Toon posts:

ECS K7S5A met XP 1800+ niet, duron 600 mhz wel?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag geachte lezers,

Ik heb even een (dom?) vraagje en kan het directe antwoord niet onmiddelijk in de search vinden alhoewel ik daar wel een aantal vermoedens uitgehaald heb:

Zojuist een K7S5A mobo en een 1800+ XP proc in elkaar proberen te zetten. Wanneer ik de stroom inschakel gaan de fans heel eventjes draaien maar dan niets, njiente nada.

Ik heb vervolgens na 4 uur kloten met allerlei andere dingen geprobeerd om een oude 600 Mhz duron op dat bord te laten draaien en dit lukt perfect, alles draait etc.

Nu heb ik vervolgens, om te testen, die 1800+ op m'n A7V133 gezet en multiplier mode jumper aangepast en geprobeerd te booten maar dit lukt ook niet.

Is het veilig om te stellen dat die 1800+ DoA is, of kijk ik misschien nog iets over het hoofd?
Ik kan op de processor niets zien van kortsluitingssporen, wel van de zwarte strepen tussen de verschillende bruggen, maar ik heb begrepen uit andere threads dat dit bij die XP procs vrij normaal was en geen teken is van kortsluiting o.i.d.
Heb verder niets uitgehaald met de processor, ding komt straight out of the box.

Isser iemand die mij vermoedens kan bevestigen of een hint kan geven wat ik misschien verkeerd aan het doen ben?
TIA!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je wel de goede BIOSsen in die moederborden van je gezet?

Verwijderd

bios-update

sim-pel

/edit/ te laat ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
lijkt er inderdaad op dat je XP dood is....

Maar het zou nog kunnen dat EN je A7V133 EN je ECS bios nog te oud zijn voor de XP..maar dat lijkt me heel sterk....

Dus je zou kunnen proberen om het bios te flashen van de ECS, maar ik verwacht dat het niets uithaalt...

[edit]
veeeeeeel te laat :P

Verwijderd

http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/products/k7s5a.htm

dat is 'm?? Die ondersteund helemaal GEEN Xp joh!!!!!
K7S5A
SiS® 735 Chipset
Socket A for AMD® Athlon/Duron (K7) processors
dus [b]GEEN[/b] AMD Athlon XP!! oei oei oei....

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
K7 is toch ook athlon xp?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

wat bedoel je nou???? :? een ECS k7s5a ondersteund echt wel een Amd Athlon XP hoor. XP is een K7 processor.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

dan moet er dat toch bij staan op de site, of hoe heb ik dat nou :????

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
Op zaterdag 04 mei 2002 18:27 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

blaat niet voordat je praat :D
Copyright @ Cutebrit

maarre...hij wordt dus wel ondersteund ;)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 18:30 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

blaat niet voordat je praat :D
Copyright @ Cutebrit

maarre...hij wordt dus wel ondersteund ;)
}:O :o :)

Anyway, hij zal wel een nieuwe bios erin moeten flashen neem ik aan, ik dacht dat er ook "AMD XP" bij moest staan wilde hij het ondersteunen...

/edit/
http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6330+V3.0
Zie je, bij de betere merken staat het er inderaad bij :+
CPU
Support Socket A for AMD® Athlon / Duron / Athlon XP Processors
Supports 600MHz~1.4GHz / Athlon XP 1800+

Verwijderd

CPU is d00d.

Verwijderd

check mijn specs! loopt perfect!
maar ik denk ook dat je cpu dood is of je moet ff bios updaten! dit had ik trouwens niet nodig hoor!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

K7S5A ondersteunt 100% zeker de XP :) Heb het zelf getest.

