Forget your fears...
...and want to know more...
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Ook gaat die bak wel n's mee gamen.
Forget your fears...
Dan zou ik hem vervangen door die 3c905C.Op zaterdag 04 mei 2002 17:38 schreef Aetje het volgende:
Het is voor de PDC/Internet sharer/Fileserver van m'n thuislannetje. Hij zit verbonden met een DLink D1008 10/100 ethernet switch.
Ook gaat die bak wel n's mee gamen.
Als die realtek dan maar in je kast blijft stof vreten, laat hem dan in je pc zitten.
Verwijderd
maar als het werkt, zou ik het lekker laten zitten! als je blijft twijfelen, moet je hem gewoon vervangen
en waar baseer je dat op?, ik neem aan dat je dit kan onderbouwen?Op zaterdag 04 mei 2002 17:59 schreef SuperMouse het volgende:
3com werkt alleen 'sneller' als alles 3com is, dus alle nic's en hub/switches.
3com's nemen gewoon minder cpu tijd in beslag dat scheelt behoorlijk op je pc, of je nou een 3com switch of een edimax switch gebruikt, maakt geen !@# uit..
A wise man's life is based around fuck you
Weer iemand die met volledige overtuiging poep praat...Op zaterdag 04 mei 2002 17:59 schreef SuperMouse het volgende:
3com werkt alleen 'sneller' als alles 3com is, dus alle nic's en hub/switches.
Ben ik niet geheel met je eens, als je in het eenvoudigste geval 2 computers met een kabeltje ertussen hebt, met 1 realtek en 1 3com zal de snelheid door die ene 3com dus niet sneller worden want in dat geval zal de zwakste schakel waarschijnlijk de realtek zijn. Uiteraard in een server die meerdere clients tegelijkertijd heeft zal het misschien wel wat verschil maken maar niet veel.Op zaterdag 04 mei 2002 18:03 schreef Kokkers het volgende:
[..]
Weer iemand die met volledige overtuiging poep praat...
topicstarter:
van de snelheid zal je nauwelijks iets merken, misschien dat hij zelfs omlaag gaat tenzij de andere apparatuur allemaal ook topspul is e.d
De verhouding cpu-load van een moderne realtek met een 3com valt ook best mee.
Gewoon laten zitten dus
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Bedankt voor de reacties
Forget your fears...
dat is wel zeker, als ik boven de 1 MB op m'n pentium 166 leech doet ie vrij weinig meer verder..Op zaterdag 04 mei 2002 17:55 schreef Eddo het volgende:
3com schijnt minder cpu-load te vreten dan andere kaartjes
maar als het werkt, zou ik het lekker laten zitten! als je blijft twijfelen, moet je hem gewoon vervangen
En nog een die onzin lult, met deze setup merk je dus wel degelijk duidelijk verschil, meestal heb je zo'n 200% performance winst. Daarom dus ook meestal 3com in de server, en in de clients rtl8139.Op zaterdag 04 mei 2002 18:06 schreef Robert het volgende:
[..]
Ben ik niet geheel met je eens, als je in het eenvoudigste geval 2 computers met een kabeltje ertussen hebt, met 1 realtek en 1 3com zal de snelheid door die ene 3com dus niet sneller worden want in dat geval zal de zwakste schakel waarschijnlijk de realtek zijn. Uiteraard in een server die meerdere clients tegelijkertijd heeft zal het misschien wel wat verschil maken maar niet veel.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
vind je 200% winst zelf niet wat veelEn nog een die onzin lult, met deze setup merk je dus wel degelijk duidelijk verschil, meestal heb je zo'n 200% performance winst. Daarom dus ook meestal 3com in de server,
en in de clients rtl8139.
een 3Com nic van 100 Mbps gaat echt geen 300Mbps halen, (200% winst) het kan iets schelen (mischien 5% zoals hierboven vermeld...)
sterke taal eigenlijk
trouwens als het om veel hosts en een huis tuin en keuken switch gaat zou deze wel eens de beperkende factor kunnen worden ipv de "brakke" nic..
-> merk op brak tussen aanhalingstekens...
You don't need eyes to see, you need vision
Voor een klein thuisnetwerkje maakt dit weinig tot niks uit. Of zit je de hele dag Divx heen en weer te pompen ofzo
Wel zou ik lekker die 3com erin prakken, liever een A keuze product dan een B keuze.
Forget your fears...
Verwijderd
Ik heb een 3Com 3c905, maar die is kapot, nu heb ik tijdelijk een Realtek er in zitten.
Zowel met de 3Com als de Realtek haal ik met gemak 10 MB/sec op een LAN.
Verwijderd
Het verschil in snelheid hangt ook veel af van de gebruikte kabel CAT5/6 enz. en of er veel TL-armaturen in de buurt zijn.
De reden waarom 3com enkele procenten sneller is dan bijvoorbeeld realtec of soho, is dat 3com appartuur allemaal uit dezelfde hardware (chips) is opgebouwd, hierdoor is er onderling tussen 3com apparatuur een betere timing is dan onder verschillende componenten. Dan hek ik het over procenten hoor. Je zult het niet eens merken tenzij je er een timer bijhoudt.
Voorheen...
Forget your fears...
Verwijderd
Niet duur en haal toch normale snelheden.. zijn CPU verbruik is niet hoger dan met de 3com kaart die ik eerst had.
dus voor CPU verbruik maakt het helemaal noppes uit
dat is gewoon niet waarOp zondag 05 mei 2002 13:27 schreef marty90000 het volgende:
ik heb geen klagen over mun realtekjes...
Niet duur en haal toch normale snelheden.. zijn CPU verbruik is niet hoger dan met de 3com kaart die ik eerst had.
dus voor CPU verbruik maakt het helemaal noppes uit
is misschien bij jou zo om een of andere reden, maar iedereen die er verstand van heeft zegt dat Realteks veel processortijd vragen, itt 3coms of Intels.
Ik namelijk wel, en merk keer op keer dat er geen drol verschil is tussen bijvoorbeeld 3Com en Realtek.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh