Hoi ik heb hier een laptop van het type AT & T Globalyst 130 met een 486 processor (onbekende snelheid) Ik wil hem graag sneller laten draaien, maar weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb namelijk weinig info en ook geen moederbordboekje oid (moederbord is me ook nog onbekend) wie kan me helpen of vertellen hoe ik verder kan komen? dank je! groeten Sander
lukt je niet, in een laptop vooral zo'n ouwe zijn zulke dingen niet eens inte stellen (zelf desktop 486 mobo's waren nouwlijks te oc'en) dus begin er niet aan, en trouwens het zal veel te warm worden in de laptop
Verwijderd
laptops zijn meestal (wat zeg ik, bijna altijd) niet over te klokken, doordat er geen opties inzitten. als je niet weet wat voor moederbord kan je ook niet met een softwarematig programmatje aan de gang
veel succes
veel succes
hmmmz toen ik hem openschroefte zag ik wel allemal jumpoertjes
hmmmz is er een progje om de cpu snelheid te meten?
hmmmmmz dit ding is traag volgens een cpu test: 486sx 32 mhz
Ik hoop echt dat hier wat aan te doen valt... andere processor?
Verwijderd
staan er tabelletjes op het plankje? van multiplier of fsb ofzo?
er is btw ook een editknop
er is btw ook een editknop
Verwijderd
Je kan er geen Pentium in friemelen.
Alleen een andere snellere 486 (100 MHz bijv.)
Als je Windows 95 er op zet en voldoende geheugen (dat nog wel te verkijgen is en niet zo duur) in stopt (>16 MB), dan kun je die laptop nog prima gebruiken.
Je kan er welliswaar geen serieuze games op spelen, maar voor tekstverwerken (Office 95/97) kun je hem echt wel prima gebruiken.
Alleen een andere snellere 486 (100 MHz bijv.)
Als je Windows 95 er op zet en voldoende geheugen (dat nog wel te verkijgen is en niet zo duur) in stopt (>16 MB), dan kun je die laptop nog prima gebruiken.
Je kan er welliswaar geen serieuze games op spelen, maar voor tekstverwerken (Office 95/97) kun je hem echt wel prima gebruiken.
edit:
Als je een search doet naar laptop in OCM, dan vind je 41 topics over het OCen van een laptop. In bijna alle topics wordt hetzelfde gezegd: een laptop OCen gaat niet i.v.m. warmteafvoer.
Als je een search doet naar laptop in OCM, dan vind je 41 topics over het OCen van een laptop. In bijna alle topics wordt hetzelfde gezegd: een laptop OCen gaat niet i.v.m. warmteafvoer.
jah sorry ik zie die edit knop nu ja
hoe kan ik denk je aan een moederbordboekje oid komen van zo'n ding? Ik gebruik het progje testCPU en er staat bij:
i486sx 32 Mhz
stepping: 3
codename: P23
Oja zou er een 486dx4 in kunnen passen? past zoiets altijd of werkt dat niet zo? Bedankt!
i486sx 32 Mhz
stepping: 3
codename: P23
Oja zou er een 486dx4 in kunnen passen? past zoiets altijd of werkt dat niet zo? Bedankt!
misschien kan je dat kristal vervangen door eentje van 40 mhz ofzo, heel ver ocen gaat niet, ivm de koeling 
je kan waarschijnlijk niet met jumpers gaan klooien, omdat ze er niet inzitten (joh...)
je kan waarschijnlijk niet met jumpers gaan klooien, omdat ze er niet inzitten (joh...)
Pagina: 1