playstation 2 aansluiten op pc monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiBeye
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07-2020
Kan ik mijn playstation 2 aansluiten op mijn 19" pc monitor?
Zo ja, waar kan ik zo'n ding of kabel halen en hoeveel kost ie ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiBeye
Helaas geen reaktie.

Ik heb gevonden dat de vga-box een optie is hiervoor. Heeft iemand ervaringen hiermee? Hoe is de kwaliteit bijvoorbeeld en kun je die ergens in de winkel kopen en voor welke prijs ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 20:30
kwaliteit schijnt wel okee te zijn.
psxshop.nl heeft ze.

Dat ik reclame maak voor die oplichters&eikels doe ik alleen omdat ik geen ander adres weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 13:46 schreef Gman het volgende:
psxshop.nl heeft ze.

Dat ik reclame maak voor die oplichters&eikels doe ik alleen omdat ik geen ander adres weet.
verklaar u nader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
Op maandag 06 mei 2002 13:46 schreef Gman het volgende:
psxshop.nl heeft ze.

Hmm... nog een die geen goeie ervaringen heeft...

Ze hebben idd een leuk assortiment, maar je krijgt maar heel moeilijk dingen bij ze gedaan...

ze proberen mijn playstations om te bouwen... Ik heb er 3 ingeleverd... 1 deed helemaal nix meer... 1 deed het zoals voorheen, en de laatste speelde alleen dvd-kopieen niet af...

Ik ben al 2 keer bij die zaak geweest, en mijn playstations zijn al heel vaak over de post geweest...

Daar langs gaan om een playstation daar om te laten bouwen heeft geen zin... Daar hebben ze het te druk voor... En die ivo is de ubereikel daar... Volgens mij moet die daar al heel veel scheldkanonnades ontvangen hebben...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij de Linux-kit zit geloof ik een VGA kabel. Zet zo'n VGA-box het TV-signaal om of xrijgt die echt het signaal zo uit de ps2.. wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Op maandag 06 mei 2002 13:47 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

verklaar u nader..
Ze reageren op mails alsof er manierloze blagen van 12 achter die pc's zitten.
Klantenbinding doen ze niet aan.
Site wordt elk half jaar "een keer" bijgewerkt bij wijze van spreken.
Voorbeeld: "Donderdag nieuwe ombouwchips om te testen"
3 weken later staat het er nog zonder wat nieuws.
Da's gewoon waardeloos.
Als je geen tijd hebt om je website bij te houden moet je dat met koeieletters op de voorpagina zetten.

Heb al veel mensen horen klagen over psxshop.nl
En verder vind ik ze gewoon met sommige dingen véél te duur.

Heb beste is gewoon langs een locale gameshop gaan.

Door PSXshop.nl weet ik wel wat er op de markt is.
Ze hebben de laatste producten als 1 v.d. eerste.
Da's wel een goed punt!
En speciale dingen hebben ze daar als 1 v.d. weinigen.

Als je er koopt moet je het onder rembours laten komen, en telefonisch je bestelling doen als dat kan.
Of zelf langs gaan.

Via mail...no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik heb een VGA-box van http://www.futuremax.nl werkt perfect en binnen 2 dagen thuis gekregen. Kost iets van 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 11-08 12:39
En grafisch dus nog veeeeeeel scherper en netter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiBeye
Ik heb van iemand gehoord dat het gebruik van de vga-box voor de ps2 een slechte beeldkwaliteit geeft door de lage frequentie waardoor het scherm heel erg flikkert en erg onprettig is voor je ogen. Is dit waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CitrusJuicer
  • Laatst online: 08-08 13:45

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Ik heb van iemand gehoord dat het gebruik van de vga-box voor de ps2 een slechte beeldkwaliteit geeft door de lage frequentie waardoor het scherm heel erg flikkert en erg onprettig is voor je ogen. Is dit waar?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, want ik neem aan dat de ps2 maar een max frequentie heeft van 60hz. En naar je monitor kijken met 60hz is niet fijn...