Het lijkt er helaas op dat je CPU DoA is :'(

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 18:21 schreef Pollewob het volgende:
Heb je wel de goede BIOSsen in die moederborden van je gezet?
die A7V heeft/had op moment van testen, Bios versie 1010A

De ECS weet ik zo 1,2,3 niet precies, maar hoe verwachten ze dat je een bios flasht als hij niet eens wil booten, kan toch niet verwachten dat iederen zo'n hardwarematige bios programmeertol heeft? Bordje is ongeveer 10 dagen oud dus ik gok dat er toch een redelijk recente bios inzit, ding moet die XP 1800+ zowieso ondersteunen

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

kan ook zijn dat je mobo slecht is...
de bekende memory-corruptie aandoening van sommige k7s5a borden treed alleen op bij erg snelle processors.

zie hier ergens:
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=001477

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
check of de core nog 100% intact is en probeer ander je cmos te legen (zie boekje voor jumper).

moest ik ook doen. 1400 door xp2000+ vervangen en die bleef ook eerst bij de 1e post hangen. ik d8 shit!!! :'(
maar gelukkig, na het cmos te legen kwam ik m'n bios binnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 18:49 schreef weareborg het volgende:
check of de core nog 100% intact is en probeer ander je cmos te legen (zie boekje voor jumper).

moest ik ook doen. 1400 door xp2000+ vervangen en die bleef ook eerst bij de 1e post hangen. ik d8 shit!!! :'(
maar gelukkig, na het cmos te legen kwam ik m'n bios binnen :)
XP core zietter perfect uit, zo op het oog niets mee aan de hand, en CMOS heb ik 10 keer goed leeg laten lopen, die werkt goed, met die duron toch....

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 18:27 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

lul niet!
zo lang het moederbord 266MHZ heeft kan het ,en anders met de juiste bios-update.
minimaal via KT133A duz

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 19:13 schreef pentium het volgende:

[..]

lul niet!
zo lang het moederbord 266MHZ heeft kan het ,en anders met de juiste bios-update.
minimaal via KT133A duz
zie volgende posts.......... :Z }:O

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
biosupdate, de eerdere series ondersteunen tot/m 1700+, met update alles

Human Bobby

Verwijderd

k7s5a ondersteunt wel degfelijk xp processoren, verder is het zo dat ik denk dat je processor doa is maar de k7s5a hebben ook veel uitval 1 op de tien heb ik weleens gehoord

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
wat dacht je van te weinig p0wer ?
wat voor voeding hangt erin ?
mischien is het te weinig met die XP maar wel genoeg voor duron 600

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 19:18 schreef Toulinash het volgende:
wat dacht je van te weinig p0wer ?
wat voor voeding hangt erin ?
mischien is het te weinig met die XP maar wel genoeg voor duron 600
tis een nieuwe case met een 300 Watt voeding erin, lijkt me toch echt wel voldoende als je er verder nog niets in hebt hangen behalve mobo, cpu, latje DDR ram , GF 2 en een 7200 rpm HD

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 19:16 schreef johndope het volgende:
k7s5a ondersteunt wel degfelijk xp processoren, verder is het zo dat ik denk dat je processor doa is maar de k7s5a hebben ook veel uitval 1 op de tien heb ik weleens gehoord
weet nu wel dat dat mobo die XP ondersteunt, daarvoor had ik hem ook gekocht:) denk dta dit mobo wel in orde is, tenminste of doettie het of niet, en als ie het doet met een duron 600 Mhz, dan lijkt me dat voldoende om te stellen dat mobo in eerste instantie toch werkende is, niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 19:16 schreef Justice het volgende:
biosupdate, de eerdere series ondersteunen tot/m 1700+, met update alles
hmm ok, das enige wat ik ngo niet geprobeerd heb, maar enige mogelijk om bios te updaten is als je de boel draaiende hebt, en dat zou dus niet zo zijn als ik alleen die 1800+ gehad zo hebben. Vindt het maar een vreemd zaakje.

