Toon posts:

Rook uit Athlon Xp, kans dat het nog werkt?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een paar weken geleden een Athlon Xp 1800 processor gekocht en ingebouwd op mijn Elitegroup K7VZA moederboard (wat waarschijnlijk niet geschikt was voor athlon xp :{). Maar het eigenlijke probleem komt nu: Ik had de processor ingebouwd om ff een paar seconden te testen, zonder koeler erop te doen |:(. Je raad het al: na 5 sec. kwam er rook uit de processor ;(. Wist ik veel dat het zo snel zou gebeuren, intel processoren hebben daar geen last van. Nu ben ik bang om het nog een keer te testen op een nieuwe moederboard wat wel Athlon Xp ondersteund, want straks gaat die ook stuk wegens brakke Athlon Xp processor. Nu mijn vraag: Bestaat er nog een kans dat mijn Athlon Xp nog werkt? Er kwam dus wel duidelijk rook uit de processor, waarna ik de pc meteen heb uitgezet. Ik heb wel een test gezien op tom's hardware maar daar lieten ze de processor volledig branden, wat natuurlijk lijd tot het niet meer werken van de processor...

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Rook betekend dat er tenminste iets beschadigd is aan dat ding, de rook ontstaat niet zomaar. Als je echt wil weten of ie het nog doet zul je dat moeten uitproberen met koeler dit keer! Maar ik zou maar niet teveel hoop krijgen. Want dat ding is waarschijnlijk naar een ander universum geholpen.

Verwijderd

geen cooler, wel rook, lijkt me dat het ding gehemeld is.... ;(

• internetinfo
  • Laatst online: 18:01
ja sorry hoor, maar met een AMD (en zeker met een XP) moet je geen, lees geen tests gaan doen zonder koeldingetjes.

• Maverick
  • Laatst online: 18:01
ook eens gedaan zonder koeler >:)

geen rook, maar ook geen leven meer :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Goeie stomme actie!
Koopt Intel mensen.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 20:12
Op zaterdag 04 mei 2002 19:24 schreef Cyberboy het volgende:
...Ik had de processor ingebouwd om ff een paar seconden te testen, zonder koeler erop te doen...
Forget it...

Er is natuurlijk altijd een MINIMALE kans dat hij nog werkt maar hoe moeten wij dit kunnen raden?!?!

Topic klaar!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46

Rival24

I'll Be Back

Tom's Hardware had daar eens een leuk filmpje van, moet je maar s op die site zoeken...

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op zaterdag 04 mei 2002 19:32 schreef flippie.ff het volgende:
Goeie stomme actie!
Koopt Intel mensen.
Lekker onderbouwd |:(

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Goeie stomme actie!
Koopt Intel mensen.
mag wel stomme actie zijn, maar AMD waarschuwt als t goed is dat je een cooler op je procje moet doen, en anders staat t wel in t mobo boekje

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vrees het ergste voor je, mien jong. Waar rook is is waarschijnlijk een doorgebrande XP :'(

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Erg onslim. Je had ff kunnen lezen in dat document van AMD waarin ze uitleggen hoe je je proc moet inbouwen dat dat niet moet. Ben de link ff kwijt maar is voor el beginnendo AMD-tweakero erg handig. Heb t iig ook ff gelezen voor ik mn eerste AMD erop knalde. (Maar met mn eigen heb ik t een ander laten doen en dat ging minder goed :( )

Verwijderd

Goeie stomme actie!
Koopt Intel mensen.
Dat van die stomme actie kan ik me in vinden |:(

ik kan me nog een filmpje herinneren van tomshardware ofzo waar ze onder load de koeler eraf trokken, ook rook en de processor zo dood als maar kan :P Logisch je moet spullen ook gebruiken zoals je ze hoort te gebruiken en in het geval van een amd een koeler erop.

Dat van... koop intel slaat in die zin nergens op want je hoort gewoon een koeler op je proc te doen. :)

Maar om antwoordt te geven op je vraag.... waarschijnlijk zal jou XP nix meer doen, misschien dienst doen als sleutelhanger >:)

Verwijderd

R.I.P. Ik geef je weinig kans. Oen }:O .

