Sygate 2 users sharen?

Pagina: 1
Acties:

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Hoi,

Nu heb ik sygate goed draaien voor 1 pc maar sinds ik nog een andere pc heb, wil ik deze internet van m'n netwerk sharen. Gaat dit met sygate?

Ps, en nee ik wil geen ingebakken ICS van windows gebruiken...

System Specs!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ja sygate is daar juist voor.
ik snap niet waarvoor je sygate gebruikt als je 1 pc hebt. misschien als firewall?

(ik vind hem een beetje streng: 'iexplore probeert verbinding met het internet te maken, toestaan?')

ik heb ruim een jaar sygate 3.0 gedraaid op een k5 pr 100 servertje. 1 keer in de 6 weken resetten onder win98 ofzo. schappelijk. internet sharen via een pc die je alledaags gebruikt vind ik persoonlijk kut, want als je een keer reset zit de rest zonder inet.

daarom draai ik nu soms freesco en soms smoothwall op mijn k5 pr 100 athlon killer.
(ben in de experimentele fase)

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
nee ik bedoel dat er nu 1 andere computer aanhangt... (anders zou het idd onnuttig zijn)

Dit is de situatie:
server met 3 netwerkkaartjes; 1 automatisch ip voor internet
2de netwerkkaart naar m'n huidige bak (zie sig) en het laatste kaartje voor mijn laptop...
Nu zit ik met het probleem dat er bij sygate bij local network ik altijd moet kiezen voor 1 netwerkkaart en dat er dan slechts 2 van de 3 pc's internet krijgen (nl. server+ netwerkkaart die ingesteld staat bij sygate).

Hoe los ik dit op???

System Specs!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
:?

Makkelijkste is:

Server met 2 nic's

1 nic voor Internet, 1 voor netwerk.

Server dan aan hub/switch verbinden... rest van de pc's ook op de hub/switch en klaar :7

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
beetje onnuttig antwoord aangezien ik gewoon een oplossing wil hebben voor mijn situatie.
Ik heb immers geen hub en vind het ook niet nodig!

Plz on-topic dus...

System Specs!

• smvs
  • Niet online
ik ken geen windows pakket wat om kan gaan met 3 nics.

(zal er vast wel zijn hoor)

waarom koop je geen hubje die dingen zijn spot goedkoop.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19

Reptile209

- gers -

Op zaterdag 04 mei 2002 22:36 schreef The.Force het volgende:
beetje onnuttig antwoord aangezien ik gewoon een oplossing wil hebben voor mijn situatie.

Plz on-topic dus...
Een beetje aardiger mag ook wel zeg... :? PC A met 2 netwerkkaartjes (een op internet, een op huisnetwerk) is de juiste oplossing, ook voor houw situatie. En of je dat huisnetwerk nou met UTP-kabel en een hub of switch doet of met een coax-kabel moet je zelf weten.
Als je dan Sygate op de server (die met twee NIC's dus) draait, doet alles het qua internet.

edit:

Errr... nog eens je eigen berichtje gelezen: ja, dat was niet helemaal wat je nu zou willen hebben. Nog een poging:
Misschien kan je sygate tweemaal starten, voor beide LAN-NIC's tegelijk? Als zoiets niet kan (echt een "beperking" van sygate), zal je toch een netwerkje met hub moeten maken...

Zo scherp als een voetbal!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19

Reptile209

- gers -

Op zondag 05 mei 2002 03:17 schreef smvs het volgende:
ik ken geen windows pakket wat om kan gaan met 3 nics.
Windows NT Server in ieder geval. En dan gok ik dat 2000, XP, enz het ook wel kunnen.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

ik denk dat het met een prog.als RAINlink van ZNYX zou moeten gaan,ik gebruik hun 346Q netwekkaarten met 4 aansluitingen,Rainlink zit bij mij ingebakken in de driver.
4 van deze kaarten vliegen binnenkort de deur uit omdat ik volledig overschakel op fiber.
werkt gewoonweg prachtig
www.znyx.com/products/software/rainlink/default.htm

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Met winroute kan je i-net delen over 2nics (+ 1nic i-net).
Geen probleem.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op zaterdag 04 mei 2002 22:29 schreef The.Force het volgende:
Nu zit ik met het probleem dat er bij sygate bij local network ik altijd moet kiezen voor 1 netwerkkaart en dat er dan slechts 2 van de 3 pc's internet krijgen (nl. server+ netwerkkaart die ingesteld staat bij sygate).

Hoe los ik dit op???
Je geeft zelf al aan dat het zo niet werkt. Je zou dus een HUB/switch moeten hebben, dan is alles opgelost!

Wees consequent, maar niet altijd

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
in sygate for bedrijven ken je 2 nics instellen als THUISNETWERK, en 1tje ken je instellen als Internet

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Dat internet verdelen over die 2 andere nics, hoe doe je dat dan, iets meer praktisch graag!

Ps: of zijn andere internet-sharing progjes toch gemakkelijker (buiten winroute want die valt steeds uit bij mij)?

Btw; Bedankt voor de replies!!!!!

System Specs!

Verwijderd

Post eens wat info over je server!!!

OS enzo..

Als je XP heb kan je misschien een brug maken tussen die 2 kaarten van je thuisnetwerk, ik weet niet of je dan ook internet kan delen :?

Verwijderd

k heb nog een 10mbit hub hier :)

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
bwa nee, ik wil het dus echt zonder hub doen (kwestie van moeilijk doen ;) )
Nu het internet zou verspreid moeten worden van m'n oude bak amd k6/400 met als OS win 98 se (deze bevat 3 netwerkkaarten waarvan 1 voor internet), naar m'n laptop een celly 1.2 ghz (win xp met 1 pcmcia kaartje) en m'n desktop (game)computer (zie sig) met 1 netwerkkaartje...

Nu heb ik 1 netwerkkaart in m'n oude bak het ip 192.168.0.1 en m'n desktop (game)computer 192.168.0.2 met als gateway, dns m'n servertje; dit alles werkt dus al perfect... Hier draait sygate met dus de instelling van local network het ip van de netwerkkaart 192.168.0.1...
Nu moet de 2de netwerkkaart nog toegewezen worden voor m'n laptop! Hoe doe ik dit???

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
PS; andere progjes mogen ook hoor!

System Specs!

• smvs
  • Niet online
volgens mij kan het idd met sygate 4.0 entreprise /office wel.
Pagina: 1