• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Wat lijkt jullie de beste keus?

1) Fuji Finefix 2600Z
2) Canon Powershot A40
3) Canon Digital Ixus V2
4) Canon Digital Ixus 330

Ik heb de search al gebruikt, ik ken alle bekende sites al en ik heb al heel veel revieuws gelezen. Maar toch ben ik er nog niet uit. Dus misschien kunnen jullie mij helpen.

Dit wordt mijn eerste camera, dus het is gewoon om mooie foto's te maken van speciale gelegenheden. Daarom moet ik hem ook makkelijk kunnen meenemen. (maarja dat kan met allemaal). Lastig. :(

Alvast bedankt.

Canon Digital Ixus V2

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zondag 05 mei 2002 00:53 schreef _MB_ het volgende:
Wat lijkt jullie de beste keus?

1) Fuji Finefix 2600Z
2) Canon Powershot A40
3) Canon Digital Ixus V2
4) Canon Digital Ixus 330

Ik heb de search al gebruikt, ik ken alle bekende sites al en ik heb al heel veel revieuws gelezen. Maar toch ben ik er nog niet uit. Dus misschien kunnen jullie mij helpen.

Dit wordt mijn eerste camera, dus het is gewoon om mooie foto's te maken van speciale gelegenheden. Daarom moet ik hem ook makkelijk kunnen meenemen. (maarja dat kan met allemaal). Lastig. :(

Alvast bedankt.
Als je heel veel reviews hebt gelezen en de search had gebruikt, had je wel een gedetaileerdere eisenpakket kunnen maken.

Ik geef je nog even de kans om dit toe te voegen omdat ik even zo snel de grote "ik wil een digicam"-topic niet kan vinden.

dus.. vertel wat je met de camera wilt doen:

Snelle snapshots maken, click & point
Veel handmatig kunnen instellen.
Compact
Waar gebruik je de plaatjes voor, afdrukken of internet?
Je budget.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

op [topic=197979/7/100] kun je informatie vinden. Want zoals athlonkmf al zegt, geef wat meer info over je eisen en je budget.
Wil je optische zoom?
Moet het een camera zijn die in je binnenzak past?
Wat wil je maximaal uitgeven? (denk daarbij ook aan extra geheugen, tasje en de batterijen die je daarbij nog moet aanschaffen en misschien nog wel een statief)
Wil je veel handmatig kunnen instellen?
Is een aansluiting voor een extra flitser noodzakelijk?
Vind je een moviefunctie belangrijk?
Moet de camera van metaal zijn of is een plastic camera ook geen probleem?
etc. etc.

Verwijderd

Ik zou gaan voor de A40.
Heel veel goede reviews van gelezen.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
De Fuji heeft 6x optische zoom :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
ik ben al voor de a40 gegaan :)

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Op zondag 05 mei 2002 11:45 schreef Undertaker2 het volgende:
De Fuji heeft 6x optische zoom :)
Niet waar. 3x optisch, 2,5x digitaal

• _MB_
Dit is ongeveer mijn eisenpakket:

Ik wil hem heel makkelijk kunnen meenemen.
Budget rond de 500 euro + 100 euro die ik krijg.
Ik wil lekker veel instellingen.
Ik wil mooie foto's afdrukken op 10x15 en hele mooie op A4.
ik wil opische zoom, maar dat hebben ze allemaal.
ik hoef geen extra flitser.
Movie functie lijkt me wel heel gaaf. dus dat wil ik wel hebben.
Van metal is erg mooi, maar hoeft niet persee.

Het is gewoon voor hobby gebruik en niet voor prof.
Maar ik wil wel mooie foto's.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Canon Digital Ixus V2

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 13:16
Ik zat ook zelf aan deze 4 te denken. Ook leek de Fuji Finepix 2800z mij wel wat.

Mijn buget is max €600 en dat is inclusief een 128MB geheugen kaart (rond de €70) en voor bv de canon a40 ook inclusief de GP PowerPack smart (rond de €80).
Ik wil de camera gebruiken om mee te nemen op vakantie, maar ook gewoon bij een dagje weg. Hij moet dus makkelijk mee te nemen zijn. Ook vind ik het wel handig als ik zelf allerlei dingen kan instellen.
Voorderest wil ik de foto's voor op de comp/het web hebben en de mooiere wil ik dan ook uitprinten via een online printservices van Hema ofzo.