• Rickyboy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 16:34

Rickyboy

A.K.A. Lounger

tsja, intel kopen omdat die niet fikt, maar als hij te heet is klokt hij em omlaag zonder het te weten, dus je zou niet goed kunne zien waneer hij te heet zou worden (athlon is trouwens sneller en goedkoper, dus pentium SUX (mijn mening))

Steam | R★ (PC & X360) | R★ (PC Alt.) | GTA V Tools

Verwijderd

Ik heb een keer een 486SX-33 doorgebrand, er kwam rook uit. Na een nachtje in de vriezer deed ie het weer! Als je geld teveel hebt of geen garantie meer, valt het te proberen. Zorg er wel voor dat je cpu weer droog is als je 'em trugstopt

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ja, want in de vriezer condenseer je nieuwe rook (als je de vriezer open doet komt daar ook rook uit) in de processor, dus het is compleet logisch dat hij daarna weer aangevult is en dus weer werkt.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 19:38 schreef Rickyboy het volgende:
...maar als hij te heet is klokt hij em omlaag zonder het te weten, dus je zou niet goed kunne zien waneer hij te heet zou worden ...
Zodra de proc te heet wordt en dus omlaag wordt geklokt, geeft je moederbord een lange pieptoon. Je weet dus WEL wanneer je op een lagere frequentie werkt. *D

Verwijderd

Ik heb mijn 1gig tbird ook wel eens zonder koeler laten lopen op een systeem wat noet meer opstarte. Die werd een beetje handwarm maar daar was verder niks mis mee.
Maar als er rook uitkomt vrees ik toch het ergste ;(

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 19:45 schreef yade het volgende:
Ja, want in de vriezer condenseer je nieuwe rook (als je de vriezer open doet komt daar ook rook uit) in de processor, dus het is compleet logisch dat hij daarna weer aangevult is en dus weer werkt.
hahahahaha
Geloof je dit zelf? Als een processor doorbrandt dan kan je die terug maken door er een willekeurige rook doorheen te jagen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
AMD?
Rook?

Noway dat dat ding het nog doet. Next time: koeler er op!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
De asus-moederbord heeft een beschermingsfunctie voor gebouwd genaamd COP. Wie heeft dit al getest :+?

By the way, valt deze processor onder garantie als je zegt dat je wel een koeler hebt gebruikt?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mijn Athlon Xp 2000+ begon te stinken na paar seconden met een koeler die er verkeerd op zat .... hardstikke dood daarna ... geen garantie want comp was zelfbouw :(
Ik hoop voor je dat je mobo nog heel is.
Zoek eens op tomshardware naar een test waarbij ie de koeling eraf deed.... AMD's zijn binnen paar tellen op 300+ graden en hardstikke dood. Intels leven gewoon ... die draaien zelfs zonder koeling, alleen erg traag. Dus extra prijs die je voor een intel cpu betaald gaat daaraan op.

Verwijderd

WOEHOEWHAHOEMOEHOEHAHAHAHAHAHAHHAHAHA!!!!!!!!! :P :P :P :P :P

Verwijderd

WAT EEN BULLSHIT!!! hoop dat dit een grapje is.
Als je de vriezer opendoet komt er GEEN rook uit hoor.
Dat is hele koude lucht die in aanraking komt met de warmte van buiten en daardoor condenseert. Soort van mist dus. Komt er wel rook uit je vriezer dan istie gewoonweg kapot.
}:0

• Scarp
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 19:56 schreef Brakius het volgende:
De asus-moederbord heeft een beschermingsfunctie voor gebouwd genaamd COP. Wie heeft dit al getest :+?

By the way, valt deze processor onder garantie als je zegt dat je wel een koeler hebt gebruikt?
Bij bijna alle shops: zelfbouw valt niet onder garantie als je de koeler fout doet of geen koeler erop heb gedaan. Ik ben nog op antwoord van AMD te wachten voor fabrieksgarantie (voor een athlon xp 2000 die ik door had gebrand)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Volgens mij als ie begon te roken moet ie ook behoorlijk zwart zijn geworden, en dan heb je echt geen garantie meer.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• real[B]art
  • Laatst online: 10:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op zaterdag 04 mei 2002 19:59 schreef TAGAEON het volgende:
[...]
Komt er wel rook uit je vriezer dan istie gewoonweg kapot.
[...]
Vriezer getest zonder koeler? >:)

En garantie kun je proberen, maar je hebt alleen kans van slagen als er aan de buitenkant van de processor niks is te zien van de oververhitting, dus je evt garantiestickers zijn niet zwart (wat meestal wel het geval is na zo een geintje), de core vertoont geen zwarte randen en de onderkant van je cpu vertoont geen 'bubbeltjes'...help het je hopen :7

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Als je die CPU in een moederbord doet en gaat testen heb je kans dat je je moederbord ook nog meeneemt!! Dus niet meer testen.

