Toon posts:

over datum inkt kopen of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laast bij megapool een bak vol met ORIGINELE hp inkt
cartridge te koop zien staan voor 12,50 euro. Echter zijn deze allemaal over datum. (op de achter kant van de verpakking is een datum gestempeld)

Als deze inkt cartridge over datum zijn. Zouden ze dan nog wel werken??? Normaal kost zo'n inkt cartridge al gauw 40 euro. Als ze wel werken, dan scheelt weer lekker 27,50 euro :P

Verwijderd

Inkt heeft de neiging wat in te dikken als 't ouder wordt, en 't kan dus voorkomen dat ze minder goed werken dan een 'nieuwe' of eerder verstopt raken. Afhankelijk van hoever ze over datum zijn zou ik 't wel of niet doen... (1/2 maanden, ok, 1 jaar, niet doen :))

Verwijderd

inkt kan dik(ker) worden... maar op m'n pa's werk gebruiken ze ook wel eens cartridges die 3/4 jaar over de datum zijn! maar daar kopen ze dan van die dozen met 100'en tegelijk en dan komt het soms voor dat er stuk of 10 van die dingen te lang liggen, maar ze doen het dan nog wel :)

het is wel zonde als je voor 12,50 zo'n cartridge koopt en hij niks doet! staat er nog iets bij van: niet goed = geld weg

anders eens horen wat die verkoper zegt!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Kan je gerust doen. Heb ooit een Pelikan cartridge (powerclick) gekocht van 2 jaar over datum, heeft een hele tijd goed geprint, tot ie begon te lekken (zal wel aan dat pompje gelegen hebben, heeft vast iemand met de fikken aangezeten)

Let wel op bij printers als de HP Business inkjet: die hebben een ingebouwde chip die weigeren te printen als je patroon over datum is :r

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 18:11 schreef _JGC_ het volgende:

...

Let wel op bij printers als de HP Business inkjet: die hebben een ingebouwde chip die weigeren te printen als je patroon over datum is :r
ow, nooit geweten dat dat ook mogelijk was! dan is hp wel verzekerd van inkt-verkoop :)

maar dan moet er in die printer toch ook een soort van datum zitten? en die zet je dan gewoon maandje terug ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
de cartridges zijn ongeveer 9 maanden over datum.
Zijn ze nog goed/bruikbaar?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 22:46
Ja hoor, prima. Heb hier wat cardridges van 1996 liggen en doen het perfect.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Hoorde gister van een Megapool verkoper dat over de datum cardridges van de HP 930 en 940 niet meer te gebruiken zijn.

Zij sturen die altijd terug naar HP

Verwijderd

Gewoon een
- datum terug zetten voor het printen;
- gepatchte driver gebruiken;
- koperbaantje afplakken op de cartridge?

Over de inkt: elcheapo inkt is erg snel verouderd, daarentegen gaat de HP inkt nog wel een jaar na de aankoop goed is mijn ervaring.

Verwijderd

ik heb er nog een paar liggen van een half jaar te oud, die doen het allemaal goed (canon) Dus een echt probleem is het niet, ik zou er eerst eens 1tje kopen en testen, aan 12.5 euro zal je niet echt een buil vallen.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Cartridge kopen --> terugsturen naar HP --> nieuwe krijgen. >:)

Nee hoor, je kan ze gewoon gebruiken. :)
Pagina: 1