Toon posts:

[Project] IRC Spamming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eerst even uitleggen wat de bedoeling van het idee is. Het is een soort idee zoals bij project-dolphin.

We willen een progamma maken dat de lines die je typt in mIRC (voorlopig even alleen mIRC, later wellicht ook Bitch-X) bijgehouden worden en naar de server gestuurd. Deze telt ze op bij je totaal en het subtotaal van je team.

Naast het totaal aantal lines van het team waar je in zit moet ook het gemiddelde lines per lid van het team door de server berekent worden.

De ranking kan op verschillende manieren bepaald worden dan (hier zijn we nog niet over uit) zoals bijvoorbeeld hoogste gemiddelde, meeste lines en lines gedeeld door gemiddelde. De laatste is het eerlijkste.

Wat er moet gebeuren is als volgt:
Er moet een simpele app komen die de lines telt en om de zoveel tijd de getallen naar de server stuurt. Deze moet ze dan bij het totaal van de persoon en het team waar deze zich in bevind worden geteld.
Het moet niet fraude gevoelig zijn, denk hierbij aan md5 hashes en dergelijke.
En natuurlijk moet de server er een mooie output van maken.

Of het mogelijk is en wat ervoor nodig is mag verder hier gediscusseerd worden, met de hoop dat er aan het einde een werkend project uit rolt.

Verwijderd

En nu moeten wij dat voor jou gaan maken ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 18:23 schreef Yarvieh het volgende:
nee we willen enkel ideeen over hoe het te maken is...

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37
Op zaterdag 04 mei 2002 18:23 schreef Yarvieh het volgende:
lijkt me eerder een rfd: request for discussion :)

Maak je eigen poll

Verwijderd

ligt het aan mij of wil je zoiets als dit maken?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 18:25 schreef Yarvieh het volgende:
ligt het aan mij of wil je zoiets als dit maken?
als je nou eerst ff leest...

ik vroeg niet om iets dat er statistieken van maakt (http://stats.tweakers.net). Dit is er al en dat weet ik. Wat de bedoeling is is dat er een ranking met team verbant bij gemaakt wordt en dat de statistieken niet afhankelijk zijn van logs maar van de gebruikers zelf die meedoen. Zo wordt het mogelijk meerdere servers mee te laten doen en niet maar in een chan.

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Voor zover ik zie is het gewoon precies mirctstas wat jij bedoelt met als enige toevoeging teams?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 18:30 schreef stylee het volgende:
Voor zover ik zie is het gewoon precies mirctstas wat jij bedoelt met als enige toevoeging teams?
Ik leg net al uit dat bij mircstat je afhankelijk bent van een log van iemand die 24/7/365 dagen in een channel zit.

Dit is niet de bedoeling. De getallen moet bij de persoon die meedoet lokaal worden bijgehouden en alleen wat die persoon bij draagt.

Verwijderd

En het nut hier van is? ik bedoel prima dat je hier nooit komt en nu ineens met 'n "wereld idee" hier komt binnenstormen maar je moet ons wel proberen enthousiast te krijgen dan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 18:34 schreef Yarvieh het volgende:
En het nut hier van is? ik bedoel prima dat je hier nooit komt en nu ineens met 'n "wereld idee" hier komt binnenstormen maar je moet ons wel proberen enthousiast te krijgen dan ;)
Waarom moet het nut hebben? Dit is idd helemaal zinloos :)

Het is gewoon leuk om te doen. Dat is alles, en ik vraag niet om een complete coding, alleen concrete ideeen.

Het idee ontstond net op irc, omdat ik en GeniusDex de stats aan het bekijken waren en ons ineens afvroegen waarom er wel zoiets was als project dolphin en niet voor irc.

Als het een losstaand programma is kunnen ok mensen op andere servers meedoen. Je kunt dan denken aan rankings als meest actieve server, meest actieve chan etc...

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Mirc kent sockets, dus gewoon met sockets naar een server toe sturen (webserver + scripseltje lijkt me het makkelijkst)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:48

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik zou zeggen: maak een proxy servertje... je kunt dan met elke willekeurige irc client naar je proxy connecten, en die proxy telt de lijnen voor je

die proxy kun je dan lokaal draaien, of gewoon op de server zodat de gegevens al gelijk daar zijn

of moet het per se in mirc/bitchx script?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik zou je adviseren het in perl te maken, ben nu ook veel bezig met irc toepassingen, heb ook tijdje rondgefrut in mirc scripting maar moet zeggen dat het zwaar zuigt
Pagina: 1