Doe maar wat koelpasta op je CPU >:) en breng hem dan maar naar je pc zaak.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Garantie verdien je eigenlijk niet. Tis gewoon een zwaar domme zet.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Whahaha :) Wat een lompe actie.. Sorry hoor!

Ik denk dat je Cpu gefried is.. En er zit ook een dikke kans in dat je mobo het ook begeven heeft.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 19:51 schreef thedolf het volgende:

[..]

hahahahaha
Geloof je dit zelf? Als een processor doorbrandt dan kan je die terug maken door er een willekeurige rook doorheen te jagen.
Op zaterdag 04 mei 2002 19:57 schreef AMDLover het volgende:

[..]

WOEHOEWHAHOEMOEHOEHAHAHAHAHAHAHHAHAHA!!!!!!!!! :P :P :P :P :P
Op zaterdag 04 mei 2002 19:59 schreef TAGAEON het volgende:

[..]

WAT EEN BULLSHIT!!! hoop dat dit een grapje is.
Als je de vriezer opendoet komt er GEEN rook uit hoor.
Dat is hele koude lucht die in aanraking komt met de warmte van buiten en daardoor condenseert. Soort van mist dus. Komt er wel rook uit je vriezer dan istie gewoonweg kapot.
}:0
Dat heet ironie/sarcasme :D

hoop ik :P

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
Rook = (volgens mij) RIP ;(

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• ViolatoR
  • Laatst online: 02-06 14:10
OMG. Dit is wel zo'n stomme actie!! Tijdje terug poste er hier ook iemand die eventjes snel zijn athlon wou testen en te lui was om ff een koeler te monteren. Was ook hartstikke dood.

Bovendien als je hier ook maar een BEEEEEEETJE rondhangt had je kunnen weten dat een AMD gewoon niet zonder koeler kan.

fotoblog

• Brakius
Toch nog effe terugkomen op een deel van zijn vraag: kun je deze cpu testen op z'n nieuwe moederbord zonder dat dit nog meer kapot maakt?

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Euh... Rook komt niet uit het niets. Rook zijn kleine vermoorde processor-asdeeltjes. De 1800XP zou dacht ik helemaal niet zomaar mogen verroken trouwens, maargoed, ik denk dat je dat ding weg kunt gooien :(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Op zaterdag 04 mei 2002 19:57 schreef Scarp het volgende:
Mijn Athlon Xp 2000+ begon te stinken na paar seconden met een koeler die er verkeerd op zat .... hardstikke dood daarna ... geen garantie want comp was zelfbouw :(
Ik hoop voor je dat je mobo nog heel is.
Zoek eens op tomshardware naar een test waarbij ie de koeling eraf deed.... AMD's zijn binnen paar tellen op 300+ graden en hardstikke dood. Intels leven gewoon ... die draaien zelfs zonder koeling, alleen erg traag. Dus extra prijs die je voor een intel cpu betaald gaat daaraan op.
De Athlon Xp heeft die functie ook als het goed is (thermal diode heet dat ofzo) alleen de moederboardfabrikanten en chipsetbakkers hebben die functie niet in hun hardware opgenomen

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 17:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Toch nog effe terugkomen op een deel van zijn vraag: kun je deze cpu testen op z'n nieuwe moederbord zonder dat dit nog meer kapot maakt?
Euhm, in principe ben je nooit 100% zeker, maar waarschijnlijk geeft ie gewoon een foutmelding als ie kapot is. In heeeeeeel weinig gevallen zou ie het moederbord dan alsnog kunnen mollen doordat ie op specifieke pinnetjes (gesmolten metaal enzo) teveel stroom doorgeeft en dan ook chips op je mobo frituurt...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Goeie stomme actie!
Koopt Intel mensen.
Je zegt het precies goed...STOMME actie! Als hij gewoon een koeler erop had of tenminste een koelblok was er niks gebeurd...dit is gewoon een fout van hem en niet van AMD!!!