Welke van deze past het beste bij mij keuzen (of misschien 1 die er niet bij zit)? Ik zat zelf aan de Canon Powershot A40 te denken.

Oftewel een beetje hetzelfde als _MB_ :)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:22
ixus is alleen leuk als je echt per se heel klein wilt...

maar goed, je vergelijkt appels met peren, de A40 is beter dan de 2600Z maar ook duurder.. en is hij beter dan de 2800Z (100€ duurder dan 2600Z en met 6X optische zoom!). Volgens mij niet. en die 2800Z kun je maaakelijk met tasje en extra memory kopen met die 600€!...

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• _MB_
ja joh, jij hebt precies het zelfde idee als mij.
Wat jij er mee wilt wil ik ook.

Ik denk toch dat ik voor de Ixus V2 of 330 ga, want die vind ik het mooist. En die zijn super compact. Ik zit alleen nog ff te kijken of ik ga voor de 2x(V2) of 3x(330) optische zoom, en of dat de meerprijs wel waard is.

Wat kost eigenlijk zo'n extra batterij voor de ixus? Zo'n li-ion batterij.

Als ik die ixus koop kost dat ong:

1)Canon Digital Ixus v2 - € 496,-
2)Compact Flash 128MB - € 70,-
3)batterij - ???

Canon Digital Ixus V2

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op zondag 05 mei 2002 13:09 schreef _MB_ het volgende:
Dit is ongeveer mijn eisenpakket:

Ik wil hem heel makkelijk kunnen meenemen.
Budget rond de 500 euro + 100 euro die ik krijg.
Ik wil lekker veel instellingen.
Ik wil mooie foto's afdrukken op 10x15 en hele mooie op A4.
ik wil opische zoom, maar dat hebben ze allemaal.
ik hoef geen extra flitser.
Movie functie lijkt me wel heel gaaf. dus dat wil ik wel hebben.
Van metal is erg mooi, maar hoeft niet persee.

Het is gewoon voor hobby gebruik en niet voor prof.
Maar ik wil wel mooie foto's.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.
als dat je eis is, zou ik nog ff doorsparen voor een 3 -of 4mp camera :z

2mp camera's zijn goed voor foto's tot 10x15, dus voor normale afdrukken (gelijk aan analoog)....op A4-formaat (20x30) kun je bij 2mp al (duidelijk) zien dat het gemaakt is door een digicam...

maar voor vakantiekiekjes en normaal gebruik is 2mp natuurlijk meer dan genoeg, maar als je budget toch 600 euro is (500 + 100 extra zei je), dan zou ik zeker even naar de Canon S30 kijken...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• _MB_
die 100 extra is meer voor extra spullen, zoals extra geheugen, etc.

Maar ik denk dat ik er uit ben.(eindelijk)

Ik ga, bijna zeker, voor de Canon Digital Ixus 330!! :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1457690009

Ik denk dat deze camera het meest overeen komt met mijn eisen. Dus ff sparen dan maar. :)

p.s Ik wil jullie nogmaals allemaal bedanken voor je hulp.

Canon Digital Ixus V2

• Mooody

Mooody

elmoody

Op zondag 05 mei 2002 18:15 schreef _MB_ het volgende:
die 100 extra is meer voor extra spullen, zoals extra geheugen, etc.

Maar ik denk dat ik er uit ben.(eindelijk)

Ik ga, bijna zeker, voor de Canon Digital Ixus 330!! :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/CanonDigitalIXUS330/Images/frontview.jpg
klik op plaatje voor een grotere versie.

Ik denk dat deze camera het meest overeen komt met mijn eisen. Dus ff sparen dan maar. :)

p.s Ik wil jullie nogmaals allemaal bedanken voor je hulp.
we weten hoe die eruit ziet :)

toch ben ik van mening dat je beter voor de A40 kan gaan, omdat de fotokwaliteit wat beter is, hij heeft iets meer instellingen en is een stuk goedkoper....alleen iets groter, maar nogsteeds klein genoeg om in je broek te stoppen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:24
De A40, zeker weten. Vind nog maar eens een camera die uit 121 user reviews maar 2% negatieve stemmen krijgt:

http://electronics.cnet.com/electronics/0-6613935-1318-8984933.html?tag=st.ce.6613935-1304-8984933.dir.6613935-1318-8984933

iRacing Profiel

• _MB_
ja maar de ixus v2 en 330 hebben nog geen votes.
die zullen wel erg hoog scoren.

