Asus a7v333 bios 1007.001

Pagina: 1
Acties:

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Ik zag dat er een nieuwe beta bios te downloaden valt bij http://download.asus.com.tw/

Wie heeft deze al getest?

Verwijderd

Die gaan we even uitproberen.

Verwijderd

Staat er op, nu nog ontdekken wat het verschil is.

Verwijderd

En die verschillen kan ik tot nu toe niet ontdekken.

• Brakius
Heb jij toevallig al de nieuwe latency patch voor raid al geprobeerd?

http://www.networking.tzo.com/net/software/

Verwijderd

Wist niet dat er een nieuwe was.

Verwijderd

Las dit op amdmb.com over het 1007D.001 bios:

A7V333/1007beta/raid performance tips
I just got done running a series of tests that I'd like to share. It looks like the Asus software eng's are now working on the issue of hard drive performance.

I tested the 1007 beta bios with my A7V333(WinXP pro on ide1:M, Maxtor 133:40GB,2-512 corsairCa2 PC2700, AMD 2100+ @1820, 13/140/35/turbo defaults, vcore 1.75, jumpers default,IDE1M/boot disk,IDE1S/zip 250, IDE2M/DVD ROM, IDE2S/CDRW,IDE3M/Maxtor 133/20GB, IDE4M/same as 3) using PCMark2002, WinBench98(2), Sandra, and Atto and here's what I found.

Sandra: You'll love this one if you use it for benching and have on board raid.
I used to get in the 27-29 thousand range. It's pegging in at 39,000+(usb2 disabled) and 37,000+ (usb2 enabled). My non-raid drive is now benching at 26,400 (usb2 on or off). Seems like Asus was using Sandra to test their changes.

Atto: Slight increase across the board with less of a drop when enabling usb2

Winbench:Very slight increase(+500) on Business Disk to 13,800 (there's never been a real difference made with usb2 on this test) while the high end test scooted up a bit to 42,000 (again, not a big increase, and never a big difference with usb2)

PCMark2002: A best time of 1480 (usb2 off-a slight boost) and pushing 1200 with usb2 enabled.

A couple of comments.
This is beta software, so it's your decision to give it a try. What works with my system, my not even boot with yours. (Sorry, been flamed before ) Use these numbers as a reference, and not a bible. When you test, run each benchmark 3-6 times in a row. You will see quite a range coming out of all of them. Average the results.

I found a slight instability at my higher clock speeds(142/36) when running from my raid drive as boot disk. This only showed up running 3DMark and was intermittent. Overall 3DMArk scores dropped slightly with 1007.

• Brakius
Kijk eens, dan is het de moeite om het te proberen!

Ik zag dat de latency niet nieuw zijn, maar ik wist niet dat er aparte latency patch was voor raid.

Verwijderd

Nog even over het bios; er is inderdaad wat gesleuteld aan de raidperformance. In sisoft niet waarneembaar, maar met atto is er wel degelijk verbetering te bemerken.

• Brakius
Ik merk dat mijn cpu termperatuur nu 2 graden hoger is wat ik niet 1-2-3 kan verklaren. Is dit bij jou ook het geval?

• Brakius
Dat het wat warme is kan kloppen.... mijn ouders hadden het koud en hebben de kagel iets hoger gezet |:(

SUPER BIOS: ik ben in sandra onder windows me (in windows xp zijn de scores beduidend hoger)in de hd bench met 6.000 punten omhoog gegaan!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Eerlijk gezegd let ik slechts af en toe op de temp, dus te weinig om nu een verschil waar te nemen.

• Brakius
In Atto en HDTach bijna geen verbetering. Nog vreemder: Sandra onder Windows XP is ook niet verbeterd, blijft een score van 26.000+.

In Windows ME heb ik nogeens twee keer Sandra laten testen: het blijft 29.000+, een verbetering van 6.000 punten (voordat ik gefashed heb, heb ik eerst Sandra nog effe een hd-bench laten draaien).

Iemand hiervoor een verklaring? Ik heb Cachemam onder Windows ME draaien en daarin meer cache geheugen gegeven aan de drivers. Zou een verklaring kunnen zijn...

Verwijderd

Als ik atto snel achter elkaar opnieuw draai, krijg ik behoorlijk verschillen in de onderlinge resultaten.

• Brakius
Ik denk dat alle benchprograma's niet goed zijn.... Als ik naar de geheugenbench van Sandra en Memtach kijk, dan zie ik grote verschillen wanneer ik bepaalde timings verander.

Ik ga morgen weer eens op de oude toer: bestanden kopieren, verwijderen, etc. en dat klokken.

• Brakius
Ok, ik heb een bestand op mijn single ide hd staan van 421 mb en die kopieer ik naar raid hd. De laatste keer dat ik dit geklokt hebt voor de biosflash duurde dit 26 seconden. Nu duurt het 21 seconden. Kopieeren van 822 bestanden totaal 272mb duurt nu 19.5 seconden in plaats van 21 seconden.

Dus een verbetering!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:33
Als ik die 0.19d latency patch installeer, boot na het afsluiten m'n Windows XP de volgende keer niet meer. Meestal corrupte registry file of systeembestanden...

Heb een A7V333 met 2 x 60 GB Maxtor in raid.

Zal die beta BIOS eens proberen en kijken wat daar uitkomt...

• Brakius
Dank je, ik heb de patch 019d verwijderd ipv te installeren.

Verwijderd

Heb ook de nieuwe bios geprobeerd te flashen
echter bij mij is het fout gegaan.:(
Comp doe nu dus echt helemaal niets meer.
Heb de bios uit de PC gehaald en een oude PC
Duron 600 opgestart en de org bios eruit gehaald en dan geprobeerd de bios van de A7V333 er in te zetten.
als ik dan Aflash start geeft hij de melding dat hij de bios niet kan vinden.
Iemand nog een idee om het weer inorde te krijgen?

• Brakius
Hoe heb je hem geflashed dan? En welke biosversie had je hiervoor?

Verwijderd

Het geprobeerd de 1006.n=bin te flashen (final)
via het nieuwe systeem ALT+F2
Kreeg een Fail en het was afgelopen.
Is er iemand bereid om mijn bios en
zijn moederboard te flashen (evt. tegen betaling)
Het geprobeerd mijn bios te flashen in een andere computer
maar dit lukt niet. het moet echt gebeuren op een A7V333
Ik heb dan een raid versie weet niet of dat nog wat uitmaakt.
Het werkt allemaal weer!!!!
Ben bij Informatique geweest en die hebben een nieuwe bios op mijn PC gezet.

Verwijderd

Altijd booten naar dos en dan met awflash flashen. Het is bij mij nog nooit fout gegaan.

• Brakius
Het is een bekend verhaal dat in bios 1003 / 1004 de biosupdate via alt f2 niet werkte. Dit zou vanaf 1005 opgelost moeten zijn.

Gelukkig dat jouw probleem opgelost is. Ik hoop dat hiermee de Asus A7V333 gebruikers gewaarschuwd zijn om deze functie maar niet te gebruiken. Het beste is natuurlijk onder dos te updaten.

Verwijderd

Mijn raid presteert nog steeds benenden gemiddeld :( Met alle patches :'(

Specs zie onderaan, os WINXP bios 1004

• Brakius
Heb je atto al gebruikt? Wat zijn de scores hiermee?
Welke hd's gebruik je en onder welke windows?
Pagina: 1