Dit weerhoudt mij ervan om zo'n vgabox te kopen voor m'n dreamcast of gamecube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 12-08 12:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op dinsdag 07 mei 2002 09:51 schreef CitrusJuicer het volgende:

[..]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, want ik neem aan dat de ps2 maar een max frequentie heeft van 60hz. En naar je monitor kijken met 60hz is niet fijn...

Dit weerhoudt mij ervan om zo'n vgabox te kopen voor m'n dreamcast of gamecube.
Ik heb een VGA box voor m'n DC, .. en wow.... de kleuren en schermen zijn zoveel scherper (ja.. zelfs vergeleken met m'n net nieuwe TV en RGB Scart kabel).

Af en toe TE scherp, want je kan zo af en toe weer pixels tellen (640x480). Het voordeel is echter wel dat zelfs PAL only spelen die de VGA box ondersteunen WEL op 60Hz draaien.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 11-08 12:39
wou erg tof om daar nogmaals Shenmue2 op te draaien....misschien haal ik er nog wel eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is een tv dan niet beter? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiBeye
Op dinsdag 07 mei 2002 19:18 schreef Voodoo3 het volgende:
is een tv dan niet beter? :?
Een tv heb ik al in de woonkamer staan. Ik heb op mijn kamer al een 19" monitor en vanwege de krapte wilde ik dus weten of op een eenvoudige manier de ps2 op de pc-monitor kan worden aangesloten i.p.v. een extra breedbeeldtv aan te schaffen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CitrusJuicer
  • Laatst online: 08-08 13:45

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Op dinsdag 07 mei 2002 12:27 schreef Creepy het volgende:

[..]

Ik heb een VGA box voor m'n DC, .. en wow.... de kleuren en schermen zijn zoveel scherper (ja.. zelfs vergeleken met m'n net nieuwe TV en RGB Scart kabel).

Af en toe TE scherp, want je kan zo af en toe weer pixels tellen (640x480). Het voordeel is echter wel dat zelfs PAL only spelen die de VGA box ondersteunen WEL op 60Hz draaien.
Dat klinkt goed :)
Maarre flikkert het dan niet heel erg op je monitor op 60Hz?
Want ik krijg hoofdpijn als ik een game op de pc op 60Hz speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik normaal gesproken ook, maar met m'n DC op m'n monitor leek het ineens NIET op te vallen....

DIe VGA box is wel 1 van de beste dingen die ik ooit voor een console heb gekocht. Super voor lanparties, hoef je je TV niet mee te slepen, en het is niet te vergelijken met de kwaliteit van een console op een TV kaart in je PC. (tv kaart kwaliteit is meestal erg brak..)

En blijft het bijkomende voordeel dat je PAL games ook op 60Hz draaien :) (ow.. had ik dat al gezegd? :+ )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 07 mei 2002 18:59 schreef devilsnight het volgende:
wou erg tof om daar nogmaals Shenmue2 op te draaien....misschien haal ik er nog wel eentje.
Met Shenmue 1 was het al super (eigenlijk een beetje TE super dus. De teksten die verschijnen als je van locatie naar locatie gaat worden redelijk pixelig..)

Maar Sonic 2 op een grote VGA monitor is super!!!! Zo snel, zo scherp!

En een beetje VGA box is niet duur meer volgens mij.

Ik hoop trouwens dat de kwaliteit van de PS2 vga boxen net zo goed zijn, maar dat zal wel. Binnenkort misschien maar eens 1 gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
* Gman zet dit ff op z'n verlanglijst :)

Thanx voor die link!!!
Ziet er goed uit die zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik vroeg me af of het misschien ook mogelijk is om een PS One op een monitor aan te sluiten...iemand die dat misschien weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Laatst online: 16-07 11:12
Op woensdag 08 mei 2002 15:56 schreef Walkman het volgende:
Ik vroeg me af of het misschien ook mogelijk is om een PS One op een monitor aan te sluiten...iemand die dat misschien weet?
Zover ik weet is de aansluiting van een psone hetzelfde als die van de ps1 en ps2... Ik heb tenminste dezelfde kabel gebruikt... Enige verschil in kabels tussen de 2 playstations is de linkkabel.. Die is bij de ps2 anders... En je hebt een extra optische uitgang voor digitaal geluid...

