwats MAAR PAS OP! hij word daar echt heeel veel warmer van!!!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat een kwestie van een dikke cooler erop zetten of moet ik dan meer doen??

Verwijderd

Je kan ook je multiplier verhogen (7,5 naar 8,0). Maar dan moet je processor wel geunlocked zijn.
Waarschijnlijk vind je moederbord FSB-snelheden van boven de 112 niet zo lekker (Zeker MSI?). Dan kan je weer opnieuw beginnen met je FSB te verhogen (8 * 103 bijv.) und so weiter...
Betere uitleg wordt gegeven in talloze andere topics.
Succes

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Men meet doorgaans de processorsnelheid en front side bus in Megahertzen, niet hertzen. MHz ipv Hz dus. Of heb je een Athlon die 750 keer per seconde een berekening kan uitvoeren? En tsja, multiplier verhogen en fsb omlaag should do the trick. Een beetje extra voltage voor je cpu kan ook geen kwaad btw.

Verwijderd

Topicstarter
k'heb een Asus K7V mobo!!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Multiplier omlaag, FSB omhoog, VCore omhoog en vooral temp in de gaten houden.

Bijv:
Mijn Duron 800 haalde maximaal een 112 MHz FSB met multiplier 8.0 en VCore op 1.6

Nadat ik de VCore op 1.85 had gezet (het maximale) en de multiplier op 7.5 kon de FSB op 133 MHz (en werd ook veel warmer).

Het omhoog gooien van de FSB levert snellere systemen op dan de multiplier omhoog. Je moederbord en RAM moet dit wel ondersteunen.

Je kan het beste je RAM instellingen zo laag mogelijk zetten voordat je de FSB gaat verhogen.

Overigens FSB overklokken betekent dat je je hele systeem in feite overklokt met sommige mobo's. Je overklokt dan de snelheid van je PCI bus, je RAM, je APG bus en je CPU.

Verwijderd

grmbl
veranderen jullie op de cpu zelf of met mobo ? :)

k krijg mijne maar niet goed :( 6.5x 133 mhz kan die wel sleuren maar t lukt me niet die bruggies te breken en de anderen te verbinddn

• TweakerNummer
  • Niet online
Bruggen verbreken ging wel bij mij met behulp van een 7.5 volt batterij, duurt wel erg lang maar toch gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
haha....je bent wel een beetje een beunerd he Tweakernummer?? *D

Jij vond je cpu-snelheid blijkbaar ook niet genoeg!!

Verwijderd

dus je hebt slot-a 112 mhz fsb is al heel aardig voor slot-a wil je verder gaan overclocken neem een nieuwe cooler en een goldfingerdevice (te koop bij oc-shop of comptechworld)daarmee kan je de multiplier veranderen als alles dan goed gaat zou je net niet 1ghz iets van 980mhz moeten halen

Verwijderd

M'n thunderbird 750 draait nu stabiel op 967. Stressed 41 graden. Even voor de vergelijking.
Ik weet niet of ik hem uiteindelijk nog hoger krijg, maar dit was wel een vroege 750 en meestal zijn die nog niet helemaal goed overklokbaar, volgens verschillende reviews. Ach, het is leuk om te doen.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 11:36 schreef --MO-- het volgende:
haha....je bent wel een beetje een beunerd he Tweakernummer?? *D

Jij vond je cpu-snelheid blijkbaar ook niet genoeg!!
hheheheh k heb liever sneller internet
k probeer al tijden me duron op 6x 133 te krijgen ipv 8x100 :( maar t lukt me niet :S

enne die batterij? hoe doe je dat psies?

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

K7V -> Athlon Classic (slot-A) dus. Valt weinig te unlocken...

Probeer idd je CPU voltage voorzichtig te verhogen. Maar reken niet op teveel, hoogstens een mhzje of 20 meer. Veel plezier :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op zondag 05 mei 2002 15:23 schreef Aetje het volgende:
K7V -> Athlon Classic (slot-A) dus. Valt weinig te unlocken...

