Toon posts:

DVDR & 4.7gb+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb binnenkort een dvdr brander. Maar ik zie dat de meeste dvd's groter zijn dan 4.7GB. Is dit net als bij een svcd dat er meer op een schijf kan als je hem als dvd brand. Of zijn er voor de dvdr ook van die dual layer dvdr's?

Met vriendelijke groet,
George

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 05 mei 2002 08:41 schreef georgeholsheimer het volgende:
Met vriendelijke groet,
George
Welkom op GoT!
Lees dit ook eens [topic=309815/1/100] :)

Ontopic: ik heb eigenlijk de ballen verstand van DVD's, maar wat ik wel zeker weet is dat die 4,7GB inderdaad alleen van toepassing is op single layer DVD's.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:08
Geperste DVD zijn idd vaak meer dan 4,7 GB. 1 op 1 backupen kan dus niet. En er zijn geen dual layer dvd-r's.

Wat je wel kan doen is de DVD transcoden (mpeg2->mpeg2) met een iets lagere bitrate (geen visuele kwaliteits verlies).

Kijk maar op http://www.semutrangrang.com/robshot/index.html

Coïtus ergo sum

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
MPG2 hercomprimeren gaat helaas niet zonder kwaliteitsverlies, al is dat gelukkig erg weinig. Kost alleen wel een partij tijd.

Wat je misschien wel kan doen, encrypt je DVD, en mik alles weg, behalve de film VOBS zelf.
Een DVDtje van 5-6Gb past zo met een beetje geluk wel op DVD-R, door alle trailers,making of enz eraf te laten houd je extra ruimte over.
Moet je alleen ff je menutje opnieuw maken, so what..

Alleen een langere film past dan nogsteeds niet, dus wordt het toch 2-DVD-R of lagere MPG2 bitrate.