Toon posts:

Vcore hoger krijgen bij Gigabyte GA-7ZX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Gigabyte GA-7ZX mobo en ik zou graag mijn Vcore voltage ietsjes hoger krijgen om mijn FSB nog een beetje te verhogen. Ik zou echt niet weten hoe ik dit kan doen aangezien deze mogelijkheid niet in mijn Bios ingebouwd zit :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht het al, niemand weet hier raad mee :'(

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb ook een gigabyte moederbord en heb es voor de gein support benaderd om te vragen of er een manier was om een hogere fsb in te stellen. Kreeg een keurig mailtje terug dat ze er voor me naar zullen kijken ;) Die lui houden wel van OCen volgens mij (mn handleiding heeft het er iig ook een aantal malen over). Probeer t es zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speciaal programma om de FSB hoger te zetten maar ik wil mijn Vcore hoger krijgen zodat mijn FSB nog hoger kan! :P

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:33

justifire

Shut up and squat !!

Kan dat niet in je bios?? Of wil je nog hoger dan in je bios kan?? Heb geen ervaring met dit bord :(

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan echt NIX in het bios instellen om te kunnen overclocken :'(

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

iK had hetzelfde bord ,sinds 2dagen een ecs k7s5a maar goed.

Ik vind het een zeer stabiel bord ,maar op overklok gebied is het nix ,het enige wat k kon instellen was de fsb met een dipswitch op het moederbord.
K denk als je je vcore hoger wilt zetten je een mod moet doen ..

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik een voltmod moet doen is mij ook al duidelijk, alleen hoe?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zondag 05 mei 2002 14:07 schreef stuartje het volgende:
Je zoekt de voltage regulator op op je bordje. Je download daar een datasheet van en je kijkt wat je moet veranderen om een hoger voltage te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 17:37 schreef m-m het volgende:

[..]

Je zoekt de voltage regulator op op je bordje. Je download daar een datasheet van en je kijkt wat je moet veranderen om een hoger voltage te krijgen?
Hoe ziet de voltage regulator eruit?

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Meestal is dat een ic-the met rond de 20 pootjes, aan twee kanten (dus niet aan alle 4 de kanten). Meestal zit 'ie ook in de buurt van de processorsocket. Dus je moet ff je pc induiken en alle icnummers opschrijven. Als daar eentje bijzit van Highpoint heb je veel kans dat dat hem is (begint met HIP). Verder moet je die nummertjes dan ff intikken bij google en kijken wat voor ic het is.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 14:07 schreef stuartje het volgende:
volgens mij kan je bij athlons doormiddel van bepaalde bruggen te verbinden een hoger default core voltage krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 23:48 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

volgens mij kan je bij athlons doormiddel van bepaalde bruggen te verbinden een hoger default core voltage krijgen.
Ja, dat klopt, maar welke bruggen?? Ik heb ooit mijn Vcore eens hoger gekregen door met een potlood enkele bruggen te verbinden, maar toen is er iets misgelopen met de cooling en is mijn CPU'ke doorgebrand :'(
Pagina: 1