Tot dusver heb ik nog steeds het idee dat die proc gewoon zo dood is al ik weet niet wat, ff naar Xenon gemaild hoe en wat het evt zit met garantie enzo aangezien ik de proc 2 weken terug heb aangekocht, kon alleen niet eerder dan vandaag testen. hoop dat ze daar niet te lastig in doen en me gewoon vertrouwen:-/

/edit: ff vraagje, waar haal je die info trouwens weg, lijkt me interessant om eens iets meer over te weten te komen. als je linkje hebt...:)

/edit 2:
hmmm ook al heb je een 1800+ en die bios ondersteunt max 1700, correct me if i'm wrong, maar zelfs zo'n öude"bios zou die 1800+ toch moetne herkennen, misschien dattie hem niet op volle snelheid kan laten draaien e.d., maar 1700+ of 1800+, zoveel verschil lijkt me er toch niet in te zitten dat hij niet eens boot whatsoever

/edit 3:
ff op ECS biossite gekeken en de bios die 2000+XP processoren ondersteunt is al van 11 november ovrig jaar, lijkt me dat die toch ook op mijn jonge bordje minimaal anawezig is...
s5a011121lan.exe V.01/11/21
Release Date: 12/04/2001 Release Note:
1. Support AMD Athlon XP 2000+ CPU

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 20:38 schreef StratoFarmer het volgende:
ehm....kijk gewoon hier:

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=001477
ben d'r 2 keer doorheen gespit vandag, maar niet echt nuttigs tegengekomen voor mijn probleem.
2 hoofdonderwerpen daar die meest met mijn probleem te maken hebben,
INSTALLATION AND DRIVERS en BIOS FAQ, behandelen veelal de problemen die zich voordoen NA het booten. Ik kan niet eens booten dus heb ik erg weinig aan die oplossingen.
Tis een mooie handleiding en ik zou willen dat ik al die problemen die daar beschreven zijn vanmiddag tegengekomen was, maar helaas, het mocht er niet van komen...

Verwijderd

ecs k7s5a versie 1.0 ofzo ? die eerste kan zelfs een xp2100 aan :)
moetje wel ff bios updaten
:)
mijn XP 2000 werd eerst herkend als een Amd atlon 1700mhz

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

hmm ik heb dus (bijna) precies hetzelfde, met een duron 700 draait alles perfect, maar zodra ik m'n xp 1800+ erin gooi is het enigste wat het bordje doet constant rebooten, verder geen beeld nix alleen maar rebooten (ik had hetzelfde probleem toen ik m'n athlon 1400 erop prikte en die heb ik inmiddels aan stukken geslagen |:( , dacht dattie kapot was). ik ga vanmiddag ff de proc op een epox 8kha+ gooien om zeker te weten dat het niet aan de proc ligt, zo niet gaat dat ecs bordje de prulenbak...ik heb het nou wel gehad met dat ding... :( .

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Op maandag 06 mei 2002 15:04 schreef lange het volgende:
hmm ik heb dus (bijna) precies hetzelfde, met een duron 700 draait alles perfect, maar zodra ik m'n xp 1800+ erin gooi is het enigste wat het bordje doet constant rebooten, verder geen beeld nix alleen maar rebooten (ik had hetzelfde probleem toen ik m'n athlon 1400 erop prikte en die heb ik inmiddels aan stukken geslagen |:( , dacht dattie kapot was). ik ga vanmiddag ff de proc op een epox 8kha+ gooien om zeker te weten dat het niet aan de proc ligt, zo niet gaat dat ecs bordje de prulenbak...ik heb het nou wel gehad met dat ding... :( .
mocht je hem nou echt de prullenbak in willen gooien, ik wil hem wel van je overnemen anders hoor ;). Ik betaal de verzendkosten en dan praten we nergens meer over >:)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Op maandag 06 mei 2002 15:10 schreef bloasfist het volgende:

[..]

mocht je hem nou echt de prullenbak in willen gooien, ik wil hem wel van je overnemen anders hoor ;). Ik betaal de verzendkosten en dan praten we nergens meer over >:)
>:) helaas, net ff getest en het bleek toch de proc de zijn...dus he mobo mag nog ff blijven :) ... nou maar hopen dat de volgende het wel gewoon doet.
Pagina: 1