[UTP] Doet het wel en niet

Pagina: 1
Acties:

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:04

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Heb 2 utp kabels cat5 naar boven liggen van ong. 20m lang. Nu heb ik er altijd mee kunnen internetten en het netwerk werkte ook perfect. Nu heb ik de kabels een paar dagen uitgetrokken omdat mijn server pc kapot was.
Hij is nu weer gemaakt en sluit de kabels weer aan en nu doen ze het niet meer :?
Heb ze gisteren getest met de laptop van mijn zus en ze kon over beide kabel internetten.
Kan het zijn dat er bepaalde bronnen in huis storing ofzo veroorzaken ? Want ik heb niks met de kabels gedaan. Ze hebben nog altijd gewerkt.

Verwijderd

De kabels zijn blijkbaar nog goed, dus moet je't eerder zoeken in (de netwerkkaart van) je server (waar blijkbaar al problemen mee waren)...

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Ja maar die doet het weer hoor.
Heb dus 2 NIC's in m'n server zitten

NIC 1 = 213.51.xx.xx
NIC 2 = 192.168.0.1

Als ik dus ping 213.51.xx.xx doe of ping 192.168.0.1 krijg ik antwoord.
Dus de netwerkkaartjes doen het.

Verwijderd

Nee, dat houdt eigenlijk alleen in dat de tcp-ip stack goed geinstalleerd is en dat het ip-nr aan je netwerkkaart gebind zit (of hoe dat ook heet). Anyway, brandt het linklampje wel? Staat de netwerkkaart op autodetect qua kabel of misschien ineens op ander kabeltype? Ziet de hub/switch je ook (linklampje) en evt op welke snelheid?

Kan je een ander ip pingen, kan een ander jouw ip pingen, etc...
Dit lijkt me echt geen kabelprobleem, dus zie alle andere posts over "m'n netwerk doet't niet".
Natuurlijk kan ik't mis hebben, ik zit tenslotte niet naast je op de stoel en kan alleen uitgaan van wat je zegt..

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Ja de kabels werken gewoon heb ze net alle 2 met de latop geprobeert en doen het gewoon.
Dit op 10Mbits maar NIC's staan toch op auto-sencse

Pingen gaat alleen naar localhost

Stop ik er 1 in mijn server pc en dan zegt ie netwerkkabel
niet ingestoken.

Kan het helpen als ik de NIC's ff opnieuw installeer ?