Toon posts:

glasvezelnetwerken (of toch maar draadloos?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zijn glasvezelnetwerken tegenwoordig al goedkoper?
een paar jaar (3 a 4) waren die routers/hubs/modems/kabels
verschrikkelijk duur hoe zit dat nu?
en als je gaat upgrade(van een 100mbit utp netwerk) wat zou je dan het beste kiezen glasvezel kabel of toch maar liever draadloos?

Verwijderd

|:(

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik snap het niet helemaal, of glasvezel (1000Mbps?) of draadloos (langzamer dan 100Mbit) ?

wat wil je, wil je sneller dan 100Mbps of als het betrouwbaar moet zijn ga dan voor 1000Mbps utp (geen idee wat de prijzen voor glasvezel zijn, maar utp lijkt me goedkoper) of wil je mobieler ga dan voor iets draadloos.

als je er niet bij vermeld hoe je het wil gebruiken is het nogal een onduidelijke vraag, maar het ligt er dus echt gewoon aan wat je voorkeur is.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:43

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 05 mei 2002 02:22 schreef Solomo het volgende:
Ik snap het niet helemaal, of glasvezel (1000Mbps?) of draadloos (langzamer dan 100Mbit) ?

wat wil je, wil je sneller dan 100Mbps of als het betrouwbaar moet zijn ga dan voor 1000Mbps utp (geen idee wat de prijzen voor glasvezel zijn, maar utp lijkt me goedkoper) of wil je mobieler ga dan voor iets draadloos.

als je er niet bij vermeld hoe je het wil gebruiken is het nogal een onduidelijke vraag, maar het ligt er dus echt gewoon aan wat je voorkeur is.
Indd
Die vraag is absurd.
Het zijn 2 heel verschillende dingen.

1000mbit Glasvezel nics zijn redelijk duur en een switch daarvoor nog veeeeel duurder.
Als je gigabit moet hebben en je kan 1000Base-T gigabit over copper gebruiken, doe dat dan (afstand).
Dat is tenminste al betaalbaar, hoewel een 8p 1000Base-T switch ook wel duur is voor thuisgebruik.
Op zondag 05 mei 2002 02:15 schreef tantal0s het volgende:
|:(
:?
Een reden erbij typen is ook altijd handig.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
:)
hmm ik vroeg me gewoon af wat het beste is voor de toekomst
niet wat het snelste enzo is maar toekomst gericht is
en ik wist dat switches voor glasvezel kabel goedkoper ging worden (volg dat nieuws) is nu ook op tweakers :).

http://www.tweakers.net/nieuws/21743

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Het beste voor de toekomst is gewoon 100 MBit... snel, relatief goedkoop.

De argumenten zie je hier boven :)

Verwijderd

new
Op donderdag 09 mei 2002 19:38 schreef icekiller het volgende:
:)
hmm ik vroeg me gewoon af wat het beste is voor de toekomst
niet wat het snelste enzo is maar toekomst gericht is
en ik wist dat switches voor glasvezel kabel goedkoper ging worden (volg dat nieuws) is nu ook op tweakers :).

http://www.tweakers.net/nieuws/21743
Hangt van de toepassing af!
Het is absurt om thuis met Gbit glasvezel te gaan zitten als ook om de servers van T-net op Wireless LAN te gaan hangen.
Maar de standaard regel is op dit moment nog steeds koper (10/100 Mbit) nog steeds de beste prijs / prestatie verhouding heeft.
De kostprijs per aansluiting zijn gewoonweg met standaard ethernet 10/100 het laagst.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:55

Kettrick

Rantmeister!

Op zondag 05 mei 2002 09:44 schreef Predator het volgende:
Een reden erbij typen is ook altijd handig.
Niet altijd ;)

Maar dit zijn idd. 2 compleet verschillende netwerken, 100Mbit -> Wireless is iig. geen upgrade :)
Pagina: 1