PC'tje toch maar upgraden --> maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:37
Ik heb dus een p2 450 op een BX mobo, 128mb pc100 ram, en een GeForce2 (goh waar ligt dan toch de bottleneck).
Ik heb dus net geupgrade naar een GeForce 2 maar bepaalde dingen draaien nog nie zoals ik wil, dus moet ik maar es mijn proc. upgraden denk ik...
Wat is dan het beste? Kan ik mijn oude mobo nog gebruiken (in de manual staat dat ie maar tot 633 gaat ofzo) of moet ik een nieuwe? Ik zat te denken aan zo'n fijn Duronnetje, en dan dat ding OC'en maar wat kan ik dan het beste kopen qua proc/mobo?
Hulp wordt zeer gewaardeerd :)
Dank, dank, DK.

WEBN & chill (@IBKR)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

ligt eraan hoeveel geld je wil uitgeven. Kijk je kunt ook een cely2 kopen en opklokken(als dat lukt). vaak zit je in hoge resoluties tegen de max van je video kaart aan. maaar een duron is wel veel stoerder. Je moet er zelf achter komen hoeveel geld je wil besteden.

goedkoop=cely2-566@8**
iets duurder=duron***&asus mobo@tja wie weet het.
veel duurder=p3-700@***(niet makkelijk over te klokken op je bord.

(P.S denk erom als je een p3 neem dat je er een neem in fc-pga uitvoering en een slotket met voltage)

Als ik zou upgraden nu zou ik een asus a7v kopen en een thunderbird 800 erop. snel zat voor je gf2 je hoeft hem dan niet eens over te klokken. Hoewel dat wel leuker is

Click hier niet

• DeadKennedy
zo goedkoop mogelijk natuurlijk, maar als ik er zo'n celly op zet hoe krijg ik dat ding dan overclocked? ik kan men FSB niet aanpassen op mijn mobo voor zover ik weet (handboekje 3x gelezen, website gecheckt enzo) en met de multiplier kom ik max tot 6,5x ofzo

WEBN & chill (@IBKR)

• DeadKennedy
oh en hoe zit het met voeding? heb nu 230W, moet ik er dan 300W inzetten, of wil 230 ook nog wel?

WEBN & chill (@IBKR)

• DeadKennedy
heeeeelp! :D

WEBN & chill (@IBKR)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Wie riep daar? :D

• DeadKennedy
ikkem! (zie eerste en de andere vraag :) )

WEBN & chill (@IBKR)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

HHmm, ja...
Ik ben net van P2/350 naar P3/550 gegaan met 192Mb en Geforce V6600 Deluxe haal ik in Q3 56FPS, Delta Force 2 draait bij mij ook een stuk beter...Al met al is het snelheidsverschil wel redelijk..Het valt me trouwens tegen dat je met je moederbord van P2/450 "maar" naar P3/633 kan...Wat verder inhoudt dat je moederbord 133Mhz aankan. Ik weet verder niet of je moederbord een Coppermine aankan maar als dat het geval is zou ik gewoon een P3/633Mhz Coppermine aanschaffen !!De P2/450 die je nu hebt is volgens mij een `Katmai`, deze heeft 512Kb cache wat op 225Mhz draait..De Coppermine heeft welliswaar "maar" 256Kb cache maar dit loopt wel op dezelfde snelhied als de proc= 633Mhz !! Bovendien heeft de Katmai een doorvoer bus van 64bit terwijl de Coppermine een bus heeft van 256bit (in theorie zou de Coppermine een 4* hogere doorvoersnelheid hebben !!!;)

Dus als je moederbord een Coppermine aankan MOET je deze dus hebben (rond de 650,- ??)

O ja, de Katmai loopt op 2.05 volt en de Coppermine op 1.65 volt, dus zoals reapher al zei, moet je rekening houden met het voltage..

Suc6

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik denk dat we hier wat meer hulp kunnen bieden als we weten wat voor mobo je hebt.

De meeste BX mobo's kunnen echt wel meer aan dan 633 mhz, je hoeft alleen maar je bios te flashen met de nieuwste versie om dat te bereiken (of je moet echt een oudje hebben).

• Daan
  • Laatst online: 05-09 12:10
Duron 600 + Abit KT7 [] ASUS A7V.
Easy as that :).

El Cheapo en lekker goed te oc'en, en dan draait het weer toppie.. :).

Verwijderd

Pas wel op als je een Duron neemt, ik weet niet of je een vaste hand hebt want de kans is groot dat een gelockte duron krijgt, als het alleen die l1 bruggetjes zijn geen probs maar als ook die pinnetjes missen moet er gesoldeerd worden (teminste dat haal ik uit de nieuwsitems van tweakers.net :) )

PS vergeet niet een redelijke koeler erbij te nemen dan :D want als je eenmaal begint met OCen dan is er geen houden meer aan.

• DeadKennedy
Ik heb een Gigabyte 686BX en da's een legacy mobo dus da's écht een oudje.. Wat ik ook nie vat is dat ik dus echt nouwelijks iets in kan stellen aan men mobo, alleen de multiplier ( tot 5.5x ) en de FSB op 66 of 100mhz dus dan zou je tot 550 mhz moeten kunnen, maar net boven dat stukje staat dat het tot 633mhz gaat.

WEBN & chill (@IBKR)

• DeadKennedy
ohja ik zou natuurlijk heel graag zo'n duron 600@meer willen maarja... zo'n asus mobo kost 420 piek... (sinds wanneer kosten moederborden 2x zoveel als de processor??)

edit:

ohja ik wil dus als het even kan 800mhz of hoger halen, zodat alles weer een beetje rap gaat. zo'n celly zou dus mooi zijn, alleen weet ik nie hoe ik dat overklok op mijn mobo (ging zo makkelijk met m'n p233mmx :)

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Abit Slotket3 socket naar slot adapter + Celeron 566 en die opklokken naar 850 MHz. Koop er wel een goede koeler bij. Met die slotket kun je 66/100/133 instellen en ook je voltage.

Zou toch moeten lukken.

Veel succes,

PaCKo

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
ehhh, ik zou niet voor een celly 2 gaan, die dingen zijn echt hartstikke langzaam..

je kan beter een nieuwe mobo (asus A7V)
en een duron 600 nemen (met multiplier pennen) dan kom je uit op zo ron de 650,-.
Aangezien de Duron maar een fractie langzemer is dan de Thunderbird zou ik echt voor de Duron gaan. De Celerons zijn echt niet goed, ik denk dat je beter een duron 600@700 kunt nemen dan een celly 566@850.

GReetz Adder

• DeadKennedy
jah ik heb ook liever zo'n duron, maar alléén zo'n duron mobo kost al 2x zoveel als een celeron 566... en dan heb je dus nog geen proc..

WEBN & chill (@IBKR)

• DeadKennedy
...en dan moet ik ook nog een nieuwe voeding kopen (of niet???)

en wat voor mobo/koeler kan ik dan het beste kopen? (voor duron 600@800 ongeveer)

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Koop een p3 700e slot1 100FSB @784 om te beginnen. moet kunnen:) verder kan altijd nog;)

Hmm :( spellen is moeilijk

• DeadKennedy
hoe krijg ik dan die p3 op een hogere kloksnelheid dan 550mhz? ik kan op mijn mobo dus een FSB van max 100 en een multiplier van max 5,5x...

WEBN & chill (@IBKR)

Pagina: 1