Toon posts:

[NT4] Inloggen vanaf XP pro op NT4 domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Middag,

Ik kan vanaf een client met XP Pro niet niet aanmelden bij een NT4 domein. In ieder geval, niet met alle gebruikers. Ik kan me wel aanmelden met de gegevens van een admin, maar een gebruiker weigert de NT4 server pertinent. Komt steeds met de melding dat naam/wachtwoord niet correct is. Al die namen en ww weet ik precies aangezien ik ook de server beheer.

Ik heb gezocht op got en niks kunnen vinden mbt het feit dat het aanmelden op het domein verschilt voor admins en gewone gebruikers.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
heb je meer info mbt die nt4 server?

-servicepack?
-netwerkservices? (dhcp/dns/wins)

als je als admin inlogged op die winxp machine, en op de prompt die je
code:
1
set

dan moet ie iets met 'logonserver' laten zien, hier moet dan je nt4 server staan,

overigens: die winxp machine heb je toch wel LID gemaakt van het domain?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
NT4:

Service Pack 4
Geen DHCP -> loopt via een internetrouter
Geloof geen WINS

Ik heb de XP client via Computer->Eigenschappen->Computernaam lid gemaakt van een domain. Bij die procedure vraagt ie dus om naam en ww, en hier werken alleen de info van een admin.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zaterdag 04 mei 2002 18:08 schreef Drinkus het volgende:
NT4:

Service Pack 4
Geen DHCP -> loopt via een internetrouter
Geloof geen WINS

Ik heb de XP client via Computer->Eigenschappen->Computernaam lid gemaakt van een domain. Bij die procedure vraagt ie dus om naam en ww, en hier werken alleen de info van een admin.
mm lijkt me allemaal correct, alleen ik zou als je jouw was toch sp6a erop zetten,

het zou namelijk best kunnen (kan het niet verifieren) dat je sp6 nodig bent om xp in het domain te hangen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net op http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q313384 dat SPa idd meerdere authenticatie problemen oplost. Dus ga ik dat maar eerst proberen en mocht het niet lukken klop ik weer bij GoT aan. Damn Microsoft...

Adios en bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ben al achter de oplossing:

-. Het aanmelden van een XP Client op een NT4 domein moet gebeuren met de gebruikersnaam en ww van een administrator.

-. Inloggen kan daarna gebeuren met de gebruikersnaam en wachtwoord van een normale gebruiker.

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 20:01
Het kan wel met een normale gebruikersnaam, mits die maar adminastrative rights heeft.

Hetzelfde geld overigens ook bij NT. Je hebt namelijk adminastrative rights nodig om een WS toe te voegen aan het domein :)

Verwijderd

Topicstarter
Precies, dat was hetgene ik niet zeker wist. Ik vermoedde wel al dat alleen een admin een WS kan toevoegen aan een domein, maar was daar niet zeker van. Opnieuw uitgetest en het blijkt zo te zijn.

Met Administrator bedoelde ik ook direct een gebruiker met admin rechten, maar is idd wel duidelijker zo.
Pagina: 1