Probeer idd je CPU voltage voorzichtig te verhogen. Maar reken niet op teveel, hoogstens een mhzje of 20 meer. Veel plezier :)
Heb ook een Asus K7V, en een MSI6167, beide slot A. Deze kun je makkelijk overcloken door een Golden Finger Device of een Tweaking Device 2 te kopen, hiermee kun je de multiplier en de Vcore bepalen. Moet je wel een stukje van je boxed proc eraf halen. Heb het met me 500Mhz gedaan, die nu loopt op 600Mhz, kan nog hoger...

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

maar wat voor geheugen heb je dan?? merkloze geheugens komen niet verder dan 112

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een amd Slot A 600 nu op 700 lopen, omdat hij bij 750 bij het opstarten van windows een sirene gaat nadoen. Ik heb er idd een tweaking device/goldfingerdevice opgezet, en heb de multiplier verhoogt naar 7 (nu dus 7x100), hiervoor was het hoogst haalbare ook 6x112 (bij jou 7.5x112) Is dus gewoon het moederbord wat het niet aankan, en niet het geheugen (128mb 133mhz)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

ik ken iemand met een pc150 ram met een turbo2 mobo en die is al op 147 , dus het kan wel!!!

Verwijderd

blub ? k ken zoveel mensen die van alles hebben maar t zelf nadoen lukt je weer niet :(

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 15:26 schreef Panzer het volgende:

[..]

Heb ook een Asus K7V, en een MSI6167, beide slot A. Deze kun je makkelijk overcloken door een Golden Finger Device of een Tweaking Device 2 te kopen, hiermee kun je de multiplier en de Vcore bepalen. Moet je wel een stukje van je boxed proc eraf halen. Heb het met me 500Mhz gedaan, die nu loopt op 600Mhz, kan nog hoger...
dat is langzaam
die van mij deed 550@840 bus op 105
op een asus k7m amd 750chip

maar goed de ouwe via en de amd 750
kunnen niet hoger het zijn de eerste chips voor 100ddr bus
dus met een goldfinger2 kan je een stuk hoger komen

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op zondag 05 mei 2002 16:26 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

dat is langzaam
die van mij deed 550@840 bus op 105
op een asus k7m amd 750chip

maar goed de ouwe via en de amd 750
kunnen niet hoger het zijn de eerste chips voor 100ddr bus
dus met een goldfinger2 kan je een stuk hoger komen
Die 500Mhz heb ik in me MSI6167 zitten, daar kun je de fsb niet van omhoog krikken.
Heb in de K7V een 900Mhz zitten, die ik nu op 1008Mhz heb lopen, binnenkort eens een TD2 voor kopen, dan moet ik deze makkelijk tot over de 1Ghz moeten laten lopen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Wil ook een andere processor, hij kan maximaal tot 1000Ghz.

Maar een 1GHZ slot A voor de K7V zijn moeilijk aan te komen tweedehands!! :(

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Slot A proc (700) Maar zelfs met Goldfinger device en goede koeling kom ik nog maar net tot de 800 mHz en dan staat de Vcore ook behoorlijk hoog. (1,9 oid)

Wat is dan de reden dat ik niet hoger kom? Ik heb dan alleen de mp verandert. De FSB is nog hetzelde.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
ik heb een duron, (die zijn wel makkelijker te oc en) van 800 Mhz die met een FSB van 166 kan draaien. Er KAN dus heel veel, maar je moet geluk hebben, en met zo'n slot A athlon die jij hebt kom je vaak niet heel erg hoog.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op maandag 06 mei 2002 12:40 schreef Agony het volgende:
Ik heb zelf ook een Slot A proc (700) Maar zelfs met Goldfinger device en goede koeling kom ik nog maar net tot de 800 mHz en dan staat de Vcore ook behoorlijk hoog. (1,9 oid)

Wat is dan de reden dat ik niet hoger kom? Ik heb dan alleen de mp verandert. De FSB is nog hetzelde.
dan heb je waarschijnlijk gewoon pech...
K heb twee AMD classics gehad, 1 650 en een 750, die 650 kwam niet verder dan 700-750 terwijl die 750 toch 1000+ kwam met een GFD
k heb hier nu een duron 600 die op 1000 komt, terijl me 800 niet eens tot 950 gaat... ligt dus gewoon aan je core..

Audi A8 W12 6.0

Pagina: 1