Toon posts:

[php] Navigatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij gebruiken in ons forum deze naviagtie voor nieuwe pagina als er meer replys zijn dan een bepaald aantal:
PHP:
1
<?                   $select = "SELECT COUNT(id) FROM forum_posts WHERE topic_id='$t' AND topic_id!='0'";                    $query = mysql_query($select);                    $max = 10;                    $rtel = mysql_result($query,0);                    if($rtel =="0"){                    $rtel ="1";                    }                    $rtel/=$max;                    if (empty($pagina)) {                    $pagina=1;                    }                    $van=($pagina-1)*$max;                    if ($pagina > ceil($rtel)){                    $pagina=1;                    }                    for ($i = 1; $i <= ceil($rtel); $i++) {                    if ($pagina == $i){                    $pages[$i] = "$i";                    }                    else                    {                    $pages[$i] = "<a href=\"$php_self?pagina=$i&amp;t=$t\">$i</a>";                    }                    }                    $pages= implode(" | ", $pages);                    $vorige = ($pagina-1) ? "<a href=\"$php_self?t=$t&amp;pagina=" . ($pagina - 1) . "\">&amp;lt; Vorige</a>" : "";                    $volgende = ($pagina-ceil($rtel)) ? "<a href=\"$php_self?t=$t&amp;pagina=" . ($pagina + 1) . "\">Volgende &amp;gt;</a>" : "";                    if ($vorige &amp;&amp; $volgende) {                    $navigation = "<small>$pages</small>";                    }else{                    $navigation = "<small>$pages</small>";                    }?>

Alleen hij is vrij langzaam. Iemand enig iedee of er vagenb dingen in zitten die het langzaa zouden maken?

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32
Die laatste if geven allebei het zelfde resultaat.. niet echt zinvol dus :P

>> Signature?

Verwijderd

moet het sowieso niet naviGAtie zijn ipv naviAGtie...? :D

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Heb niet goed doorgelezen, maar je werkt met meerder pagina's? Dan zou ik eens wat over LIMIT opzoeken in de Mysql-Manual...

Verwijderd

Topicstarter
Ja duh. Maar er zit een stukje niet bij van het script.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Piete:
Ja duh. Maar er zit een stukje niet bij van het script.
first of all, hier proberen we doorgaans vriendelijk te doen tegen elkaar. ;)

je kunt denk ik het beste eventjes tussen je script door overal een regeltje zetten wat even de huidige tijdsduur v/h script uitprint, zodat je erachter komt waar precies de bottleneck zit.

Zoals ik het zo zie, zie ik niet echt dingen waarvan ik zeg: dat vertraagt je script enorm.
ik zou wel wat andere dingen wat anders aanpakken, maar goed :X

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
<h1>LES 1!</h1>
<h2>INSPRINGEN</h2>

met html zou dit er leuker uitzien ;)

O-) :* van D2k
Pagina: 1