Heb nu Redhat erop gezet.
Kan alleen geen verbinding met internet maken, de netwerkkaart word niet herkent.
Hoe nu verder ?
Kan alleen geen verbinding met internet maken, de netwerkkaart word niet herkent.
Hoe nu verder ?
Verwijderd
ga je mond spoelen!!Op zondag 05 mei 2002 00:24 schreef zmn het volgende:
ipconf(ig) al gedraait
Misschien een andere topictitel
Bedoelde netconfigOp zondag 05 mei 2002 00:26 schreef areana het volgende:
[..]
ga je mond spoelen!!
ipconfig == een tool voor windhoos
ifconfig == een tool voor linux (en die bedoel jij waarschijnlijk)
Realtek RTL 8139 Family PCI Fast ethernet NICOp zondag 05 mei 2002 00:24 schreef areana het volgende:
ehm... welke netwerkkaart (chipset)?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
moet idd wel... tot nu toe herkent elke distro die chipset (voor zover ik gezien heb)... maarreh... probeer netconf eens of zo...Op zondag 05 mei 2002 00:30 schreef JimmyPop het volgende:
Word die niet automatisch herkend? Schande, heel de wereld (behalve de 3commer's) heeft zo'n kaart! En elke Linux distributie die ik heb gedraaid herkende hem, moet echt wel aan de instellingen liggen..... eeh... (hoop ik).
Verwijderd
Module naam is rtl8139 (oud) en meer waarschijnlijk 8139too (nieuw).Op zondag 05 mei 2002 00:30 schreef BackSlash32 het volgende:
insmod rtl8139too...
Suggested topic-titel: [Redhat] Netwerkkaart niet herkendOp zondag 05 mei 2002 00:23 schreef Bamboe het volgende:
Heb nu Redhat erop gezet.
Hoe nu verder ?
Dan moet je toch echt netconfig draaienOp zondag 05 mei 2002 01:34 schreef Bamboe het volgende:
Bij het opstarten van Linux geeft ie aan: "bringing up interface eth 0" , dan duurt het 1 minuut en zegt ie Failed en kan het IP-adres niet vinden.
En ja ik zit op de kabel, @Home.
Verwijderd
Educated guess:Op zondag 05 mei 2002 01:34 schreef Bamboe het volgende:
Bij het opstarten van Linux geeft ie aan: "bringing up interface eth 0" , dan duurt het 1 minuut en zegt ie Failed en kan het IP-adres niet vinden.
En ja ik zit op de kabel, @Home.
Mijn dank is groot, dit was het idd.Op zondag 05 mei 2002 01:40 schreef modreekrev het volgende:
probeer eens:
voeg de regel:
DHCP_HOSTNAME=computernummervan@home (bijv. cc202020-a)
toe aan het bestand /etc/sysconfig/network
Daarna typ je:
dhcpcd ethX (<--- X = nummer van interface, in jou geval eth0)
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit topic is gesloten.
![]()