Canon Digital Ixus V2

• Mooody

Mooody

elmoody

Op zondag 05 mei 2002 21:25 schreef _MB_ het volgende:
ja maar de ixus v2 en 330 hebben nog geen votes.
die zullen wel erg hoog scoren.
denk niet hoger dan de A40...

de A20 is qua beeldkwaliteit namelijk ook beter dan de Ixus (V/300)

Verwijderd

Ixus V is niet alleen relaxed als je perse klein formaat wil. Is een kleine camera met grote prestaties. Heb er zelf een en ben er erg tevreden mee. Mooie foto's, buiten vooral, binnen ietsje minder, maar nog steeds goed.

Batterij voor Ixus V heb ik gekocht voor 57 Euro. Kwam later nog tegen in Amsterdam voor ik geloof 45 a 50 Euro. Is wel prijzig maar heb er wel veel lol mee.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Op maandag 06 mei 2002 00:29 schreef StricklyRickly het volgende:
Ixus V is niet alleen relaxed als je perse klein formaat wil. Is een kleine camera met grote prestaties. Heb er zelf een en ben er erg tevreden mee. Mooie foto's, buiten vooral, binnen ietsje minder, maar nog steeds goed.

Batterij voor Ixus V heb ik gekocht voor 57 Euro. Kwam later nog tegen in Amsterdam voor ik geloof 45 a 50 Euro. Is wel prijzig maar heb er wel veel lol mee.
jah ik zal er ook weer veel lol mee beleven in de vakanties :)

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 16:21 schreef Mooooody het volgende:

[..]
2mp camera's zijn goed voor foto's tot 10x15, dus voor normale afdrukken (gelijk aan analoog)....op A4-formaat (20x30) kun je bij 2mp al (duidelijk) zien dat het gemaakt is door een digicam...
ff een vraagje tussendoor, wat is het minimale als je goede afdrukken wilt op a4 formaat

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik zit eigenlijk met ditzelfde probleem..

Alleen wil ik mijn cam dan gaan gebruiken voor partyfotoŽs.. Dus in een donkere omgeving. Verder is het belangrijk dat ik snel een foto kan maken. Met de ixus is het namelijk zo dat het soms best wel lang duurt voor de echte flits komt zeg maar.. Is dit met de andere cams hier minder??

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Op maandag 06 mei 2002 10:48 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

ff een vraagje tussendoor, wat is het minimale als je goede afdrukken wilt op a4 formaat
Minimaal 3 megapixels, beter is natuurlijk 4 of 5 :)
Ik heb zelf een 4Mpixels camera en ik kan zeer mooie afdrukjes maken op a4 formaat. Groter past niet in m'n printer :(

• _MB_
Op maandag 06 mei 2002 10:49 schreef ilovetechno het volgende:
Ik zit eigenlijk met ditzelfde probleem..

Alleen wil ik mijn cam dan gaan gebruiken voor partyfotoŽs.. Dus in een donkere omgeving. Verder is het belangrijk dat ik snel een foto kan maken. Met de ixus is het namelijk zo dat het soms best wel lang duurt voor de echte flits komt zeg maar.. Is dit met de andere cams hier minder??
Die ixus v2 en 330 schijnen goede nacht foto's te kunnen maken. Beter dan normaal. En hij shijnt ook sneller dan normaal te zijn. Dit las ik in een review van de ixus 330 op dpreview.com

Canon Digital Ixus V2

• _MB_
Op maandag 06 mei 2002 00:29 schreef StricklyRickly het volgende:

Waar kan je in de pricewatch batterijen vinden?

Canon Digital Ixus V2

• _MB_
ik heb net een sample picture van de Ixus 330 van de site van canon (powershot)gehaald. Die van de oude fotocamera.

Die is op de hoogste resolutie gamaakt. Dus op 1600x1200 en dan op super fine. Die heb ik net uitgeprint op volledig A4 en dat ziet er dus echt wel super mooi uit. Je ziet dus echt amper het verschil met een echte foto. Hij print zomooi als mijn printer kan printen.

Dus dat je een 4 mpixel camera nodig hebt voor A4 is onzin denk ik.

Ik ga zo nog ff een foto van een andere camera van de site halen. Ik denk van de S40. dan ga ik die ook op A4 uitprinten en dan kijken of er verschil is.

