MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Je NTFS partitie is corrupt, opstarten in de rescueconsole en chkdsk draaien.
(chkdsk /f natuurlijk)
edit:
Dit werkt natuurlijk niet...
Makkelijke oplossing, hang de schijf in een andere PC met W2k / XP en draai daar CHKDSK op die schijf.
Anders:
Maak de Windows 2000/XP bootfloppen aan en pas het bestand oemsetup.sif aan.
Zoek dit stukje :
[FileSystems.Load]
fat = fastfat.sys
ntfs = ntfs.sys
En verwijder de regel met ntfs, start op van die bootdiskettes en kies voor de rescue console.
Draait chkfdsk/f
(chkdsk /f natuurlijk)
edit:
Makkelijke oplossing, hang de schijf in een andere PC met W2k / XP en draai daar CHKDSK op die schijf.
Anders:
Zoek dit stukje :
[FileSystems.Load]
fat = fastfat.sys
ntfs = ntfs.sys
En verwijder de regel met ntfs, start op van die bootdiskettes en kies voor de rescue console.
Draait chkfdsk/f
Tja, hopelijk helpt het, anders zou ik het ook ff niet weten...Op zaterdag 04 mei 2002 22:51 schreef vassago het volgende:
Staat je UD Think nu ook uit? Misschien kom ik morgen weer 'ns in de top30
had iemand ook
heb maar op het laatste ffies met ME diskette opgestart...alle partities eraf gegooit,,, nieuwe FAT32 aangemaakt...format gedaan. daarna heeeeeeeeel scandisk laten draaien, en toen Xp erop gezet
alleen ik durf op die pc GEEN NTFS meer gebruiken
heb maar op het laatste ffies met ME diskette opgestart...alle partities eraf gegooit,,, nieuwe FAT32 aangemaakt...format gedaan. daarna heeeeeeeeel scandisk laten draaien, en toen Xp erop gezet
Sorry hoor, maar dit is echt een <censored> oplossing.Op zaterdag 04 mei 2002 22:57 schreef ThaNetRunner het volgende:
had iemand ook
Als je in de knowledgebase had gekeken had je de oplossing gevonden....
zal ook makkelijk gaan he, als je bij iemand zit die 1 computer heeft en die het nou net NIET doetOp zaterdag 04 mei 2002 23:00 schreef vassago het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is echt een <censored> oplossing.
Als je in de knowledgebase had gekeken had je de oplossing gevonden....
als je nog ineens in console ken komen, als je via cd opstart...ga ik niet moeilijk doen, maar dat ding heeft nu wel een uptime van 6mnd. dus brabbel ergens anders...
alle mogelijke oplossingen zijn waarschijnlijk welkom...
Dus jij sloopt liever de complete schijf dan ff ergens heenlopen om de oplossing te zoeken?Op zaterdag 04 mei 2002 23:03 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
zal ook makkelijk gaan he, als je bij iemand zit die 1 computer heeft en die het nou net NIET doet
> als je nog ineens in console ken komen, als je via cd
> opstart...
Dat kan niet omdat je NTFS partitie corrupt is.
> ga ik niet moeilijk doen, maar dat ding heeft nu wel een > uptime van 6mnd.
> dus brabbel ergens anders...
Lekker boeieh....
En als hij weer crashed installeer je hem toch gewoon weer? LOL
Op zaterdag 04 mei 2002 22:51 schreef vassago het volgende:
(chkdsk /f natuurlijk)
Ik heb al vanuit Win2k als Xp geprobeerd om te repairen maar krijg daar ook steeds het blauwe scherm met dezelfde melding. En hoe draai ik chkdsk vanuit een dos prompt, deze leest geen ntfs.. ntfs dos pro heb ik ook al geprobeerd maar dat krijg ik onder dos niet draaiend.
vassago: In de knowledgebase heb ik gekeken en de oplossing van zelfs het renamen van de ntfs.sys wilde niet werken
Enne rAcEr, van je teamgenoten moet je het maar hebben he..
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
> Het lijkt me sterk dat zowel bij XP als WIn2k de ntfs ?
> partitie ineens corrupt is geworden
Nee, dat is logisch. Er zit in de partitie een bitje scheef waar W2K/XP op crashed zodra hij gemount word.
> Ik heb al vanuit Win2k als Xp geprobeerd om te repairen
> maar krijg daar ook steeds het blauwe scherm met dezelfde
> melding.
