Toon posts:

Senfu Radiator of vliegtuigmotor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een Senfu radiatortje gekocht voor mijn zelfgebouwde waterkoeling. Maar wat maakt dat ding een lawaai zeg. Ongeloofelijk....lijkt wel of je in een vliegtuig zit...Is dat normaal? Zijn er stillere?
Ik ben al aan aan het denken om hem ergens anders in huis te zetten met wat extra lange waterkabels erna toe,,,,
Nu maar hopen dat die net zo koelt als je van zijn geluid zou verwachten...!!

Verwijderd

Het is een goede rad , maar de fans zijn brol . Eigenlijk had je beter zoals mij een Black Ice XTREME met Panaflo High fan kunnen nemen , en dan een 7V/off/12V schakelaar kunnen neme(op 5V draait ie niet meer)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zaterdag 04 mei 2002 20:12 schreef real_raichu70 het volgende:
Het is een goede rad , maar de fans zijn brol . Eigenlijk had je beter zoals mij een Black Ice XTREME met Panaflo High fan kunnen nemen , en dan een 7V/off/12V schakelaar kunnen neme(op 5V draait ie niet meer)
Dan kan je toch ook gewoon betere fans op die Senfu gooien?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Dat ook ja , maar die rad is performance gewijs redelijk goed omdat die Jet-engines erop staan

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 20:12 schreef real_raichu70 het volgende:
bij mij draaien die fans lekker stil op 5 volt hoor 8=)

Verwijderd

Op 5V doet mijn Pana High 120mm het niet meer . Op 7V meer airflow dan een low en nog stiller bij :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of het wat helpt als ik er wat minder volt opzet. Staat nu 12 op....Wel minder airflow natuurlijk...
Aleen heeft mijn mobo standaard 12...enig idee hoe dit te verlagen?....in de BIOS is dit niet mogelijk

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zondag 05 mei 2002 02:24 schreef Mauriceje het volgende:
Ik zal eens kijken of het wat helpt als ik er wat minder volt opzet. Staat nu 12 op....Wel minder airflow natuurlijk...
Aleen heeft mijn mobo standaard 12...enig idee hoe dit te verlagen?....in de BIOS is dit niet mogelijk
Je moet dan niet je fans op het moederbord aansluiten, maar rechtstreeks op de molex (='hardeschijf connector'). Je plugt de rode draad van je fan in de gele van de molex en de zwarte van de fan in de rode van de molex. De gele van de fan moet je nergens op aansluiten. En voilla, uw fan loopt op 7 volt en maakt een stuk minder lawaai. :Y)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 20:10 schreef Mauriceje het volgende:
Zojuist een Senfu radiatortje gekocht voor mijn zelfgebouwde waterkoeling. Maar wat maakt dat ding een lawaai zeg. Ongeloofelijk....lijkt wel of je in een vliegtuig zit...
Hmm vaag ik heb nog nooit een rad gezien die geluid maakte :) kan die ook mp3's afspelen?? :P

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Waarschijnlijk de fans die er bij hangen :P

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 12:01 schreef Mephisto het volgende:
Waarschijnlijk de fans die er bij hangen :P
Misschien dat ie zen fans op 7 volt moet zetten :+

Verwijderd

Topicstarter
Ok Ok wiseguys..ik bedoel natuurlijk de fans van mijn radiator...
:)
Die maken een hels kabaal.
Anyway,....wat is een molex??? Kun je wat specifieker zijn?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13

Shunt

Boe

weet je wat ik neem hem wel van je over en dan kan jij een andere rad kopen :+

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 02:24 schreef Mauriceje het volgende:
Je zou ook nog speedfan ( http://www.almico.com/sfhistory.php ) kunnen proberen. Hiermee kun je bij een aantal moederborden softwarematig de fans, die je op je moederbord hebt aangesloten, langzamer en sneller laten lopen afhankelijk van de temperatuur van bijvoorbeeld je processor. Bij mij werkt dat prima.

Trouwens een molex stekker is zo'n voedingsstekker die je in je Harde schijf/CD-ROM speler stopt. Daar zitten 4 draden aan: rood, twee zwarten en een gele. De rode is de 5 volt (dacht ik) en de gele de 12 volt (of andersom) de zwarten zijn in ieder geval de aarde (0 volt). Aan een fan zitten 2 of 3 draden. meestal rood, zwart en een andere kleur (vaak geel, dit is de toerenteldraad). De rode en de zwarte zijn de plus en de min. Als je de rode nou met de 12 V verbind en de zwarte met de 5 volt staat er over de fan 12-5=7 volt.
klaar.

<edit> nog ff gecheckt geel is idd 12 volt en rood idd 5 volt. Als je met molexen wil gaan werken is het misschien een idee om een baybus te maken. voorbeelden hiervan staan wel op www.fanbus.com ook had Hlpdesk ooit eens een hele simpele gemaakt, die wel met de search te vinden moet zijn. </edit>

Verwijderd

Topicstarter
KIJK hier heb ik nou iets aan .... :)...bedankt _Laaf_
Ik ga het meteen proberen!!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk....hij zoemt er rustig op los op 7 volts..
;)
Pagina: 1