ik heb nu ongeveer een jaar deze brander (sony crx140e-bp) en sinds dat de 80+ minuten cds uit zijn wacht ik nog steeds op een (hacked of niet) firmwire die deze cds aankunnen (dus 90 of 99 minuten cds). Aangezien sony zich niet bezig houd met dit soort praktijkjes
. Denk ik zelf een manier gevonden te hebben om toch over te burnen met de crx140e. Misschien staat het al een keer in een andere topic (heb de search meerdere malen gezocht op een mogelijke oplossing maar heb nooit wat gevonden) of er bestaat al een hacked firmwire of dit is algemeen bekent bij iedereen, dan kun je de topic sluiten (natuurlijk voordat je de bestaande oplossing erop zet hè) 
Een tijdje geleden had ik weer eens zo'n rotte divx gemaakt die net iets groter was dan 700mb, namelijk eentje van 703mb en eentje van 717mb. Met Nero was er geen mogelijkheid om zelfs die 703 mb op een cdtje te forceren en met cdrwin 3.8 wilde hetzelfde probleem. Clonecd daarentegen maakt overburning wel mogelijk (spellen die net iets groter zijn dan een 80min cd bv.), maar dan heb je wel een clonecd img / ccd nodig.... blablabla
Stap 1 Maak een iso:
Install. cdrwin en maak een iso (ik neem aan dat de meeste wel weten hoe dit moet)
Stap 2 Maar een clonecd iso van:
Install. daemon virtual cdrom tool (de naam zegt het al)
Install. clonecd
Laad de iso die je met "cdrwin" gemaakt heb in de "daemon virtual cdrom tool".
Selecteer deze "nieuwe" cdrom drive met clonecd en maak daarmee een goeie img file voor clonecd mee.
Stap 3 branden maar:
Nu gewoon die clonecd img branden met clonecd en selecteer "burn untill the end of the cd (ofzoiets, bij mij de eerste optie)"
Zo is het mij gelukt om 723mb max op een 80 minuten cd te krijgen, en 787mb op een 90 minuten cd.
Jaja ik weet natuurlijk dat er altijd weer een paar GoT'ers denken "So what wist ik al lang" of "Ja en....", daarom heb ik
ook nog een paar vraagjes
1. Weet iemand hoe ik direct een clonecd img moet maken van losse bestanden, dus zonder stappen 1 en 2.
ehm dat was het....
Ben benieuwd of deze methode ook werkt op andere burners (op de Hp 7200i lukt het bv om 719mb op een 90 minuten cd te krijgen
).
Ps: als je het probeert en je brander zegt *plof* dan heb je pech want ik ben dan niet aansprakelijk
... hoe zeggen ze het... ehm... Gebruiken op eigen risico
Just my 0.908 € cents.
Een tijdje geleden had ik weer eens zo'n rotte divx gemaakt die net iets groter was dan 700mb, namelijk eentje van 703mb en eentje van 717mb. Met Nero was er geen mogelijkheid om zelfs die 703 mb op een cdtje te forceren en met cdrwin 3.8 wilde hetzelfde probleem. Clonecd daarentegen maakt overburning wel mogelijk (spellen die net iets groter zijn dan een 80min cd bv.), maar dan heb je wel een clonecd img / ccd nodig.... blablabla
Stap 1 Maak een iso:
Install. cdrwin en maak een iso (ik neem aan dat de meeste wel weten hoe dit moet)
Stap 2 Maar een clonecd iso van:
Install. daemon virtual cdrom tool (de naam zegt het al)
Install. clonecd
Laad de iso die je met "cdrwin" gemaakt heb in de "daemon virtual cdrom tool".
Selecteer deze "nieuwe" cdrom drive met clonecd en maak daarmee een goeie img file voor clonecd mee.
Stap 3 branden maar:
Nu gewoon die clonecd img branden met clonecd en selecteer "burn untill the end of the cd (ofzoiets, bij mij de eerste optie)"
Zo is het mij gelukt om 723mb max op een 80 minuten cd te krijgen, en 787mb op een 90 minuten cd.
Jaja ik weet natuurlijk dat er altijd weer een paar GoT'ers denken "So what wist ik al lang" of "Ja en....", daarom heb ik
ook nog een paar vraagjes
1. Weet iemand hoe ik direct een clonecd img moet maken van losse bestanden, dus zonder stappen 1 en 2.
ehm dat was het....
Ben benieuwd of deze methode ook werkt op andere burners (op de Hp 7200i lukt het bv om 719mb op een 90 minuten cd te krijgen
Ps: als je het probeert en je brander zegt *plof* dan heb je pech want ik ben dan niet aansprakelijk
Just my 0.908 € cents.