Ik zit hier met een f**** probleem waar ik na 3 uur proberen nog nie uit ben 
Ik ben een nieuws-toevoeg scriptje aan het maken, waarbij je eerst moet inloggen.
De inlogdata worden uit een DB gehaald. Daar staan ook nog extra gegevens zoals de naam.
Nu begin in de pagina uiteraard met
Daarna laat ik controleren of de user is ingelogd, zo niet krijgt de user 2 velden te zien voor username + pw.
Zodra deze gepost zijn, wordt gecontroleerd of deze user in de DB bestaat.
Zoja:
Dan het probleem. Deze variabelen wil ik opslaan.
Doe ik zo:
Die laatste werkt niet.
Krijg deze foutmelding:
Line 87 staat die laatste zooi, begin bestand ziet er zo uit:
Ik ben een nieuws-toevoeg scriptje aan het maken, waarbij je eerst moet inloggen.
De inlogdata worden uit een DB gehaald. Daar staan ook nog extra gegevens zoals de naam.
Nu begin in de pagina uiteraard met
PHP:
1
| <?session_start();?> |
Daarna laat ik controleren of de user is ingelogd, zo niet krijgt de user 2 velden te zien voor username + pw.
Zodra deze gepost zijn, wordt gecontroleerd of deze user in de DB bestaat.
Zoja:
PHP:
1
| <?$username = $record->username;$password = $record->password;$name = $record->name;?> |
Dan het probleem. Deze variabelen wil ik opslaan.
Doe ik zo:
PHP:
1
| <?session_register("username");session_register("password");session_register("name");?> |
Die laatste werkt niet.
Krijg deze foutmelding:
code:
1
2
3
| Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at blablabla.php:10) in blablabla.php on line 87 |
Line 87 staat die laatste zooi, begin bestand ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 1 <?php 2 session_start(); 3 ?> 4 5 6 <!docTYPE html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 //EN"> 7 <HTML><BODY BGCOLOR="#FFFFFF"> 8 <FONT FACE="Verdana, Arial" COLOR="#000000"> 9 10 <? |