Maar zoals ik het nu zie kan je met 2 mpixel ook makkelijk op A4 printen.

Canon Digital Ixus V2

• _MB_
nou ik heb nog maal een paar sample foto's van de s40 en de ixus 330. ik heb 2 keer ongeveer dezelfde foto gebruikt. die van de glijbaan ( op de site van steve's digicams).

Bijde foto's zijn op de hoogste resoluties genomen. Maar op A4 formaat kan ik geen verschil in kwaliteit vinden. En als er verschil is het heel erg minimaal, te minimaal om duidelijk te zien.

Dus met een 2 mpixel camera kan je makkelijk op A4 printen!!!

4 mpixel is meer voor nog groter dan A4. voor a3 ofzo.

Dat wilde ik ff mededelen. Is misschien handig voor idereen die twijvelde tussen een 2 en een 4 mpixel camera.

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 13:16 schreef _MB_ het volgende:

Waar kan je in de pricewatch batterijen vinden?
Bij kopje digitale camera's. Dan klikken op "Canon accu NB-1L voor digital ixus".

Daar staan de prijzen voor batteries voor ixus 8-)

• Mooody

Mooody

elmoody

Op maandag 06 mei 2002 23:03 schreef _MB_ het volgende:
nou ik heb nog maal een paar sample foto's van de s40 en de ixus 330. ik heb 2 keer ongeveer dezelfde foto gebruikt. die van de glijbaan ( op de site van steve's digicams).

Bijde foto's zijn op de hoogste resoluties genomen. Maar op A4 formaat kan ik geen verschil in kwaliteit vinden. En als er verschil is het heel erg minimaal, te minimaal om duidelijk te zien.

Dus met een 2 mpixel camera kan je makkelijk op A4 printen!!!

4 mpixel is meer voor nog groter dan A4. voor a3 ofzo.

Dat wilde ik ff mededelen. Is misschien handig voor idereen die twijvelde tussen een 2 en een 4 mpixel camera.
vergeet niet dat die foto's waarschijnlijk zijn gemaakt door een ervaren fotograaf....

1600x1200 zou genoeg kunnen zijn voor 20x30 foto's, maar je ziet wel verschil met foto's genomen op bijv. 2048x1536 (3mp). Het is maar net de vraag of je door dat (niet zo grote) verschil meer geld over hebt.

Maar ik vind zelf het handigste van een hoge resolutie, dat je kunt croppen en dat je onscherpe foto's toch nog scherp kan maken door te resizen...
Als je 1600x1200 resized, komt er een resulutie uit die niet meer te gebruiken is voor 20x30...

• _MB_
Op dinsdag 07 mei 2002 08:44 schreef Mooooody het volgende:

vergeet niet dat die foto's waarschijnlijk zijn gemaakt door een ervaren fotograaf....

Maar ik vind zelf het handigste van een hoge resolutie, dat je kunt croppen en dat je onscherpe foto's toch nog scherp kan maken door te resizen...
Als je 1600x1200 resized, komt er een resulutie uit die niet meer te gebruiken is voor 20x30...
Dat is misschien wel waar ja.

Ik ik ga toch voor die ixus 330. Want ik vind de prints er super mooi uitzien. en dan heb ik nog niet eens op glossy foto papier geprint. En ik ga alleen op a4 printen als ik een heel speciale foto heb. En waarschijnlijk iets vaker printen op 10x15. Maar meestal bekijk ik ze toch gewoon op de comp. Dus dan lijkt het me een mooi cameratje.

ik heb nog ff gekeken naar die batterijen. maar die in pricewatch staan zijn alleen voor de 300 en de V en niet voor de 330 en V2. maar die zullen later dan wel komen. hopelijk.

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Canon Powershot A40 heb ik hier en ben er, in tegenstelling tot veel andere harde waren aankopen, enorm blij mee... Ik kan nog niks vinden wat er niet goed aan is... top produkt !

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Op woensdag 08 mei 2002 09:22 schreef roelandstoter het volgende:
Canon Powershot A40 heb ik hier en ben er, in tegenstelling tot veel andere harde waren aankopen, enorm blij mee... Ik kan nog niks vinden wat er niet goed aan is... top produkt !
* juanp is ook erg blij met zijn A40

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Hij blijft dan 100% scherp..
Pagina: 1