Vaag Probleem met MSI-KT3

Pagina: 1
Acties:

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 08:44

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Topicstarter
Ik heb de volgende problemen met mijn systeempje :

MB=MSI KT3 Ultra
Processor=AMD XP1600+
Memory=512 mb pc2700
HDD=Barracuda IV 7200 40Gb
DVD=Lite On 16x48
CDR=Lite On 31x10x48

Als ik WinXP probeer te instaleren dan krijg meldingen dat sommige bestanden niet gekopieerd konden worden vanaf de cd.
Ook werkt het niet als ik alles naar de hdd kopieer en vandaar alles wil installeren.
De cd is nieuw en orgineel en op andere pc's werkt het prima.
Installeer ik Win98SE of WinME dan is er geen probleem met installeren.
Het probleem wat ik dan heb is dat de USB poorten niet herkent worden,iets wat vrij essentieel is omdat ik een usb-printer en usb-scanner heb.
Ik gebruik de usb-poorten die op het moederbord vast zitten en niet de extra "pci" usb poorten.
Ik heb bij MSI al gekeken naar drivers voor de usb-controler maar niet gevonden.
Bij Apparaatbeheer staat de usb-controler er ook niet bij.

IEMAND EEN IDEE??????

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je Windows Me of 98se instaleert, kon ik mijn menig herrineren op de vroege zondag morgen, dat je als je een VIA chipset hebt, eventjes de VIA 4in1 drivers instaleert

www.viaarena.com

-----

En als je nou XP probeert te instaleren vanaf je brander? of zit er geen verschil in?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Topicstarter
het maakt niet uit of ik de DVD of Brander gebruik.

hebben die 4in1 drivers ook effect op usb-poorten???

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Staan je usb-poorten verder wel aan in de bios?(was bij mij niet het geval...)en verder zou het moeten lukken.....ik heb ongeveer dezelfde opstelling en bij mij werkt gewoon XP met usb-poorten....

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Topicstarter
ik heb ze niet kunnen ontdekken in de bios

Verwijderd

Hoi Hoolie

Ik heb dezelfde problemen gehad als jij , die werden bij mij uiteindelijk veroorzaakt door een slechte geheugen simm.

zie dit draadje maar eens :

[topic=461706]

Het is heel vreemd dat er leesfouten optreden op de cd-rom , er was eigenlijk ook niet echt iemand die dit meteen herkende, maar na alles stelselmatig te hebben vervangen bleek de dimm de boosdoener ..

mvg en sukkses ;-)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Probeer eens een bios upgrade.
Dat fixt een hoop geklooi met msi borden en winXP :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad, ik probeerde XP te installeren van een bootable XP CD en steeds liep de install vast op de helft van de kopieer-actie. Ik heb het als volgt opgelost:
- Mijn oude HD's ingebouwd waarop XP al geinstalleerd stond,
- XP laten booten op de nieuwe hardware (dat werkt!)
- Alle nieuwe hardware laten installeren etc...
- Opnieuw XP installeren op een nieuwe harde schijf.

Ik ben dus niet de enige met dit probleem, gelukkig maar>:)

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Topicstarter
Probleem is opgelost.

ik had in eerste instantie de fsb verhoogd naar 136 omdat standaard mijn xp1600+ werd herkent als een 1 gig

alles weer terug gezet naar default,xp geinstalleerd en het werkt als een tierelier.

Iedereen bedankt voor de adviezen

Pagina: 1