Toon posts:

Letters vallen weg uit beeld :(

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een:

Amd Duron 600 mhz
MSI KT7-pro
64 mb 133 mhz dimm
8gb hd
Een goedkoop ati (geloof 3d charger kaartje)
een Hansol 710A 17" monitor
overige troep (netwerk,muis,toetsenbord,etc)

Het probleem is als volgt: Na een tijdje werken in WinME nl editie "vallen" plotseling alle letters weg. (niet meer te lezen, een verzameling willekeurige pixels) De pictogrammen en lijnen ed blijven daarentegen gewoon duidelijk. Alleen een reboot helpt om weer normaal beeld te krijgen maar 40 keer per dag rebooten verveelt.

Ik dacht zelf aan een te hoge refreshrate maar zelfs dat ding verlagen naar 60Hz levert niks anders op dan koppijn.

Drivers voor videokaart zijn de nieuwsten.

Iemand enig idee wat er met dit pctje aan de hand is?

Dit systeem heeft overigens ook een zusje (exact hetzelfde) en die heeft nergens last van.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik zou maar snel die virusscanner installeren
en anders win overnieuw installeren

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wissel eens de videokaarten van die twee zusjes om en kijk dan of het probleem dan plotseling in de andere pc zit. in dat geval is gewoon je videokaart kaduuk en moet je een nieuwe halen.

maar meest voor de hand liggende mogelijkheid is gewoon toch probleem met driver (bug) of bios van de videokaart. heb je dat bios ook al geflasht (als dat tenminste kan bij dat ding)?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Dat zusje komt heel goed van pas.

Zet de HD over en kijk of het weer zo is.
Zo ja dan ligt het aan de hardware.

Dan ff de videokaart verwisselen...and so on.

Verwijderd

ik denk dat je ze op moet vangen

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel aan virus gedacht maar het lijkt me niet echt logisch omdat dan het hele netwerk mijns inziens kuren zou vertonen.

Windows opnieuw installeren heb ik ook al aan gedacht maar dan pas als laatste oplossing omdat het toch aardig wat werk is.

Dat idee van die zusjes is idd erg goed :) Dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik wissel eerst de videokaartjes om omdat dat minder werk oplevert. Geeft dat geen resultaat dan wissel ik de hd's om.

Ik ben benieuwd :) Bedankt voor de hulpt (tot nu toe?) iig :)

Ohja over dat lettertje opvangen, ik vind ut een erg goed idee maar ik heb geen valnet. Heb jij er maybe 1?

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Even een andere opmerking...:P

Op dat systeem mot je gewoon een goed videokaartje zetten, zeker de moeite waard. De videokaart die je nu hebt haalt je hele systeem omlaag !!

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
Neej want het is niet mijn systeem en beetje word excell powerpoint en een klein beetje photoshop wil hierop prima :)

Gamen mag niet tijdens de baas zijn tijd :)

Als het mijn eigen pctje was zat er ook wel een abit mobo in. :)(heb zelf een duron 650@850 met abit kt7)

Maar als ut een andere pc was geweest had je gelijk gehad :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 september 2000 19:36 schreef fat-aars-sjaak het volgende:
ik denk dat je ze op moet vangen[/quote]Hoe herken je de ware onzinforum klant :P

<hr>

Maar ik denk aan videokaart of Windows...

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Ik zeg een geheugenprobleem of een probleem met je videokaart.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Een beetje gamen in de pauze is ook leuk..Hoewel, in de baas zŽn tijd is leuker ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Pagina: 1