Toon posts:

[VB6] Data opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het in VB6 ook mogelijk om data op te slaan zonder het gebruik van een database? Het lijkt me namelijk niet dat iedereen MySQL of Acces op zijn computer heeft staan. In php kan je ook files gebruiken, zoiets zoek ik dus eigenlijk voor vb.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op zaterdag 04 mei 2002 17:54 schreef Xan het volgende:
Is het in VB6 ook mogelijk om data op te slaan zonder het gebruik van een database? Het lijkt me namelijk niet dat iedereen MySQL of Acces op zijn computer heeft staan. In php kan je ook files gebruiken, zoiets zoek ik dus eigenlijk voor vb.
Ik had in een boek van de bib gelezen dat je een DataBase kon maken in een Module. Maar ik weet niet meer hoe et moet, ik ben namelijk ook bezig om te proberen een DB in een module te krijgen (het kan wel)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Om een access bestand te benaderen hoef je geen access op je client pc geinstaleerd te hebben. Dus waarom zou je met textfiles willen werken?

Verwijderd

Je kan ook met textfiles, het register, ini files en noem het maar op werken. Kijk eens op www.pscode.com voor voorbeelden :).

Maar ik zou ook niet weten waarom je geen database wilt gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben pas begonnen en mijn enige ervaring is php/MySQL. En omdat MySQL wel altijd aanwezig moet zijn dacht ik dat dat ook zo zou zijn met Acces.

Heb nog even verder gezocht en kwam uit op: http://www.w3schools.com/ado. Wat is ado nou eigenlijk? Net zoiets als SQL?

Nog wat meer informatie: http://www.vbworld.com/databases/articles.html. Heb ze snel allemaal doorgekeken, er wordt op het laatst wel iets gezegd over ADO. Maar waarheen 'connect' je dan je programma als er geen database is op de pc van de client? Of maak je die zelf aan in een subdir?

Verwijderd

ADO (ActiveX Data Objects) is een laagje boven op de verschillende databases, zodat je op één en dezelfde manier naar tig verschillende soorten databases kan connecten.
Er moet idd wel een database aanwezig zijn, maar dus geen programma om die te editen...

Kijk verder eens op de MSDN :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk morgen verder, nog even een klein vraagje. Op msdn staan heel veel artikelen over .net, nou ben ik pas begonnen maar ik heb de mogelijkheid om dat te installeren. Nadeel is wel dat het erg uitgebreid is en voor professioneel gebruik is ontworpen. Zou het nut hebben om dat te gaan gebruiken ipv vb6?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 17:54

Sponge

Serious Game Developer

PErsoonlijk vindt ik dat VB6 ondergewaardeerd wordt..het is veel krachtiger dan de meeste mensen denken...en .NET = Trager, en niet iedereen heeft de 20mb runtimes...

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 21:49 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
en .NET = Trager, en niet iedereen heeft de 20mb runtimes...
Maar je kan wel meer, en die runtime komt ook wel goed..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
Op zaterdag 04 mei 2002 21:49 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
PErsoonlijk vindt ik dat VB6 ondergewaardeerd wordt..het is veel krachtiger dan de meeste mensen denken...en .NET = Trager, en niet iedereen heeft de 20mb runtimes...
.NET is wel wat trager omdat, een .NET programma niet direct naar native code wordt gecompileerd, maar eerst naar IL (Intermediate Language). Die IL wordt dan door de Just In Time Compiler van de CLR naar native code omgezet. Hierdoor werkt uw programma wel iets trager bij het opstarten maar dit valt wel mee hoor.

Die runtime zal zonder twijfel standaard in een van de volgende Windows-versies opgenomen worden.
Ik vind programmeren in .NET wel prettig. Volledig OO, type safe en een goeie class-library.

https://fgheysels.github.io/

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Op zondag 05 mei 2002 11:39 schreef whoami het volgende:
.NET is wel wat trager omdat, een .NET programma niet direct naar native code wordt gecompileerd, maar eerst naar IL (Intermediate Language). Die IL wordt dan door de Just In Time Compiler van de CLR naar native code omgezet. Hierdoor werkt uw programma wel iets trager bij het opstarten maar dit valt wel mee hoor.
Ik kan het nu uiteraard niet vinden, maar ik dacht dat ik had gelezen dat je bij het aanmaken van je setup kon opgeven of je programma gecompiled moet worden op de target machine bij installatie (zodat deze dus niet meer echt in de JIT compiler draait), bij de 1e keer opstarten compilen, of dat je app altijd in de JIT compiler moet draaien?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Correct 't tooltje daarvoor heet ngen

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 17:54

Sponge

Serious Game Developer

Op zondag 05 mei 2002 12:13 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Ik kan het nu uiteraard niet vinden, maar ik dacht dat ik had gelezen dat je bij het aanmaken van je setup kon opgeven of je programma gecompiled moet worden op de target machine bij installatie (zodat deze dus niet meer echt in de JIT compiler draait), bij de 1e keer opstarten compilen, of dat je app altijd in de JIT compiler moet draaien?
Waardoor dus het hele .NET principe meteen verdwijnt >:)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
Op zondag 05 mei 2002 12:18 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:

[..]

Waardoor dus het hele .NET principe meteen verdwijnt >:)
Eigenlijk niet echt. Het wordt pas bij installatie gecompileerd, dus als je het op een andere machine installeert naderhand wordt de IL opnieuw gecompileerd.

Trouwens, .NET is meer dan enkel de platform-onafhankelijkheid.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Dit is inderdaad mogelijk :
code:
1
2
3
open Filenaam for output as #1
write #1,variabele
close #1

ook kan je voor invoer output vervangen door input en om achter een file aan te schrijven vervangen door append...

• cinnamon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Is het in VB6 ook mogelijk om data op te slaan zonder het gebruik van een database?
ligt eraan wat je een database noemt

zoek maar eens op put & get
Pagina: 1