Toon posts:

[mysql] Optimaliseren van

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
<?$update = "UPDATE forum_posts SET notificatie='$notificatie' WHERE topic_id='$t' AND auteur='$gebruiker'";$query = mysql_query($update);$update = "UPDATE forum_posts SET notificatie='$notificatie' WHERE id='$t' AND auteur='$gebruiker'";$query = mysql_query($update);?>

Hoi,
Iemand een idee hoe ik dit kan optimaliseren. Bijv in 1 query of zal dat niet lukken?

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:38
Op het eerste zicht denk ik aan een slechte opbouw van je database, aangezien je tweemaal dezelfde data ($t) in 2 verschillende velden hebt. Misschien eerst dit eens veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
Maar het gaat om een forum he. En daar moet soms dingen dezelfde waarden krijgen.

Verwijderd

Je past twee keer hetzelfde veld aan :? Of je hebt hier een foutje staan, of je databasemodel rammelt. Anders zou het worden:

"UPDATE forum_posts SET notificatie = '$notificatie' WHERE (topic_id = '$t' OR id = '$t') AND auteur = '$gebruiker'";

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hij past eerst de normalen id van het topic aan. Dus het eerste bericht van het topic. En dan een reply past ie aan.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32
Je hebt dus de topics en replys beiden in 1 tabel?

>> Signature?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
Op zaterdag 04 mei 2002 17:54 schreef Piete het volgende:
Iemand een idee hoe ik dit kan optimaliseren. Bijv in 1 query of zal dat niet lukken?
Voor mij is optimaliseren niet gelijk aan van 2 queries 1 query maken, maar om ervoor te zorgen dat de queries sneller verlopen.

https://fgheysels.github.io/

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Iemand een idee hoe ik dit kan optimaliseren.
Waarom wil je het optimaliseren?

Heb je trouwens indices op topic_id (bijv Primairy key) en id ?
Evt 2 samengestelde indices een op auteur + topic_id en een op auteur + id.
Bovenstaande heeft trouwens alleen effect als je tabel meer dan, zeg, 100 records heeft.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

[..]
Hoi,
code:
1
UPDATE forum_posts SET notificatie='nieuwe notificatie' WHERE (topic_id='666' OR id='666') AND auteur='dusty'"

Het heeft een wiskunde reden, en zelfs een wiskundige naam (extraheren), erg moeilijk allemaal :+ *kuch*

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 05 mei 2002 11:53 schreef dusty het volgende:
Het heeft een wiskunde reden, en zelfs een wiskundige naam (extraheren), erg moeilijk allemaal :+ *kuch*
Spuitelf, wat staat er in de posting van RobinVR ?
Pagina: 1