celeron 566 haalt maar 708 :( Opties?

Pagina: 1
Acties:

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 10:47
Hoi, nadat gisteren eindelijk mijn Golden Orb was binnen gekomen bij mijn winkel heb ik meteen die fan en een celly566 gekocht om het zaakje op 850 te laten draaien. Wat blijkt nu, hij wil niet sneller dan 708 (8.5x83 op 1.5V) 850 wil ie niet, ik ben tot 1.8V gegaan, hoger kan ik niet in mijn bios. Mijn pc start niet eens op als ik hem op 100mhz fsb zet... ik weet zeker dat ik 100mhz dimms heb, dus daar ligt het niet aan. ik heb een asus p3-bf mobo met bios 1.06. Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen? is een slocket board waarop ik het voltage naar 1.9V kan krikken een optie?

Comments please...

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Dan denk ik dat je gewoon een celeron hebt die niet echt wil meewerken!
Ik heb een 533 met golden orb op een p3-bf! core voltage moest omhoog naar 1,65V ip 1,5V maar nu loopt ie prima op 800MHz!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 09:00

RvV

Ik had eerst ook een rot celly die niet verder wilde dan 707 (op 1.5v). Omgerolen voor een betere die al 850 haalde op 1,5V

Y'24

Verwijderd

Sommige Celly's willen gewoon niet.
De mijne loopt op 876 Mhz, 1.9 volt....
(wordt maar handwarm +/- 30 graden, dankzij Globalwin Fkp 32 cooler, en uiteraard goede kastkoeling
Abit BH6 rev 1.0 met Abit slotkeyconverter

Verwijderd

Je hebt gewoon een beetje pech gehad... inruilen die celly II... eeehhh ruil trouwens je mobo ook maar in. kan je gelijk overgaan op een Duron 600@900, deze halen het namelijk allemaal wel, enne DURONS die rulen dus pas echt, de celly is gewoon over en uit.... (Alleen leuk als goedkope upgrade)

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

gezeik...(pardon my french :))

als je niet beter weet en idd goedkoop uit wilt zijn is een celly heel geen slechte keus hoor, je ken wel aan de gang blijven, mijn celly 533 loopt als een tierelier, kan lekker q3 spelen en als ik er zin in heb knal ik em op 896 mhz, dit alles voor de prijs van 300 piek (dus geen nieuw mobo en geen nieuw geheugen)

en dat wilde ik nou ff kwijt!!!

tijd voor verandering.

Verwijderd

Obme_ief schopt kont !

Helemaal mee eens. Voor 300 piek op je ouwe bord een prima CPU. Ikzelf gebruik een ASUS S370-DL Slotket, waarmee je prima je voltage kan aanpassen. Draait nu stabiel 566@952@1,95 Volt.
Ik ben ook bij 66 -> 75 -> 83 begonnen. Dat ging nog allemaal op 1,5 Volt. Toen ik naar een FSB van 100 wilde moest het voltage omhoog. 3DMark komt er trouwens op 952@1,7 Volt ook doorheen, alleen UT laat het afweten. Vraagt blijkbaar toch meer van je systeem dan 3DMark. Om e.e.a. een beetje te sparen draai ik nu op 893@1,8 Volt, daar blijft UT ook stabiel onder en een paar FPS-jes minder neem ik voor lief :)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Gaat bij mij ook niet hoor, en ik heb hem zelfs op 2 volt gehad. Het voordeel van 708 is dat de zaak niet zo warm word en dat je dus lekker loel blijft en minder herrie hebt. Je kan de helft van je fans er uit mikken

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1