Dus blijf maar gewoon AMD kopen >:) Laat INTEL eerst maar met een leuke prijs->kwaliteit verhouding komen...

Verwijderd

Ik heb een keer mijn Duron 600 ook op die manier getest,.. zodra ik beeld kreeg en zag dat het een Duron 600 was deed ik de pc uit.. met die processor kon het wel... maar ja, als je de search had gebruikt had je zeker 1000 topics gelezen over deze vorm van 'dom doen'....

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 19:24 schreef Cyberboy het volgende:
Ik had een paar weken geleden een Athlon Xp 1800 processor gekocht en ingebouwd op mijn Elitegroup K7VZA moederboard (wat waarschijnlijk niet geschikt was voor athlon xp :{). Maar het eigenlijke probleem komt nu: Ik had de processor ingebouwd om ff een paar seconden te testen, zonder koeler erop te doen |:(. Je raad het al: na 5 sec. kwam er rook uit de processor ;(. Wist ik veel dat het zo snel zou gebeuren, intel processoren hebben daar geen last van. Nu ben ik bang om het nog een keer te testen op een nieuwe moederboard wat wel Athlon Xp ondersteund, want straks gaat die ook stuk wegens brakke Athlon Xp processor. Nu mijn vraag: Bestaat er nog een kans dat mijn Athlon Xp nog werkt? Er kwam dus wel duidelijk rook uit de processor, waarna ik de pc meteen heb uitgezet. Ik heb wel een test gezien op tom's hardware maar daar lieten ze de processor volledig branden, wat natuurlijk lijd tot het niet meer werken van de processor...
sorry hoor maar het is toch ook dom om een cpu te gaan testen zonder koeler!? Wat berijk je er mee :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 04 mei 2002 19:39 schreef Simon_H het volgende:
Ik heb een keer een 486SX-33 doorgebrand, er kwam rook uit. Na een nachtje in de vriezer deed ie het weer! Als je geld teveel hebt of geen garantie meer, valt het te proberen. Zorg er wel voor dat je cpu weer droog is als je 'em trugstopt
Ik weet wel zeker dat er geen garantie zit op die cpu.

• Erik1
  • Niet online
Waarom doe je er dan geen koeler op, die zit er heus niet om je CPU'tje droog te houden als je water in je pc in giet oid :? Nouja, zoals je hier boven hebt kunnen lezen issie dus hoogstwaarschijnlijk morsdood. Meestal doen ze er bij de winkel ook wel een papiertje bij waar zoiets als dit bij staat:
Belangrijke mededeling van fabrikant:
1) Processor monteren volgens voorschriften:
www.amd.com/products/cpg/athlon/pdf/23986.pdf
2) De garantie vervalt bij mechanische beschadigingen
(afgebrokkelde core/afgebroken pinnen),electrostatische en
thermische overbelasting
(rook = Core heet = Thermische overbelasting!)

Dus je moet ook geen garantie proberen te krijgen want het is je eigen schuld...

• Brakius
Bij mij geldt de volgende regel: wie niet waagt, wie niet wint.

Of wel, persoonlijk zou ik de koeler erop monteren en kijken of hij het deed. En wanneer hij het niet zo doen, zou ik met de hele computer naar de winkel gaan en vragen wat er mankeert (hij doet het niet meer, wel gedaan....-verhaal).

• Vampier
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

:) topicstarter behoord tot de meest experimenteele tweakers? Volgende keer handleiding lezen voor je begint... want als het strafbaar was had je nu een boete voor processor mishandelling :P

Verwijderd

Welke oen test nou een cpu zonder koeler? :) je stamp toch op elke proc een koeler voor goede werking!?

• Scarp
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 21:42 schreef zandpaddo het volgende:

[..]

De Athlon Xp heeft die functie ook als het goed is (thermal diode heet dat ofzo) alleen de moederboardfabrikanten en chipsetbakkers hebben die functie niet in hun hardware opgenomen
Een thermal diode die 1 graad per seconde aankan volgens Toms Hardware ... echt is de cpu binnen 1 seconde 300+ graden. Er is een semi oplossing op het mobo en dat zit op de meeste mobo's, zodat ie snel word uitgeschakeld, echter kan het in geval van totaal geen koeling je cpu niet redden

• Kogando
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Waarschijnlijk werktie nog wel. Ik heb het zelf ook wel eens gehad... :P

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Goh de topicstarter geeft wel veel reacties ! ;)

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 19:56 schreef Brakius het volgende:

Heb COP, maar mn processor is wel mooi doorgebrand. Was ook een XP1800

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zonder koeler een XP installeren...

