To Update or not to Update

Pagina: 1
Acties:

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Zoals jullie allemaal waarschijnlijk wel weten er is een nwe samba versie uit ( Frontpage voor de mensen die het niet wisten).

Ik heb nu een goed werkende server staan met samba 2.2.0a (oudje :D ). Maar het werkt perfect.

Ik leef vaak volgens de regel. "If it isn't broken, don't fix it". Maar helaas werkt dat bij computers niet zo, bv. door deze regel zijn problemen zoals Nimda en Codered onstaan en ook door luie mensen maar die tellen niet mee in deze vergelijking.

Dus eigenlijk is de vraag, als er een nwe update van een pakket dat draait op een server. Installeren jullie die meteen, of kijken jullie eerst de kat uit de boom?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 05 mei 2002 10:36 schreef LuCarD het volgende:
Dus eigenlijk is de vraag, als er een nwe update van een pakket dat draait op een server. Installeren jullie die meteen, of kijken jullie eerst de kat uit de boom?
Op mijn server (Die het interenet verdeelt voor 4 computers) gebruiik ik zeker geen bleedingedge software. Op m'n desktop maakt het me niet zoveel uit, als 'ie het een dag niet doet, maar m'n server moet altijd blijven draaien ;)

En als je het hebt over een systeem zoals waar GoT op draait, tsja, dan wacht je wel een paar versies lang, voordat je hem installeerd ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ligt er uiteraad aan hoe noodzakelijk de update is. Als er een securityhole wordt ontdekt die je hele server openzet, lijkt het mij wel handig om te upgraden.

Aangezien ik gentoo gebruik, zijn de meeste pakketten al getest voordat ze in de portagetree terecht komen. Een <zie mijn sig> doet wonderen ;)

Uiteraard nog wel steeds met mate. Een --update world doe ik niet zo vaak. Wel afzonderlijke pakketten die verouderd zijn.

Overigens update ik mijn werkstation veel vaker dan mijn server om dezelfde reden als bovenstaand.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 06:47

Blaasvis

Cidora \o/

Nou in min geval is het heel simpel in heb hier twee servers draaien. Een daarvan is mijn test server, daarop gaan alle up-dates als eerste.
Op mijn "Productie Server" gaat het pas als de test server voldoet geen bugs etc.
Daarom draait mijn Productie server nog steeds apache 1.X
en de test server 2.x. die lijkt me toch wel te voldoen dus upgrade ik mijn server vanacht, op deze manier blijf je wel up to date. mijn check je eerst of het wel goed werkt geen fouten etc.
Dit zorgt voor mijn voor meer zekerheid *D

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hebben we het nu Linux-specifiek of gewoon algemeen?

Maakt ook niet uit eigenlijk, ik zoek het eerst uit (indien veiligheid het toelaat) voordat ik een upgrade doe.
Ik kan me heel goed herinneren dat de eerste libpng2<->libpng3 een heleboel dingen brak (GD).
Natuurlijk zijn backups handig :) maar ik heb liever stable dan bleeding-edge als ik kan kiezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Ik gebruik gewoon Debian woody en compileer alleen zelf pakketjes als MySQL en Apache zelf, verder vertrouw ik compleet op het debian packagesysteem. (ok, qmail ook uit source, maar daar zijn geen goede debs van)
Updaten doe ik alleen als ik een nieuwe functie nodig heb. Laatst had ik dus geen belang bij Mod_perl en was mn server nogal sloom. Ikke dus zoveel mogelijk troep uit Apache slopen: direct maar de laatste versies genomen (1.3.24 + PHP 4.2.0).
Voordat er iets in debian woody komt, moet het eerst door unstable, die draai ik dus net op mn workstation, dus merk ik wel wanneer welk pakket klote is.
Pagina: 1