[BBS] Wie heeft daar nog WERKENDE nummers van

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:10

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een lijst met nog werkende nummers van BBS-en. Ik heb hiero een videotex staan, en moet effe testen of dat ding ook al de supersonische BBS ondersteund :+

Wel graag binnen NL anders gaat de telefoonrekening een beetje de verkeerde kant op.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8733

hahaha, leuk dat je daar over begint, vroeger ook nog een BBS gedraaid. Denk niet dat er nog wat over zijn want die dingen worden haast niet meer gebruikt, al helemaal niet meer sinds het FIDONET is opgeheven. Maar probeer eens op google te zoeken op "BBS nummers" ofzo wie weet dat je nog wat vind. Succes ermee in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 18:37 schreef the_undertaker het volgende:
hahaha, leuk dat je daar over begint, vroeger ook nog een BBS gedraaid. Denk niet dat er nog wat over zijn want die dingen worden haast niet meer gebruikt, al helemaal niet meer sinds het FIDONET is opgeheven. Maar probeer eens op google te zoeken op "BBS nummers" ofzo wie weet dat je nog wat vind. Succes ermee in ieder geval :)
Voordat ik dit topic opende had ik al op google gezocht.
Persoonlijk ken ik maar 1 BBS en dat is de BBS van de duitse "Terratec", leuk voor drivertjes enzo ;) Alleen heb géén zin om buiten nederland te gaan testen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8733

Op zaterdag 04 mei 2002 18:40 schreef Richard het volgende:

[..]

Voordat ik dit topic opende had ik al op google gezocht.
Persoonlijk ken ik maar 1 BBS en dat is de BBS van de duitse "Terratec", leuk voor drivertjes enzo ;) Alleen heb géén zin om buiten nederland te gaan testen.
check www.computertotaal.nl, vroeger had elke divisie een eigen BBS, misschien dat er daar nog een aantal van leven. Vind je daar niks vrees ik voor de BBS populatie in Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16192

De Personal (Thuis) Computer Club heeft een eigen bbs, ik weet alleen niet hoe en wat, moet je even op inet zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
http://users.castel.nl/~muldm07/expand/bbslijst.htm was wel een goede site, alleen ik krijg géén connectie met een BBS van die site, maar kan ook aan een gare videotex liggen ;(

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33798

laatst heb ik er nog eentje gevonden in amersfoort, was helaas niet openbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:58
0384600611 probeer dit nummer eens als het goed is van een bbs in zwolle, heb ik ook wel meerdere uurtjes gesleten

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 19:58 schreef shure-fan het volgende:
0384600611 probeer dit nummer eens als het goed is van een bbs in zwolle, heb ik ook wel meerdere uurtjes gesleten
Ik krijg als ik gewoon opbel met de telefoon een modem. Als ik met mijn Videotex probeer, lukt het niet ;( Iemand nog testnummers?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42967

Heb je je emulatie wel goed staan ? Niet alles is direct videotext ? (worldaccess ? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 23:22 schreef kevertje7 het volgende:
Heb je je emulatie wel goed staan ? Niet alles is direct videotext ? (worldaccess ? ;) )
Emulatie :?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Expand! BBS (waarvan die lijst is) is nog online. SysOP is klasgenoot van me, draait het ding nog.

Controleer je settings eerst eens. Zet het spul op 2400,8n1 ofzo, zou het toch moeten werken, tenzij videotex een eigen standaard gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 19:37 schreef serkoon het volgende:
Expand! BBS (waarvan die lijst is) is nog online. SysOP is klasgenoot van me, draait het ding nog.

Controleer je settings eerst eens. Zet het spul op 2400,8n1 ofzo, zou het toch moeten werken, tenzij videotex een eigen standaard gebruikt.
Werkt ook niet, die 2400 baud van jou vind ik wel lachen ROFLOL, dat kan dit ding nieteens aan:

1200/75 baud, 7 databits, 1 startbit, 1 stopbit, 1 paritybit, totaal 10 bit per pakketje

Dat zijn dus de specificaties. In een ander topic van mij heeft wel iemand gezegt dat ie weleens BBS't met zijn Videotex.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Mjah.. ik schatte het maar laag in, die van mij doet dus wel 2400 ;)

Als het ding geen 8 databits aankan, dan wordt het bellen van normale BBS'en moeilijk, die maken normaalgesproken gebruik van 8n1 nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49742

ik heb ook een bbs gehad (5 jaar lang), drie lijntjes, analoog en isdn.. SYNAPSEN! helaas zijn er vele gegaan. jammer.. wat een tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op zondag 05 mei 2002 19:57 schreef Richard het volgende:

Dat zijn dus de specificaties. In een ander topic van mij heeft wel iemand gezegt dat ie weleens BBS't met zijn Videotex.
http://www.thechangebbs.com/thechange/enlist.html

voor nog een lijst.. Maar ik dacht toch echt dat een Videotex geen BBS heeft, al had je op Videotex wel services die zichzelf "BBS" noemden (dat waren dan voornamelijk grote chat boards met ook een aantal Videotex ingangetjes).
Pagina: 1