Hallo, ik heb het onderstaand scriptje en kom d'r niet echt uit. Mijn vraag is: hoe kan ik de grootte van een bestand op vragen? Dus, er moeten bestanden komen met de bijbehorende grootte.
Hij geeft deze error: "Warning: stat failed for Array (errno=2 - No such file or directory)" En deze verwijst naar $grootte = filesize ($value); (als ik de slashes weghaal
)...Hoe zou dit eventueel opgelost worden?
Alvast bedankt
PHP:
1
| <? // $padnaam met slash aan het eind ///usr/local/plesk/apache/... $padnaam="/hier staat dus wat eigenlijk hierboven staat/"; // $websiteurl zonder slash aan het eind $websiteurl="En hier staat het adres van de site/mapnaam"; function dir_weergeven() { global $padnaam, $websiteurl; $contentfolder = $padnaam; // het volledige pad naar de folder met events if ($tekstlist = @opendir($contentfolder)) { // alle bestanden worden ingelezen in $eventlist echo "<table border=\"1\">"; while($dit_bestand = readdir($tekstlist)) { //kijken of van iedere map een button bestaat if($dit_bestand != "." && $dit_bestand != "..") { // onzichtbare bestanden filteren $dit_bestand = rawurlencode($dit_bestand); $weglaten = strtok($dit_bestand, "."); $lijst[] = "<a href=\"$websiteurl/$dit_bestand\">$weglaten</a><br>\n"; } } closedir($tekstlist); natcasesort($lijst); while(list($key,$value)=each($lijst)) { //$grootte = filesize ($lijst); werkt niet //$grootte = filesize ($value); werkt ook niet echo "<tr><td>Download NU : </td><td>$grootte</td><td>$value</td></tr>"; } echo "</tabele>"; } } dir_weergeven(); ?> ?> |
Hij geeft deze error: "Warning: stat failed for Array (errno=2 - No such file or directory)" En deze verwijst naar $grootte = filesize ($value); (als ik de slashes weghaal
Alvast bedankt