tualatin cpu niet goed herkent door software ??

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:12
heb hier een laptop met een 1200mhz celeron tualatin cpu op een sis630s bordje, nu wordt deze cpu netjes herkent door windows xp als 1200mhz celeron :)

maar wcpuid en sandra geven rare gegevens over deze cpu, ook 3dmark wil niet opstarten omdat hij geen MMX cpu herkend :(

hier een screenshotje van wcpuid :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1292304539
zo ziet sandra em dus ook met een fsb van maar liefst 300mhz (iets waar de meeste overclockers jaloers op zouden zijn ;) ) maar hoe kan dit in hemelsnaam?

ik zat er zelf aan te denken dat de fsb van de onboard videokaart ofzo mee gerekent wordt. maar dan haal je dat ook nog niet want een celly draait op 100mhz fsb.

ook het vreemde is dat het videogeheugen op 133mhz draait terwijl de fsb van de cpu 100mhz zou moeten zijn :?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Raar....... Zal wel een biosprobleem zijn denk ik haast. Heb je dat al geflashed?

• JWO
Op zaterdag 04 mei 2002 19:38 schreef m-m het volgende:
Raar....... Zal wel een biosprobleem zijn denk ik haast. Heb je dat al geflashed?
kan geen andere biossen vinden voor mijn merk laptop (promedion)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 04 mei 2002 19:42 schreef Tweaker-Willem het volgende:
kan geen andere biossen vinden voor mijn merk laptop (promedion)
Die heb je wel nodig. Die fouten worden veroorzaakt doordat de BIOS niet over de juiste CPU microcodes beschikt. Het zou overigens ook kunnen dat Sandra en WCPUID verouderd zijn, of dat ze de moederbord van je laptop niet in hun database hebben staan :{

• JWO
Op zaterdag 04 mei 2002 19:49 schreef BalusC het volgende:

[..]

Die heb je wel nodig. Die fouten worden veroorzaakt doordat de BIOS niet over de juiste CPU microcodes beschikt. Het zou overigens ook kunnen dat Sandra en WCPUID verouderd zijn, of dat ze de moederbord van je laptop niet in hun database hebben staan :{
bios herkent de cpu netjes als 1200mhz intel celeron cpu met 256kb L2 cache, dus hij heeft wel de juiste microcodes volgens mij, dus dan blijven er nog 2 opties over maar waar het mij meer om gaat dat het geen kwaad kan, alles loopt wel mooi stabiel dus..

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 04 mei 2002 19:38 schreef m-m het volgende:
Ik denk eerder dat het aan de software ligt. Ik heb namelijk een 1200 cely op een tusl2c en heb het zelfde. Alleen dan mer een fsb van 400 omdat ik oc heb.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Probeer eens met een nieuwere versie van WCUID de laatste versie is 3.0f en die herkent bij mij een celly-t zonder problemen :)
Alleen lost dat je problemen verder niet op :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oja:
Op zaterdag 04 mei 2002 19:36 schreef Tweaker-Willem het volgende:
ook het vreemde is dat het videogeheugen op 133mhz draait terwijl de fsb van de cpu 100mhz zou moeten zijn :?
Dat staat los van de FSB, het wordt gewoon intern door de videokaart geregeld :)

• JWO
Op zondag 05 mei 2002 08:19 schreef BalusC het volgende:
Oja:
[..]

Dat staat los van de FSB, het wordt gewoon intern door de videokaart geregeld :)
ik had anders gehoort dat bij onbaord chipsets de bandbreedte van cpu en gpu gedeelt werden, dit leek mij de fsb, maar wat is dit dan? geheugen bandbreedte zeker?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:34
LMAO, Ik heb ook ff met wcpuid gechecked, en mijn celly tualatin 1000 word herkend als een Pentium III Xeon, de rest van de info klopt wel, alleen mijn mobo wil de cpu alleen laten werken op 1,075V waardoor ik af en toe een behoorlijk instabiel systeem heb :(

Keb geen webspace vandaar geen pics

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• JWO
Op zondag 05 mei 2002 12:48 schreef TLRnZ het volgende:
LMAO, Ik heb ook ff met wcpuid gechecked, en mijn celly tualatin 1000 word herkend als een Pentium III Xeon, de rest van de info klopt wel, alleen mijn mobo wil de cpu alleen laten werken op 1,075V waardoor ik af en toe een behoorlijk instabiel heb :(

Keb geen webspace vandaar geen pics
www.endoria.net/upload ;) kun je hem uploaden :)

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:50
Op zondag 05 mei 2002 10:38 schreef Tweaker-Willem het volgende:

[..]

ik had anders gehoort dat bij onbaord chipsets de bandbreedte van cpu en gpu gedeelt werden, dit leek mij de fsb, maar wat is dit dan? geheugen bandbreedte zeker?
De fsb is de bus van chipset naar processor, die is bij jou 100 MHz. Het geheugen hangt aan een anderen bus die op een andere frequentie kan werken (afhankelijk van de chipset). Deze zou dus best 133MHz kunnen zijn.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:34
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1556169172

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2022548810

Alsnog de pics, >:)

edit pics ff aangepast

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1