Toon posts:

Vast FTP domijn op dynamisch IP ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mede tweakers....

Ik kom er maar niet uit.... maare ik krijg door mijn internetprovider een dynamisch IP nummer toegewezen. Nu blijkt dat dat IP adres redelijk vast is, en daarom heb ik zelf een FTP server opgezet :) Tot dusver niks problemo... maar vanmiddag lag mun internet plat, en om te kijken of het aan mijn server lag deed ik onder win2k ff ipconfig/release en daarna meteen weer renew... Maar toen kreeg ik dus meteen een heel ander IP nummer :( Nou moet ik dus alle mensen die toegang hadden op mun FTP mailen met het nieuwe adres ;( Nou heb ik al wel veel adressen gevonden waar je een gratis redirect www adressie kan krijgen, maar dat werkt niet met mijn FTP |:( Hebben jullie ooit wel eens gehoort of misschien zelfs wel een adressie voor me waar zoiets ook is voor FTP servers?? Dan hoef ik niet steeds iedereen te mailen als ik weer eens een nieuw IP adres krijg :r Ik wil dus dan een adres als surf.to/stablevirus en dat ze dan altijd op mijn FTP belanden 8-) Bestaat zoiets eigenlijk :z

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 22:02 schreef WOmBaT het volgende:
www.no-ip.com :)
Jezus.... das snel :) Zeker zelf ook een FTPtje :Y)

Ik zal eens ff kijken of dat wat is :)
Thanks*D

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

En anders nog deze:

www.dynip.com :)
www.dyndns.org :)

Ik gebruik het nu amper want ik heb een vast IP :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 22:09 schreef WOmBaT het volgende:
En anders nog deze:

www.dynip.com :)
www.dyndns.org :)

Ik gebruik het nu amper want ik heb een vast IP :)
Hoop dat ut werkt.... want er is geloof ik 1 probleempje .. Kep ff snellos geregistreed enzo... dat was zo gepiept, maar hun accepteren niet een IP adres wat eindigt met bv... 000.00.000.00:8000 (het gaat om dat portnummer 8000) :(
Dus weet het zo of het werkt :)... maar demk ut niet, en portje 21 wordt geblokt door mun internet profider ... zucht :?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 20:58

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Dan moet je gewoon achter het nep-"domein" het achtervoegsel 8000 plakken. Dus:
****.mine.nu:8000 bijvoorbeeld.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 22:20 schreef B_O_S_S het volgende:
Dan moet je gewoon achter het nep-"domein" het achtervoegsel 8000 plakken. Dus:
****.mine.nu:8000 bijvoorbeeld.
Yessss had net ff de F.Q gelezen ja op No-IP... Maare yep ut werkt....

Jullie zijn echte tweakers heb ik in de smieze ;) Thanks!!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat dyndns aanbiedt is Dynamic DNS services, dat wil zeggen dat je bijvoorbeeld met een speciale client (IP-tooltje) bij een IP refresh je huidige IP doorgeeft aan hun DNS zodat jouw gekozen hostname blaat.dynIP.com blijft doorverwijzen naar jouw IP.

Heeft niks met poortnummers te maken, dat mag je namelijk lekker zelf regelen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 22:24 schreef BackSlash32 het volgende:
Wat dyndns aanbiedt is Dynamic DNS services, dat wil zeggen dat je bijvoorbeeld met een speciale client (IP-tooltje) bij een IP refresh je huidige IP doorgeeft aan hun DNS zodat jouw gekozen hostname blaat.dynIP.com blijft doorverwijzen naar jouw IP.

Heeft niks met poortnummers te maken, dat mag je namelijk lekker zelf regelen ;)
Klinkt ook wel cool.... ga ik ook daar ff kijken :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Let wel op... DynDNS LIJKT gratis, maar na een tijdje moet je reggen anders doe tie t nie

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 22:52 schreef dreeke het volgende:
Let wel op... DynDNS LIJKT gratis, maar na een tijdje moet je reggen anders doe tie t nie
Ja ik heb hem maar bij NO-IP genomen, want bij dynDNS moet je ook iedere 35 dagen ff inloggen en je gegevens opnieuw bewaren las ik... en dat vind ik niet zo... omdat ik normaal gesproken niet iedere 35 dagen een ander IP adres krijg :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
dyndns.org gebruik ik.

het leuke hiervan is, dat mijn router (Netgear MR314 ) een client ingebouwd heeft.
Dus 1x in de router de gegevens instellen en de router update voordurend het IP :)

Op deze manier ben ik ALTIJD berijkbaar onder m'n Dyndns.org account, op elke poort, zonder er van die vervelende proggies voor te hoeven draaien *D

[edit]

Nooit iets van betalen oid gehoord hoor :o :?

Werkt al maanden prima, sinds de aanmelding :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 04 mei 2002 22:52 schreef dreeke het volgende:
Eh :?

Gebruik het al een kleine 2 jaar, nooit problemen gehad..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 01:45 schreef Cutebritney het volgende:
dyndns.org gebruik ik.

het leuke hiervan is, dat mijn router (Netgear MR314 ) een client ingebouwd heeft.
Dus 1x in de router de gegevens instellen en de router update voordurend het IP :)

Op deze manier ben ik ALTIJD berijkbaar onder m'n Dyndns.org account, op elke poort, zonder er van die vervelende proggies voor te hoeven draaien *D

[edit]

Nooit iets van betalen oid gehoord hoor :o :?

Werkt al maanden prima, sinds de aanmelding :)
Kep dus van NO-IP ook zo'n zelfde tooltje kunnen downloaden... en dat werkt als service plugin in win2k *D Ik hoef dus ook never nooit meer mun IP adres op hun DNS server te veranderen :Y)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 22:00 schreef Stablevirus het volgende:
Vast FTP domijn op dynamisch IP ?
internetprofider
domein en internetprovider; je doet het vast niet expres, maar staat beetje gek, misschien kun je ff je post verbeteren en een modje de topictitel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 14:27 schreef Kertje het volgende:

[..]

[..]

domein en internetprovider; je doet het vast niet expres, maar staat beetje gek, misschien kun je ff je post verbeteren en een modje de topictitel :)
[off-topic]
Hee.... jij geeft nog een betere spellingscontrolle dan mijn MSword >:) maar je hebt gelijk hoor...zo goed dan :Y)
Pagina: 1