Maar als je een monitor ding voor de playstation 2 hebt, ben ik er vrijwel zeker van dat die het ook op de psone of ps1 moet doen..

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is ie ook te koop voor $39,- (=~€44,-), is wel uit hongkong, maar wel betrouwbare zaak, heb er zelf ook al s zaken mee gedaan. Ze hebben ook een FAQ waarin de meeste vragen die hier gesteld zijn worden beantwoord. Misschien handig om te melden is dat ik las dat je maar 1 memoryslot kunt gebruiken als je de box gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouw nouw ! kep ook zown box maar ziet er iets te scherp uit :( dus beetje pixelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Uit die FAQ
In some high resolution game would I be able to switch into high definition mode? (2002-04-22) No, you wouldnt be able to, this product simply displays the picture on your computer monitor as it would do on a television. there is no proper vga box for the playstation 2 as there was for the dreamcast (higher resolution if you connect compatible games). (2002-04-24)
Dat doet de DC VGA box dus wel.. damn.. en in de faq staat ook dat het echt dus gewoon dom het signaal van je PS(x/2) omzet naar VGA, dus ook geen snelheidswinst in PAL games (wat op de DC dus WEL zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiBeye
Op woensdag 08 mei 2002 20:43 schreef Bandiet het volgende:
hier is ie ook te koop voor $39,- (=~€44,-), is wel uit hongkong, maar wel betrouwbare zaak, heb er zelf ook al s zaken mee gedaan. Ze hebben ook een FAQ waarin de meeste vragen die hier gesteld zijn worden beantwoord. Misschien handig om te melden is dat ik las dat je maar 1 memoryslot kunt gebruiken als je de box gebruikt..
Als mensen hier ervaringen mee hebben, hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiBeye
Op woensdag 08 mei 2002 21:58 schreef Esmer het volgende:
nouw nouw ! kep ook zown box maar ziet er iets te scherp uit :( dus beetje pixelig
Dat is toch alleen maar mooi?
Waar heb je hem gehaald en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Maar waar blijft het geluid dan?

Deze leek me wel leuk voor mijn Gamecube en N64, maar als deze het signaal omvormt naar VGA waar gaat het geluid heen naar een 3,5 mm uitgang in het kastje ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://www.futuremax.nl/gcimg/groot/gc-vgabox.jpg

Ik zie ook dat het een doorlinker is dus als je wilt switchen hoef je niet met kabels in de weer dat is wel beter.

Bestaan deze kastjes ook voor een RCA uitgang (gele tulpstekker)? dan kan ik al mijn A/V apparatuur daar op aansluiten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Meestal zit op die dingen toch wel een jack-plug aan de zijkant ofzo voor de audio (zo'n beetje elke DC VGA-box wel tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom koop je geen TV-Kaart zijn er al vanaf 45.
Doe ik ook voor mijn (net gekochte) N64, enigste probleem is dat het beeld flikkert. Dat moet ik nog oplossen(Iemand ideen???

En met de Gamecube kan het wel, met behulp van dit progje:
http://www.dscaler.com/ (voor PAL 60)
Ik weet niet of het ook werkt voor Playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

dcaler werkt met een hoop TV kaarten.. werkt prima voor mijn DC en PS2. DScaler geeft een goede kwaliteit op TV kaartem maar het is niet te vergelijken met de kwaliteit van een VGA-box die dus veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit niet mogelijk met een GF3 van leadtek met tv in + ou????

en zo jah kan iemand mij uitleggen hoe dat werk
of zo niet hoe dat inmekaar zit ...ik ben hier nl helemaal niet in thuis

bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er tv in op zit zal het dus wel kunnen. Weet niet precies hoe het werkt maar zel wel gewoon een tulpstekker erin kunnen doen. Weet niet hoe je dan beeld krijgt, of dat via een prog in windows moet of zo. Misschien weet iemand anders dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een soortgelijke vraag:

Kan ik een PS2 via de s-video connectie van een videokaart verbinden met de computer? En is de kwaliteit van het beeld dan goed?
Pagina: 1