In woord omschrijven, komtie :

SUPERTJESUPERTJESUPERTJEDOM

Verwijderd

morsdood! >:) XP's hebben geen beveiliging als je ze zonder koeler draait, met alleen een heatsink overleven ze het vaak en stoppen zelfs, maar deze is morsdood...

Verwijderd

dood!!!En naar die garantie kun je wel fluiten! Beetje lame actie moek zeggen. Toch vind ik het wel lullig voor je! suc6

Verwijderd

Nee, dat valt onder OPLICHTING.

Verwijderd

Rook uit Athlon Xp, kans dat het nog werkt?
Ermm, nee...... :)

Ofja, d'r is wel een kans, maar dat kunnen wij vanaf hier natuurlijk niet zien, gewoon ff op een ander bordje testen...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Goeie stomme actie!
Koopt Intel mensen.
Deze reactie is door velen hier afgezeken, maar ik vind het wel een van de betere.

Dat "koopt Intel..." slaat natuurlijk op de mensen die niet een computer kunnen bouwen.
En mensen die een AMD aan gort raggen met een cooler of 'm niet eens coolen vallen in die categorie van niet-computer-kunnen-bouwen.
Voor dergelijke mensen is het gewoon voordeliger om een Intel te nemen (bij voorkeur een P4, want ik heb ook al eens een PIII-core gebroken gezien (deed het nog wel trouwens))

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Hey dudes! Thanx voor je reacties (en ook bedankt dat jullie mij een oen noemen of uitschelden voor }:O :*) maar ik was dit topic totaal vergeten |:(. Ok ff reactie aan mijn kant:

Ik had geen flauw idee dat het fataal zou aflopen voor mijn cpu. Vroeger, toen ik nog niet zo'n hoog iq had en nog intel gebruikte, haalden wij dit soort grapjes (ik noem het ff 'grapjes') uit met als resultaat dat de cpu 100% heel bleef. Ik wist echt niet dat de cpu binnen 3 sec. opwarmde tot 300 graden celsius, totdat ik het filmpje van Tom's Hardware gezien had (maar toen was het helaas al te laat).

Aan de processor is (zover ik weet) niets te zien van verbranding ofzo. Geen zwaret vlekken of iets dergelijks. De tijd dat tussen de rook en het uitzetten van de pc zat was miniem >:). Wel zie ik dat sommige hokjes van de L1/L2 cache zwart zijn, hoort dat zo of is dat een teken van verbranding?

Naar mijn mening bestaat er een zeer klein kans dat de nieuwe moederbord defect gaat raken wanneer ik de processor ga testen, want toen ik de athlon xp 1800 eruithaalde en mijn oude duron 900 weer terug wou inbouwen (nadat er rook uit mijn xp kwam), werkte de moederbord weer gewoon. Althans, mijn duron 900 ging wel stuk (wat ik nog steeds niet snap), maar na wat deskundig onderzoek door een shop, kreeg ik een nieuwe duron 900 mee dat perfect werkte op de moederbord waar dus rook uit de athlon xp kwam

En iemand zei iets van: Ik weet nog een user die een paar weken geleden ook zijn cpu zonder koeler wou testen, wat ook fataal afliep. Ter info: Dat was ik :z :D

Reden waarom ik het zonder koeler probeer? Ik was mijn koeler echt zat, telkens meer dan 10min. om het in/uit te bouwen op dat crappy mainboard, dan moet je nog eens opletten dat je het moederbord niet beschadigd :(. Hij werkte al na 3x proberen met een koeler niet, dus ik d8: het kan geen kwaad om het 1x zonder koeler te proberen :P

En ja, kijken op de amd site ging moeilijk, want ik wou zelfs de nieuwste bios ff proberen door na de eerste mislukte poging alweer de oude processor in te bouwen, maar die werkte dus (vreemdgenoeg) niet meer :(. Vandaar dat ik dus daarna zonder koeler probeerde, want ik d8: Moederbord is toch al stuk, want hoe kan anders mijn duron 900 niet meer werken na een mislukte poging om te athlon xp te installeren :?

