s-vhs naar vcr naar tv

Pagina: 1
Acties:

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
SEARCH GEBRUIKT/GOOGLE GEBRUIKT/HANDLEIDINGEN GELEZEN/ETC. !!!!!!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2559034791

Van mn asus v8200 deluxe s-vhs naar mijn vcr dmv een s-vhs naar scart omzetter die je in het plaatje ziet.
Deze staat ook op input.
Vanuit de muur komt het tv signaal naar de vcr en wordt door de vcr met behulp van een splitter naar de twee tv's gestuurd.
Ik kan tv kijken op allebij de tv's en ik kan bijv films op de televisie met mijn vcr opnemen.
Nu wil ik graag video met geluid op de tv's krijgen vanuit de pc. Het liefst ook nog beelden van mijn pc opnemen met de vcr.
Ik heb een soundblaster live 5.1 en een oude videorecorder met alleen maar scart.
Ik heb al vele manieren geprobeerd maar niet schijnt te werken.
Wat heb ik exact nodig?

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34
1 of 2 scart aansluitingen op de vcr.

1:bij 1 gaat het waarschijnlijk niet lukken omdat dit alleen een uit is.
2:bij 2 gaat het waarschijnlijk wel lukken omdat 1 van de 2 een in is en de andere een uit.

als antwoord 2 het goede is dan heb alleen een scart-scartkabel nodig en dan moet je video op het kanaal voor het inkomende signaal zetten en dan zou het moeten werken.

• Consiglieri
Dus het inkomende scartsignaal naar de vcr kan niet doorgelust/omgezet worden via de coax naar de tv's?

Er is namelijk maar een scart.
Trouwens, ook al had ik 2 scart aansluitingen dan staan de 2 tv's te ver van de vcr en te ver uit elkaar om scartkabel te gebruiken.

Zou ik misschien een modulator moeten kopen?

• Consiglieri
Ik heb nog gezocht naar iets van een omzetter, maar kan het niet vinden.
Echt raar. Ik kan me niet voorstellen dat dit zo moeilijk voor elkaar te krijgen.

Ik hoop dat er iemand is die weet welke onderdelen ik voor deze configuratie nodig heb.

Verwijderd

Wellicht weten ze het in het [forum=9], waar deze beter thuishoort. :)

Verwijderd

met 1 start heb je toch ook ik en out ?

zoek maar een schema op internet heb je schemas van scart pin settings :) ik liet audio out mijn video lopen en zond beeld terug over de zelfde scart :P

Verwijderd

Ik heb het op de volgende manier

Pc tv-out naar video (met zo'n plug)
dan van video naar signaal versteker naar tv

dit zelfde doe ik met de 'normale' tv beelden

deze gaan vanaf verdeel doos naar video en van video naar signaal versterker en zo komen ze op mijn tv

het geluid gaar van uit pc naar scart plug en dan via video verdeeld signaal versterker naar tv

Verwijderd

volgens mij moet je wel ff je video op scart ingang zetten
EXT / A1 heet dat bij mij hier

• Consiglieri
Het leuke is (eigenlijk niet) is dat ik twee van die kleine goedkope tv's heb staan.
Geen bijzondere functies erop.... eentje heeft er een apart scart kanaal maar het gaat over coax.

Eventjes voor Alwaysconnected: Hoe heb je dat gedaan met het vcr kanaal. Op een van de gewone kanalen kannie niet zitten. Ik heb wel een e1 kanaal.

Verwijderd

Ik begrijp dat je wel video kan kijken op beide tv's.
Als dit inderdaad het geval is dan zou ook het beeld van de pc doorgegeven moeten worden.
De VCR dient hiervoor op extern / AV1 te staan en de tv's op het videokanaal ( zelfde als waar de tv op staat als je videofilm kijkt). Tevens zou het kunnen dat de tulp naar scart stekker op output moet staan i.p.v. input, want op die stekkers staat niet goed of ze output bedoelen aan de kant van de scart of aan de kant van de tulp-aansluiting.

• Consiglieri
Ik heb nu beeld met behulp van tvtool6b.
Beeld is alleen wazig. staat op pal. kan alleen 800x600 instellen.
Heeft wel kleur, maar is niet optimaal.

Ik heb nog niet getest of ik de beelden van de pc ook op kan nemen.

Ik hoop dat het alleen een kwestie van instellen is om beter beeld te krijgen.

Iemand nog tips?
Pagina: 1