Toon posts:

ps/2 muis aanraken = hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nou aan m'n fiets heb hangen....

Win98SE start keurig op. Maar zodra ik m'n muis (ps/2 M$ intellimouse met scrollding) beweeg, zie ik het pijltje een paar cm over het scherm bewegen, en dan loopt Windows volledig vast |:(.

Kan het zijn dat de ps/2 poort op m'n mobo brak is, of is het gewoon een kwestie van nieuwe muis kopen?

Verwijderd

wat gebeurt er als je hem in usb ding propt?

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

[lol]Your mouse has moved, Windows must restart for the changes to take effect.[/lol] :)
ff andere muis proberen of usb gaan gebruiken.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Volgens mij moet je even controleren of je interrupt voor je muis ergens anders mee is gedeeld.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je wel gewoon met de Windows toets in je startmenu komen en allerlei programmatjes starten zonder dat de boel vastloopt?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, gewoon met het keyboard progs opstarten gaat prima. Alleen zodra ik de muis heb bewogen loopt alles vast en kan ik niks meer doen. Heb er nou een ouwe seriële muis aan gehangen, en dat gaat wel okee (behalve dan dat de rechtermuisknop niks doet).

kzal ff kijken hoe de IRQ settings eruit zien.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En wat als je nou alle mousedrivers voor je logitech eraf gooit en je muis als standaard muis gebruikt? Als ie het dan wel doet is het een softwareprobleem, als je pc dan nog steeds vastloopt zou ik een andere muis gaan halen :)

Verwijderd

hang hem eerst maar eens aan usb, zoals al gezegd, dan heb je ook geen irq probs meer als je die zou hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Een softwareprobleem kan het niet zijn, want nadat ik het probleem kreeg heb ik een oud image teruggezet uit de tijd dat de muis het nog wel deed. Helaas, geen oplossing. Het móet dus wel hardwarematig zijn. En ik hoop dus dat het aan de muis zelf ligt, en niet aan de ps/s poort. Maarja, anders moet ik maar een USB muis aanschaffen. (Hmmm, gelijk maar een optische dan :9~)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe hang ik een ps/2 muis aan de USB poort???
Zijn daar conversiestekkertjes voor of zo?

Verwijderd

ligt dit niet aan de IRQ die aan dat inputdevice/poort is verbonden > conflict ?
Pagina: 1