Ow ja, over garantie gesproken: Er zit momenteel nog 11 maanden garantie op ofzo :D. Ik heb het gekocht van een Turkse winkel, en sterker nog: Ik had eerst een thunderbird 1ghz dat stuk ging, die heb ik dus teruggebracht en ingeruild voor een athlon xp. Die vent denkt van: ja he, ik blijf niet bezig! Eigen schuld! Vandaar dat ik zelfs geen poging ga wagen (ja, misschien over 4-5 maanden ofzo, als hij het totaal vergeten is maar dan zijn die dingen evenveel waard als een duron 800 nu :))

Oke, alle vragen beantwoord? Veel leeswerk in 1 keer maar mijn excuses, het was mijn fout dat ik het topic helemaal vergeten was >:)

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 04:49 schreef Cyberboy het volgende:

*Ik wist echt niet dat de cpu binnen 3 sec. opwarmde tot 300 graden

*hoort dat zo of is dat een teken van verbranding?

*Althans, mijn duron 900 ging wel stuk (wat ik nog steeds niet snap

*Ik weet nog een user die een paar weken geleden ook zijn cpu zonder koeler wou testen, wat ook fataal afliep. Ter info: Dat was ik :z :D

*door na de eerste mislukte poging alweer de oude processor in te bouwen, maar die werkte dus (vreemdgenoeg) niet meer :(.

*Ik had eerst een thunderbird 1ghz dat stuk ging,

Die vent denkt van: ja he, ik blijf niet bezig! Eigen schuld!

Wat een mafkees zeg !
Lekkere shijtpoepacties Cyberboy! Je wordt nog eens beroemd ;) .

[Poll] Hoeveel CPU's heeft Cyberboy de afgelopen 3 weken vesleten?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 04:59 schreef rubenski het volgende:

[..]

Lekkere shijtpoepacties Cyberboy! Je wordt nog eens beroemd ;) .

[Poll] Hoeveel CPU's heeft Cyberboy de afgelopen 3 weken vesleten?
antwoord: 2 :P (eigenlijk 3 als ik die ene van mijn broer ook meetel :P). Die thunderbird ging 4 maanden geleden stuk, de processor van mijn broer ging stuk nadat ik mijn duron 900 op zijn moederbord ging testen (toen dus bleek dat het definitief defect was), waarna hij zijn processor (wederom een athlon thunderbird 1 gig.) weer inbouwde en tot onze verbazing zijn processor ook stuk was :( (maar daarover kun je meer lezen in een van mijn andere topics, just click on my name and you'll see it :))

Btw, je lijkt net een journalist: je laat alleen maar de informatie staan waarvan mensen juist verkeerd beginnen te denken, wat er eigenlijk helemaal niet staat (een hele verhaal voor en achter de zin) :(

Btw, ik snap jou eigenlijk niet. Je laat het overkomen alsof het een stuk of 7 processoren waren die stuk gingen, maar het zijn er maar 2: De Duron 900 die er eerst in zat en de Athlon 1800 die ik dus later kocht om mijn pc te upgraden :(. En het bewijs dat het niet mijn schuld was toen die Duron 900 defect ging: Ik kreeg een nieuwe processor van de winkel omdat het wel onder garantie viel O+ :*

Verwijderd

OK IK WERK IN PC ZAAK!

Wat je moet doen pak een beetje koelprut en smeer dit op je proc smeer het goed uit zodat het dus lijkt dat je de cooler en pasta hebt gebruikt!! Ga er niet mee naar de shop maar stuur zelf RMA >:) De verkopers kunnen de prut erafhalen en probeer er voor te zorgen dat de proc niet naar rook stinkt weet ik veel wat je gebruikt leg hem een nachtje buiten ofzo >:) laatste als grap. Als je dit doet wordt hij meestal geaacepteerd!

• Zero Tolerance
  • Laatst online: 16-12-2021

Zero Tolerance

Danoontje POWERRRRR !!!!

beetje jammer van je comp...
Maar dood is ie....

...::: You`re just jealous `cause the little voices are talking to me :::...

Verwijderd

Idioot...

Verwijderd

lekkere vent ben jij!!
jij komt er bij mij dus niet in!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Op dinsdag 07 mei 2002 11:47 schreef gotties het volgende:
OK IK WERK IN PC ZAAK!

