welke pomp? sicce? eheim?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ok.. ik ben er uit..

ik ga overstappen op waterkoeling en ik koop Senfu onderdelen. Ik ga beginnen met alleen een koelblok op mijn processor maar daarna wil ik ook uitbreiden naar een geforce3 en mijn chipset.

Ik kom er maar niet uit welke pomp ik moet nemen! :(

Ik sta dus op het punt de hele zooi te bestellen.. kan iemand me een pomp aanraden?

Op de ocshop zie ik een eheim pomp 1200 l/u voor 71 en een SICCE 1300 l/u voor maar 33.

Is er nou echt zoveel verschil in kwaliteit? En waar kan ik verder nog goede pompen bestellen?

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:38

Alaksandus

Vae puto deus fio

Ik kan niet uit ervaring spreken maar ik hoor van veel mensen dat die eheim pompjes heel goed zijn. En je kunt die pompjes toch ook wel bij de lokale vijverboer halen...

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 01:51 schreef Coronaextra het volgende:
Ik kan niet uit ervaring spreken maar ik hoor van veel mensen dat die eheim pompjes heel goed zijn. En je kunt die pompjes toch ook wel bij de lokale vijver aquariumboer halen...
>:)

Verwijderd

Bij Bauhaus (vlak over de grens hier) een Gardol voor 10.45 Euro :9
Wel maar 300 l/h maar dass volgens mij wel genoeg voor die kleine buisjes van mijn splinternieuwe (maar erg veel lawaai makende) Senfu radiator...
Pompje werkt goed en heb er 5 jaar garantie op...lol.. :)
Tuurlijk is 'ie binnen 5 jaar geheid naar de haaien....krijg ik dan weer fijn een nieuwe,,,,
Er gaat niks boven Duitse grundlichkeit..
:D

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sorry Pixal, maar deze vraag komt geregeld langs en is een paar dagen terug ook al besproken:

[topic=483210/1/25]. Staat een hoop info in over jouw vraag.

FF de searchknop gebruiken! ;)

Verwijderd

Uit ervaring: Een Eheimpomp is ontzettend betrouwbaar en zal echt niet spontaan stoppen met zijn werk.. Ik heb hem niet in mijn pc maar in mijn aquarium en iedereen die net als ik een groot aquarium heeft weet dat je voor betrouwbaarheid een Eheim neemt.

Moet er niet aan denken dat mijn pomp opeens stopt....kapitaal aan vissen dood..daar zit ik niet op te wachten.

Verwijderd

Hmz zo ie zo zijn waterpompen veel betrouwbaarder dan fans. kijk maar eens naar de robuustheid van die motortjes. amper bewegende onderdelen en alles is byzonder goed gebouwd en stevig. Geef mij maar een pomp en waterkoeling. zodra er iets uitvalt duur het nog vrij lang voordat je echt problemen hebt.

Verwijderd

ik zou zelf voor de eheim gaan maar goed om j evraag te beantwoorden moet je maar ff kijken op het hier boven genoemde topic

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
bedankt.. dat wordt eheim voor mij
Pagina: 1