cpu fan valt soms uit... -> een heel groot ?

Pagina: 1
Acties:

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Ik heb hier me pjoeter maar nu is me al 1 ding opgevallen sins ik een nieuwe p3 + Spire koelblok heb:

M'n processor fannetje valt af en toe stil, voor een seconde en dan start ie weer, je hoort het gewoon vanwege de dikke toeren in dat ding en ik zie het wel eens als de pjoeter openstaat.

Ik heb alle kabeltjes nagelopen en die zitten goed. Zo'n ramp is het namelijk niet, want ik haal de 21°C (stressed) dus dat is geen probleem dat ie te warm wordt.

MAAR HOE IN VREDESNAAM KAN DIT GEBEUREN???

btw, sinds ik dit bericht tik is hij al weer 2x uitgevallen
sorry voor de caps, maar ik ben erug niewschierig

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is de fan direct op je mobo aangesloten? En ondersteunt je mobo toevallig de optie om de cpufan onder een bepaalde temperatuur uit te schakelen? Dan is dat het natuurlijk :)

Maar waarom die fan dan maar 1 sec uitblijft snap ik ook niet :?

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 21:02
Op zaterdag 04 mei 2002 18:11 schreef Pollewob het volgende:
Is de fan direct op je mobo aangesloten? En ondersteunt je mobo toevallig de optie om de cpufan onder een bepaalde temperatuur uit te schakelen? Dan is dat het natuurlijk :)

mischien een temperatuur waarop hij de fan uitschakeld, en als tie dan 1 sec uitstaat dat hij weer boven die temp. komt?

ik gok ook maar wat

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 18:11 schreef Pollewob het volgende:
Direct op het mobo aangestekkert
En die optie zit er niet op, is een oud i440BX mobo, ik kan zelfs het stekkertje eraf halen en hij merkt het niet....
ja dat vraag ik me ook af, daarom post ik het maar in de hoop dat iemand hier een verklaring heeft

Verwijderd

heb ik ook wel eens met spire gehad ze zijn gewoon... KUT

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op zaterdag 04 mei 2002 18:18 schreef gpvelzen het volgende:
misschien moet jij toch ff UTFS'sen dan zie je vanzelf dat dit soort reacties niet gewaardeerd worden jerk

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 18:24 schreef ernst het volgende:

[..]

misschien moet jij toch ff UTFS'sen dan zie je vanzelf dat dit soort reacties niet gewaardeerd worden jerk
idd :) niet hier die reply's...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Sluit je fan dan direct op je voeding aan. Misschien ligt het aan je mobo.

tvw

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Mijn spire bevalt me anders prima :)

• -Turbotetter-
  • Laatst online: 05-01 20:20
Ik heb hier me pjoeter maar nu is me al 1 ding opgevallen sins ik een nieuwe p3 + Spire koelblok heb:
jouw nieuwe spire cooler?? :? volgens mij is het mijn oude amd spire cooler...... :7 hehe

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 18:08 schreef Voodoo_man het volgende:
.
.
.

Ik heb alle kabeltjes nagelopen en die zitten goed. Zo'n ramp is het namelijk niet, want ik haal de 21°C (stressed) dus dat is geen probleem dat ie te warm wordt.

.
.
.
Die 21 graden stressed kan niet kloppen, dat kan (wanneer je je kast open hebt staan) hooguit de systeemtemperatuur zijn.

Die processor is hoe dan ook warmer dan 21 graden, tenzij je in een vriescel woont wellicht... :?

Volgens mij lees je de verkeerde sensor uit.

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 20:45 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

Die 21 graden stressed kan niet kloppen, dat kan (wanneer je je kast open hebt staan) hooguit de systeemtemperatuur zijn.

Die processor is hoe dan ook warmer dan 21 graden, tenzij je in een vriescel woont wellicht... :?

Volgens mij lees je de verkeerde sensor uit.
nou, echt wel, en ik heb maar 1 sensor!!! :9

en met wat extra koeling is hij echt wel 21 graden, ok nu 22 omdat m'n raam dicht is. Hij is 's ochtends vroeg zelfs 20 met }:O, maar dan is me kamer ook nog frisjes

zie maar
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/ahoogenb/GoT/screen.jpg

hij voelt ook aan als kamertemparatuur
Pentium's worden ook niet warm, dat is algemeen bekend, en met zo'n koeler erop zeker niet
Afbeeldingslocatie: http://www.spire-coolers.com/pics/products/5E34B3.gif

maar daar gaat het niet over...
Iemand een verklaring waarom die fan 1 sec. uit gaat en dan meteen weer aan???

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Hoeveel voeding heb jij dan?

tvw

Verwijderd

wat is er mis met een spire de mijne werkt al sinds augustus 2001. en ik haal met mijn amd tb 1333 stresed 49 graden max.

Verwijderd

Koop een sunon 120mm 220v fan. Dan blijft en je proc koel en hij hoeft niet via de voeding of via het mobo dus geen storingen.
(Mits de stroom uitvalt, maar dan doet je computer het ook niet meer.)

Verwijderd

Ik had er ook eentje hier. De fan had een mega verschil in rpm's soms tussen de 2500 - 4500rpm. Na een week of 3 stopte de fan compleet. FF een nieuwe fan erop geschroeft en gaan met die banaan. Dus ff een nieuwe (papst) fan halen denk ik.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Ik heb dezelfde (niet in gebruik, want alleen mijn Akasa Silver mountain kan mijn proc onder de 60 houden ;)) en heb dit nog nooit gezien, nu maakt het koelblok niet veel uit maar ik heb ook zeker dezelfde fan liggen.

Lijkt mij iig een goed idee om hem eens op de voeding aan te sluiten, als hij zo koel is kan dat ook wel op 7 /5 volt trouwens (nu denk ik hardop) onder het motto "stil". En als hij het direct op de voeding nog doet is er echt wat mis met die fan, andere d'rop denk ik want hij houd dat aan en uitgaan geen jaren vol, dan begeeft hij het altijd op het verkeerde moment ;).

EDIT: Denk ik, denk ik denk ik, werd bietje veel :P.

http://twitter.com/randalpeelen

Pagina: 1