Wat je moet doen pak een beetje koelprut en smeer dit op je proc smeer het goed uit zodat het dus lijkt dat je de cooler en pasta hebt gebruikt!! Ga er niet mee naar de shop maar stuur zelf RMA >:) De verkopers kunnen de prut erafhalen en probeer er voor te zorgen dat de proc niet naar rook stinkt weet ik veel wat je gebruikt leg hem een nachtje buiten ofzo >:) laatste als grap. Als je dit doet wordt hij meestal geaacepteerd!
precies, tip voor gotties, als mensen een nieuwe hd kopen omdat de oude brak is, hd opsturen, zit vaak nog garantie op :)

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Ow ja, over garantie gesproken: Er zit momenteel nog 11 maanden garantie op ofzo :D. Ik heb het gekocht van een Turkse winkel, en sterker nog: Ik had eerst een thunderbird 1ghz dat stuk ging, die heb ik dus teruggebracht en ingeruild voor een athlon xp. Die vent denkt van: ja he, ik blijf niet bezig! Eigen schuld! Vandaar dat ik zelfs geen poging ga wagen (ja, misschien over 4-5 maanden ofzo, als hij het totaal vergeten is maar dan zijn die dingen evenveel waard als een duron 800 nu :))

Oke, alle vragen beantwoord? Veel leeswerk in 1 keer maar mijn excuses, het was mijn fout dat ik het topic helemaal vergeten was >:)
oh ja, dat geld ook voor jou dat jij er niet in komt!!!
de vouten die je maakt moet je zelf maar betalen,
en niet de leverancier!!!

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 12:07 schreef glingo het volgende:
oh ja, dat geld ook voor jou dat jij er niet in komt!!!
de vouten die je maakt moet je zelf maar betalen,
en niet de leverancier!!!
WTF zijn Vouten dan??? >:)

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 12:16 schreef (roh)violator het volgende:

[..]

WTF zijn Vouten dan??? >:)
duh......

da's bedoeld om mijn mening kracht bij te zetten!

• Geronimoos
  • Laatst online: 20-08 21:58
Op dinsdag 07 mei 2002 12:21 schreef glingo het volgende:

[..]

duh......

da's bedoeld om mijn mening kracht bij te zetten!
Vreemde manier van argumenteren... :+

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

AMD ziet gewoon of jij koelprut heb gebruikt :(
stuur je hem zonder koelprut op valt hij dest te meer op!!!

Denkie soms dat in pc zaak nooit iets doorfikt ofzo???? je moet gewoon proberen en trouwens AMDs omzet is groot genoeg!! en als je iets zo (gratis) kan krijgen zal niet de eerste zijn die iets zo opstuurd en ook schuld van AMD zelf!! netzoals het brokkelen van cores!! :o

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op zondag 05 mei 2002 17:05 schreef euss het volgende:

[..]

Nee, dat valt onder OPLICHTING.
Indien sporen van brand: Verhaal het op je brandverzekering. Serieus. Ik heb zo eens m'n oude Athlon 500 bak, met een intern ethernet hubje dat -letterlijk- doorfikte (12V aan de 5V gezet :( kutmerk ) zo kunnen vervangen. Door een Athlon 1G wel te verstaan >:) (ik kreeg de nieuwwaarde van de machine terug :D en met wat getweak werkte die 500 ook weer voor 90% naderhands, alleen een van de HD's was doorgefikt *D )

En dat was geen oplichting. Een schadeexpert kwam de schade opnemen, adh van zijn rapport, en de bonnetjes, kreeg ik betaald...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 12:25 schreef Geronimoos het volgende:

[..]

Vreemde manier van argumenteren... :+
da's juist sarcastisch bedoeld.
sorry voor de onduidelijkheid.

Verwijderd

Zou je zo'n cpu waar bijv. de core is afgebrokkeld ook naar AMD zelf kunnen sturen? Met uitleg enzo hoe dat is gebeurd [slijmmode] en dat je het erg jammer vindt dat je daar geen garantie meer op krijgt van je pc shop en hem als laatste redmiddel naar AMD zelf stuurd[/slijmmode] ?

• Abbadon
  • Laatst online: 17:57
Dit is op één grote flamerige rotzooi uitgelopen :( Dicht dus.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.