Zie hierboven.
> En hoe draai ik chkdsk vanuit een dos prompt, deze leest
> geen ntfs.. ntfs dos pro heb ik ook al geprobeerd maar
> dat krijg ik onder dos niet draaiend.
Niet, alleen vanuit de rescueconsole.
> vassago: In de knowledgebase heb ik gekeken en de
> oplossing van zelfs het renamen van de ntfs.sys wilde
> niet werken
Het opstarten met de 4 bootdisks en het uitremmen van ntfs = ntfs.sys ? Of bedoel je wat anders?
[FileSystems.Load]
fat = fastfat.sys
ntfs = ntfs.sys
> Bovendien als ik C heb geformateerd, zou ik toch gewoon
> XP weer op C moeten kunnen installeren (Fat32). M.A.W.
> wat is er aan de hand
Zie eerste antwoord.
> partitie ineens corrupt is geworden
Nee, dat is logisch. Er zit in de partitie een bitje scheef waar W2K/XP op crashed zodra hij gemount word.
> Ik heb al vanuit Win2k als Xp geprobeerd om te repairen
> maar krijg daar ook steeds het blauwe scherm met dezelfde
> melding.
Zie hierboven.
> En hoe draai ik chkdsk vanuit een dos prompt, deze leest
> geen ntfs.. ntfs dos pro heb ik ook al geprobeerd maar
> dat krijg ik onder dos niet draaiend.
Niet, alleen vanuit de rescueconsole.
> vassago: In de knowledgebase heb ik gekeken en de
> oplossing van zelfs het renamen van de ntfs.sys wilde
> niet werken
Het opstarten met de 4 bootdisks en het uitremmen van ntfs = ntfs.sys ? Of bedoel je wat anders?
[FileSystems.Load]
fat = fastfat.sys
ntfs = ntfs.sys
> Bovendien als ik C heb geformateerd, zou ik toch gewoon
> XP weer op C moeten kunnen installeren (Fat32). M.A.W.
> wat is er aan de hand
Zie eerste antwoord.
OK, vassago, de ; had ik inderdaad al voor de ntfs = ntfs.sys gezet (vier boot diskettes), werkt niet.. Bij de vierde diskette gaf hij op een gegeven moment: Fastfat.sys is corrupted waarna ik niet meer verder kon..Verder heb ik ook de ntfs.sys in XP vervangen door een andere, werkt ook niet..Op zaterdag 04 mei 2002 22:51 schreef vassago het volgende:
(chkdsk /f natuurlijk)
edit:
Anders:
Zoek dit stukje :
[FileSystems.Load]
fat = fastfat.sys
ntfs = ntfs.sys
Draait chkfdsk/f
De makkelijke oplossing is voor mij ook niet echt makkelijk omdat ik hier met een Raid 0 configuratie zit met twee schijven van 40 Gig tot 1 schijf van 80Gig.. Die hang ik niet zo maar even in mijn andere machine want dat moederbord ondersteund geen raid
Nog even voor de duidelijkheid: zowel XP als Win2K hebben en eigen partitie. XP draait op C:\ Fat32, Win2K op ntfs. Beide geven dezelfde foutmelding terwijl ze dus een eigen ntfs.sys hebben
Titel aangepast...
[topic=471457] <-- lezen a.u.b.
[topic=471457] <-- lezen a.u.b.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Excuses voor het kicken van dit oude topic,
maar ik wil weten of de topicstarter inmiddels een oplossing voor het probleem heeft gevonden?
Ik zit momenteel namelijk met een probleem wat hier sterk op lijkt...
( [rml][ RAID] Controller werkt alleen nog in DOS[/rml] )
Ik heb de topicstarter al geprobeerd te mailen, maar het adres bestaat niet meer,
ik weet niet hoe ik hem anders zou kunnen bereiken dan door dit topic te kicken...
maar ik wil weten of de topicstarter inmiddels een oplossing voor het probleem heeft gevonden?
Ik zit momenteel namelijk met een probleem wat hier sterk op lijkt...
( [rml][ RAID] Controller werkt alleen nog in DOS[/rml] )
Ik heb de topicstarter al geprobeerd te mailen, maar het adres bestaat niet meer,
ik weet niet hoe ik hem anders zou kunnen bereiken dan door dit topic te kicken...
Pagina: 1