[A7V333] Wake on Modem/PS2

Pagina: 1
Acties:

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de "wake on" opties van dit bord?
Geen enkele optie werkt bij mij..(modem/keyboard/mouse)
Ik heb alle instellingen 100x nagelopen, maar begin nu toch verdrietig te worden.. :'(

Details:
* US Robotics 56K Fax aan COM1
* PS2 keyboard
* PS2 Logitech mouseman optical
* Enermax EG351P-VE voeding (+5VSB=1.8A)

Volgens de manual heeft het keyboard 300mA nodig en de muis 1A op het +5VSB touwtje, dat zit dus wel goed met die Enermax.
Als het systeem uit staat zijn het keyboard en de muis actief (ledjes branden), maar werken ho maar..

Gisteren zat er nog een A7V133 in en daarmee werkte de wake on modem in ieder geval prima!

Heeft iemand met een A7V333 hetzelfde probleem? of kan iemand even testen of een van de opties werken?

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31
Brrr. Wanneer ik mijn computer uitzet in windows me blijft mijn keyled aan. Wanneer ik op spatie druk gaat de computer niet aan... Maar ik wil JUIST dat wanneer ik de computer uitzet mijn keyboard led uitgaat.

Weet iemand hoe ik dit kan regelen (ik heb al geprobeerd om de jumper om te zetten maar zo'n lenige handen heb ik niet, ik kan er gewoon weg niet bij of ik moet de koeler van de cpu eraf halen en deze moeite ga ik ervoor niet nemen.

Verwijderd

Voorzichtig met een platbektangetje er af halen.

• Brakius
En moet ie erniet meer op. In de handleiding staat dat je hem 1 pin op moet schuiven.

Verwijderd

Bij mij werkt het wake on gedoe zowel met de toetsenbord als de muis goed.

Ik heb een draadloze Logitech Cordless Desktop...

Ik heb het gewoon in de bios ingesteld, bij mijn oude Asus moest er een jumper op het bordje verzet worden om bet het toetsenbord op te starten

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 22:31 schreef Brakius het volgende:
En moet ie erniet meer op. In de handleiding staat dat je hem 1 pin op moet schuiven.
Als in de handleiding staat dat je de jumper 1 positie op moet schuiven, dan moet je dat natuurlijk doen.
Wilde alleen maar zeggen dat ik die moeilijk bereikbare jumpers meestal voorzichtig verplaats met een klein punt- of platbektangetje.

• *discostar*
  • Niet online
Terwijl Brakius met zijn platbektangetje in de weer is, heb ik de 1007 beta bios geflashed(thanxs Brakius ;)).

Ga zo ff proberen of die wel wil waken met mijn modem..

Nog iemand anders met wel/geen succes???

• *discostar*
  • Niet online
Eind goed al goed *D, de 1007D.001 bios did it!

Hulde aan ASUS| :( met z'n 1006 final!

• Brakius
Zo helpen wij elkaar een handje.

Verwijderd

Meuh, nog een vraagje, ik wil nl. Wake on LAN gebruiken, maar ik kan het nergens vinden in de handleiding.
Wake on PCI werkt ook niet met mijn 3c905c-TX-M :(

Any ideas?

Verwijderd

Bij mij werkt het wel op dezelfde NIC en board. Ik heb in de bios de optie "Power up on PCI" aan staan. Als ik de PC uitschakel, blijft het lampje van de NIC branden (alleen als er een verbinding "gezien" wordt).

A7V333 Bios versie 1011, Power up on PCI en Power up by PS/2 Keyboard enabled. Ik heb met de jumpers (USBWP2_EN en USBWP1_EN (pagina 24, paragraaf 9)) de USB wake up gedisabled. Ik weet niet of die jumpers invloed op de WOL hebben, ik heb ze gedisabled bij het installeren van het mobo omdat ik het toch niet gebruik.

Ik ben nog het langst bezig geweest een stukkie software te zoeken waarmee ik via WOL de machine kon starten. Depicus heeft twee utiltjes (GUI en CMD) die bij mij werken.

Verwijderd

In welk slot zit je netwerkkaart?
(Misschien dat dat wat uitmaakt :?)

Verwijderd

(Ik heb zelfde Bios, en zelfde instellingen nu (USB-Wake uit)
Hoeveel Watt is je voeding, en hoeveel AMP?

Verwijderd

Zou het kunnen zijn dat de 3com 3C905C-TX-M geen wake-on PCI ondersteunt?

Verwijderd

Ik heb een 3C905C-TX-M, voeding is een Chieftec 340 Watt, de kaart zit in het tweede slot van beneden (naast de floppy connector).

Waar heb je in "Chip Configuration" de "PCI 2.1 Latency Compliant" op staan? (Disabled bij mij, wederom geen idee of het van invloed is, maar het zou toch moeten werken)

Als je je systeem uit zet, blijft er dan een led op de NIC branden? En hoe is de verbinding tussen de machine waarvan je het commando stuurt, en de machine waar die je wil "waken"?

Nog wat info van 3Com over deze NIC en WOL en PCI 2.2.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2002 15:05 . Reden: 3Com linkje toegevoegd ]

Verwijderd

ik heb een 300W voeding met 2.0A op de +5vSB, wat volgens de handleiding dus minimaal 1.0A moet zijn PCI 2.1 Latency Compliant staat op disabled, als ik mijn Systeem uit zet, dan blijft het link-ledje niet branden, maar de netwerkkaart functioneert verder gewoon naar behoren...

Verwijderd

3Com heb ik nu ook in PCI 4, maakt niets uit |:(

Verwijderd

OK, het laaste wat ik nog kan bedenken is de verbinding. Ik heb twee machines aan elkaar hangen met een cross-wire kabel, zonder hub of wat dan ook. Met aan beide kanten dezelfde netwerkkaart. Ik weet niet of je ook een crosswire gebruikt of bij de hand hebt, maar dit is zo'n beetje wel het laatste wat ik kan bedenken. Of het zou de voeding misschien kunnen zijn, al is de Chieftec die ik heb ook een gewone standaard voeding.

Verwijderd

Nou, de kabel is ok, wantik heb een andere bak waar WOL perfect op werkt, en zelf met die kabel gaat het lampie nie brande...

anywayz Thanks a lot for the effort :)
Pagina: 1