Toon posts:

Hercules All in Wonder of Ati All in Wonder 7500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de verschillen (behalve de prijs) en waarom de voorkeur voor de een of de ander.

En zijn er ook lieden met ervaring met een van beide kaarten ?

Kortom.... wat is de betere keus ?

Verwijderd

De kaarten hebben , naar ik d8 , precies de zelfde functies. Het chipset is allebei van ATI , alleen maakt hercules het op zijn/haar eigen plankje... Zoiets was het iig

Verwijderd

Topicstarter
dat was idd eigenlijk een van de weinige dingen die mij wel duidelijk waren ;) .

Ik heb verder nog wel gezocht (ook in 7500 topic), maar kon weinig vinden, vandaar.

Heb namenlijk ooit wel ergens iets gelezen over een daadwerkelijk verschil, maar weet dus echt niet meer wat dit was..

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een hercules 7500 AIW. Dit is gewoon een ati kaart met ATI software. Het enige hercules in de doos is een velletje met stickers (lekker belangrijk). Het verschil met de ATI is dat er geen afstandsbediening bij zit.

Verder is de Hercules in Nederland veel beter te verkrijgen. (Ook bij de VOBIS :P )

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:06
Op zondag 05 mei 2002 18:47 schreef sjorsv het volgende:
Verder is de Hercules in Nederland veel beter te verkrijgen. (Ook bij de VOBIS :P )
Nooit naar de Vobis gaan!!!
Stelletje afzetters! :(

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 18:47 schreef sjorsv het volgende:
Het verschil met de ATI is dat er geen afstandsbediening bij zit.

Kijk! Dat was het geloof ik... die afstandsbediening! Verdere verschillen in core of 2d kwaliteit is er niet ?

De prijs verschilt inmiddels ook al nauwlijks meer;
Alternate Computerversand Nederland 269,-
Exile Computer Solutions 11,- 264,-

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op de doos zit een logo "built by ati" dus zal die wel hetzelfde zijn.

Hoe kan ik de snelheid (core) zien? Lekker belangrijk, het was een vervanger voor mijn bejaarde viper 550, sneller is de kaart dus al gauw.

• SemTecS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 15:44
Uhmm... Geen afstandbediening? Ik heb ook een Hercules AIW 8500DV, en daar zit dus wel mooi een hele mooie bij hoor (misschien zit het ind e toevoeging DV, maar ik dacht het niet)! En verder is het enige verschil idd dat de doos nu van Hercules is. VGA-plankje is gewoon van ATI (in de topics stond ook dat Hercules alleen de verspreiding van de kaarten in Europa over zou nemen ;-). Precies hetzelfde topprodukt dus... En oh-oh-oh, wat is de TV-out verschrikkelijk goed van kwaliteit :9~

(rest trouwens ook :))

Verwijderd

Topicstarter
En in een PIII 750, 256 mb, is dit geen overkill ? (...mijn huidige kaart is trouwens ook een Viper 550... dus dat wordt smullen...)

Bij Alternate dus geen Ati maar ook Hercules...;
Hercules 3D Prophet All-IN-Wonder 7500
(Retail) 64 MB DDRAM ATI Radeon 7500 AGP 350 MHz EUR 269.00

Verwijderd

Topicstarter
Vond dit stukje tekst bij Man en Muis :

Vraag met onderwerp 'Fabrikant ATI of Hercules?':
Mijne dame/heer,
Ik wil graag weten of dit de ATI kaart is MET afstandsbediening of de Hercules kaart ZONDER afstandsbediening?
Met vr. gr.
Walter Cumming

Antwoord van Man & Muis:
ATI kaarten komen niet meer en de Hercules kaart wordt zonder afstandbediening geleverd.

Datum: 2002-03-27

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Sinds eind vorig jaar levert ati geen kaarten meer in europa. De kaarten die je nog ziet zijn gewoon restpartijen die opmoeten. In sommige gevallen weten de winkels niet eens dat ze hercules verkopen :P maar het komt hier op neer:

Hercules heeft alle kaarten die ati in europa verkocht overgenomen en is deze nu onder eigen naam aan het verkopen. Vandaar ook de onmogelijk lange naam 'Hercules 3D propet All-In-Wonder Radeon 8500dv Retail' Wat de 8500dv versie hiervan betreft: er is gewoon geen verschil (behalve het setje bovengenoemde stickers en een andere doos. De 7500dv versie heeft daarentegen _geen_ afstandsbediening meer (zodat iedereen die m voor de afstandsbediening zou kopen, nu verplicht een (duurdere) 8500dv versie moet kopen.

volgens deze nieuwslink wordt de kaart ongeveer 100$ (= 108,29€) goedkoper binnenkort. Voor europa kan dit nog wel een halve tot anderhalve maand duren ivm voorraden, maar dan kunnen we de kaart dan ook verwachten voor minder dan 400 (misschien zelfs 350) euro.

Localhost is where the heart is

• Bzzje
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Op maandag 06 mei 2002 19:16 schreef LOST het volgende:

[..]

Kijk! Dat was het geloof ik... die afstandsbediening! Verdere verschillen in core of 2d kwaliteit is er niet ?

De prijs verschilt inmiddels ook al nauwlijks meer;
Alternate Computerversand Nederland 269,-
Exile Computer Solutions 11,- 264,-
dan heb je het zeker niet over de 8500? die is als AIW bij exile gewoon 475 euro

Negeren is vooruitzien

• SilentStorm
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Op dinsdag 07 mei 2002 12:58 schreef Bzzje het volgende:

[..]

dan heb je het zeker niet over de 8500? die is als AIW bij exile gewoon 475 euro
7500dv :?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
OEPS... ik heb niet duidelijk vermeld dat ik idd de 7500 bedoel voor dit topic en niet direct de 8500.
Da's misschien niet zo handig... bij deze dan... (heb inmiddels al een meeltje naar Sinterklaas gestuurd voor aanpassing in topic..)

Verwijderd

Ik heb een kaart van een onbekend merk met het ati radeon 7500 chipset erop,Het is een ongelooflijk klote ding hij werkt alleen met bijgeleverde driver niet met een anderre driver.Beeld is totaal niet scherp en moet constant mijn monitor bijstellen.

Neem dus een originele ati kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Het bekende verhaal van "Build by Ati" en "Powered by Ati". (...je moet er dus idd een met de eerste kreet hebben...).
Pagina: 1