Verwijderd
Wat snel dacht ik!
Dat is wat ontheoretisch, dit komt meestal voor door een meting met IE ofzo, analoge modems kunnen namenlijk maximaal de 7Kb/s halen, 56/8 = 7. Hier is trouwens genoeg over te vinden met de search lijkt me zo.Op zaterdag 04 mei 2002 21:46 schreef chuck het volgende:
Ik heb een paar weken terug ff een PC gerepareerd en W98 opnieuw geinstalleerd, hierbij zat ook een modem van dynalink V1456HR-2 (seriele aansluiting) hiermee ff ingebeld en de updates van norton antivirus2002 opgehaald zo kwam ik er achter dat dit met een snelheid van 8kb/sec ging.
Wat snel dacht ik!
Ik heb zelf hier alleen maar narigheid met Rockwell externe modems gehad (Rockwell = chipset die in bijna elk modem zit). Alle modems presteerden hetzelfde: slecht. Uiteindelijk voor 100 guldens een Creatix modem met cirrus chipset bij de Aldi gekocht, die had nergens last van. Nu een com21 modem, die heeft soms alleen last van UPC
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Verwijderd
heb er verschillende bij mensen geinstalleerd (zowel extern als intern) en doen het altijd! viel mij ook op dat bij norton live-update de verbinding altijd snel is... valt best wel mee om even met 56k te wachten op zo'n update
Mijn eigen modem (motorola sm56 V90)geeft meestal 54.600 aan.
Verwijderd
In snelheid maakt het allemaal niets uit, maar voor modems is US-Robotics duidelijk de beste (en duurste) keuze.Op zaterdag 04 mei 2002 21:39 schreef chuck het volgende:
Dynalink
Tornado
Diamond
Etech
Twister
Welke van deze modems is de beste keuze?
Verwijderd
Zo had ik het iig begrepen.
Verwijderd
Dan moet je je init-string veranderen. Soms staat een modem standaard ingesteld op het aangeven van de seriele line snelheid (die is bijna altijd 115200), maar als je het goed instelt krijg je dus de werkelijke inbelsnelheid te zien (tussen de 48000 en de 52000, misschien hoger als je een echt goede verbinding hebt).Op zondag 05 mei 2002 10:30 schreef chuck het volgende:
Bij de verbinding snelheid v/d dynalink word 115200 aangegeven.
Mijn eigen modem (motorola sm56 V90)geeft meestal 54.600 aan.
Verwijderd
-----------------------------------------------------------
Dus dit is de beste?
Verwijderd
ik had er eentje, een isa 56 k modem, en die deed t echt goed! dus ik zou daar voor gaanOp zondag 05 mei 2002 18:29 schreef chuck het volgende:
In snelheid maakt het allemaal niets uit, maar voor modems is US-Robotics duidelijk de beste (en duurste) keuze.
Dus dit is de beste?
Verwijderd
ik zou gewoon de goedkoopste 56k6 hardwaremodem halen, die is perfect. US Robotics is idd fijn (heb hem zelf ook), maar geen must.Op zondag 05 mei 2002 19:30 schreef slamm het volgende:
[..]
ik had er eentje, een isa 56 k modem, en die deed t echt goed! dus ik zou daar voor gaan
neem kabel of adsl ALS je het kan krijgen
eeehm een externe modem is zoiezo niet "snel"
Als de kabel of adsl beschikbaar was in appelscha dan had ik deze topic niet gestart.
Ik ben zelf bij wanadoo-hometime dan is een zo snel mogelijk modem zeer welkom.
Chuck, check dit knoppie boven elke post eens:Op zondag 05 mei 2002 23:01 schreef chuck het volgende:
MR_nicequy
eeehm een externe modem is zoiezo niet "snel"
Als de kabel of adsl beschikbaar was in appelscha dan had ik deze topic niet gestart.
Ik ben zelf bij wanadoo-hometime dan is een zo snel mogelijk modem zeer welkom.
Heel handig, hoef je die quote niet zelf te typen
Amateurcoureur en fervent banktukker
Maar het ligt vooral aan de provider. Als je inbelt op een 46777byte lijntje, heb je natuurlijk niks aan een snelle modem. Als je daarentegen inbelt op een 115200 ofzo, kan je flinke snelheden behalen met een goede modem. Ook moet je provider verschillende compressies ondersteunen, zodat het weer wat sneller gaat.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Verwijderd
Ikzelf heb een USRobotics. Ben ik al heel lang erg tevreden mee, normaal altijd 52000 verbinding, een enkele keer 53333...
Maarja.. ik heb zelf al 2,5 jaar @home kabelinternet
We hebben het over analoge modems. Dus is het 56/10 = 5.6. Omdat je ook een start en stopbit nodig hebt.Op zaterdag 04 mei 2002 21:49 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Dat is wat ontheoretisch, dit komt meestal voor door een meting met IE ofzo, analoge modems kunnen namenlijk maximaal de 7Kb/s halen, 56/8 = 7. Hier is trouwens genoeg over te vinden met de search lijkt me zo.
Door compressietechnieken zal je weer snelheidswinst hebben
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Elsa Microlink 56K FUN USB

Its amazing how much this red box has in it! Simply plug&play by connecting to the USB port on the PC and it just bursts out: Internet at 56,000 bps, SMS, e-mail, home banking, chats, modem connects at 33,600 bps, fax, answerphone anda great future! All this because the MicroLink 56k Fun USB is now V.92 ready! This new standard means you will be faster on the Internet: Quick connect facilitates faster connect times, upstream rates are increased for uploads and new compression technology enables even faster surfing. And the best thing: You can receive phone calls even when online. The V.92 modem-on-hold feature puts an end to those annoying busy signals: Simply answer the incoming callthe modem parks the Internet connection until youve finished your call.