Toon posts:

Netwerk kaart past niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe netwerk kaart Unix 10/100mbit (pci) maar... hij past niet in het pci slot , terwijl daar eerst die standaart netwerk kaart van chello in zat, ik heb alle hoeken en standjes geprobeerd :D, maar ik krijg em er niet in..

weet iemand hoe dit kan??

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Probeer eens een ander slot :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is het per ongeluk geen ISA-kaart? :D

Maar ff serieus, soms gaan ze er idd heel erg stroef in. Gewoon een kwestie van hard doordrukken :)

They made me do it.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Volgens een Dynabyte-verkoper:

"Hij moet passen. Het is een standaard. Dus je moederbord is niet goed"

Dat ging over een TV-kaartje die ik daar had gekocht en die niet in m'n kast met m'n A7V paste...

Die arme gast kent de theorie dan wel maar de praktijk helaas niet.

Waarom past het niet?

Omdat sommige standaarden niet echt standaard zijn.... Triest maar waar.

Ligt dus waarschijnlijk niet aan jou maar aan de hardware. Ik gok dat het aan je netwerkkaart ligt en niet aan je mobo (hoewel ik niet weet welk mobo je hebt)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heb ik ook met de pc van mijn broertje.
wat ik altijd doe is het rack met het mobo uit de kast halen, zodat hij makkelijker erin te douwen is.

vervolgens het hele zaakje terug in de kast rammen en het werkt weer (we spreken dan ook wel over een kast van 4 tientjes (in guldens ja).

zelf heb ik met bijv mijn Chieftec nergens last van.

enne voordat ik het vergeet "Met een hamer past alles"

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:32

Minkie

Groazers Unite.

Ik kan niet lezen

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Je mobo zit gewoon een beetje scheef. Misschien schroeven losdraaien van je mobo, kaart erin, en schroeven weer vastdraaien

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Niet bang zijn vanwege de weerstand. Gewoon doordrukken, en beetje wrikken en dan zal het wel goed gaan. Probeer natuurlijk niet door het moederbord te drukken, geef een beetje tegenweerstand met je hand ofzo, komt allemaal goed.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Komt wel eens voor bij mobos die exact volgens de standaard z'n slots heeft, en een kaart die dus net niet volgens de standaard is geslepen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:29

Predator

Suffers from split brain

Zoals gezegd met kracht past alles. :P

Het heeft mij zelf wel een half uur en veel heen en weer zetten van kaarten geduurd voor ik m'n 3c509 in een ISA slot kreeg.
Uiteinlijk naar veel gesleur wou ie er toch in (zonder schroef komt ie er zelf wat uit)
In het ISA slot van de compaq waar hij uitkwam kon ie zonder problemen in&uit.

Kijk eens naar dat aanhangsel aan die kaart.
Ik heb wel es gehad dat die wat krom was en niet in dat openingetje ging.
Probeer hem er eens schuin in te steken (met de achterkant eerst) en da naar achterkant van de kast toeduwen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 10:14 schreef Predator het volgende:
Probeer hem er eens schuin in te steken (met de achterkant eerst) en da naar achterkant van de kast toeduwen.
dit is idd een goede manier. Zo doe ik het ook altijd met de low budget kast van mijn broertje (ja ik ook ;)). Dit lukt hier altijd binnen 1 minuut, terwijl ik hem er 'gewoon' niet in krijg.

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Bij mij zit er een lipje aan de kast waar de netwerkkaart inmoet vallen, dus moet ik hem in het mobo steken maar ook nog goed kijken of hij in het lipje van de kast valt, erg irritant eigelijk (ik kan hem er ook alleen recht insteken)
Mischien heb jij ook zoiets? :)

Verwijderd

Topicstarter
Probeer eens een ander slot
heb ik gedaan maar zelfde probleem...

ik denk dat het dan aan het mobo ligt want, deze nieuwe netwerk kaart komt uit mijn nieuwe pc, waar ik die standaart van chello in heb gezet omdat anders het internet het niet doet...,

ik zal straks wel weer ff proberen (met wat meer geweld >:) ) ik hoop dat het lukt

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 13:59 schreef _Graphix het volgende:

[..]

heb ik gedaan maar zelfde probleem...

ik denk dat het dan aan het mobo ligt want, deze nieuwe netwerk kaart komt uit mijn nieuwe pc, waar ik die standaart van chello in heb gezet omdat anders het internet het niet doet...,

ik zal straks wel weer ff proberen (met wat meer geweld >:) ) ik hoop dat het lukt
welk moederbord heb je?
en welk type netwerkkaart (merk/type)

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:26
(jarig!)
Je kan de kaarten omwisselen en even met de Chello klantenservice bellen om je nieuwe netwerkkaart aan te melden (a 0.50€/min).

Verwijderd

Topicstarter
Chello klantenservice bellen om je nieuwe netwerkkaart aan te melden
had ik gedaan, maar dat duurde een dag, en daar kon ik nie op wachten :)

het is trouwens al gelukt, ik deed eerst maar een beetje voorzichtig omdat ik bang was dat het moederbord anders kapot zou gaan, maaar ik heb zonet ff een stuk harder gedaan en hij zit erin en het werkt :)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 11:05
Ik heb ook wel eens een stuk van een PCI kaart afgeslepen. De kaart was gewoon te groot. Gewoon met de veil een klein randje aan de zijkant van de pinnenrij er af krabben

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik had ook een netwerkkaartje wat niet paste in m'n kast alle pci sloten geprobeerd aan beide kanten van de rizer
toen besloten het plaatje eraf te schroeven en nu doet ie het zonder problemen maar heb ik wel een openingetje achterin m'n kast

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 00:50 schreef _Graphix het volgende:
Ik heb een nieuwe netwerk kaart Unix 10/100mbit (pci) maar... hij past niet in het pci slot , terwijl daar eerst die standaart netwerk kaart van chello in zat, ik heb alle hoeken en standjes geprobeerd :D, maar ik krijg em er niet in..

weet iemand hoe dit kan??
niet zeiken maar door duwen :)

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Anders vijl je toch een paar hoekjes van die netwerkkaart af. :+
Pagina: 1