Toon posts:

[PHP/MYSQL] Poll..

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen beste tweakertjes...
Ik heb een probleem naja een probleem meer een vraag waar ik mee in de knoop zit.

Hetvolgende:

Ik heb van hotscripts.com een poll gedownload (heel normaal zou je zeggen) maar je kan stemmen totdat je erbij neervalt :'(
Dus nu wil ik er een Chek inzetten die controleerd of je al een keer hebt gestemd.

Hoe kan ik dit het beste doen?.
1. MYSQL (in Db opslaan)
2. Cookies (in cookie opslaan)3. anders.. (namelijk?)

Zou je misschien ook een argument kunnen geven waarom je dat vindt?... (als dat kan..)
Alvast bedankt voor de tip.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 10:27

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Database, dat is namelijk serverside. Sla daar een IP in op en je hebt een groot deel al dicht.

Nog veiliger is EN in een database, EN een cookie. Zo kun je de mensen met een dynamisch IP en die geen verstand van cookies hebben al uitsluiten.

Maar ja, helemaal safe krijg je het niet. Dat zijn de mensen met een dynamisch IP en die weten hoe cookies werken :P

Sorry voor de brakke zinsbouw, het is nog vroeg :P

Verwijderd

Als je niet al te veel bezoekers verwacht is MySQL misschien een beetje overkill, je kunt dan de IP's ook gewoon in een textbestandje wegschrijven.

Verwijderd

Is al vaker voorbijgekomen. Beste is username loggen, als je geen user systeem hebt ip loggen eventueel in combinatie met cookies. Zoek eens zou ik zeggen.

Verwijderd

imo.

schrijf het zelf :)...

en save het gekozen poll item + hostname(of ip)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Zoals Zef al zei: Deze vraag is vaker voorbij gekomen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.