Nieuwe CPU

Pagina: 1
Acties:

• Foutlook
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo,

Heb een probleempje. Wilde Windows XP installeren toen de installatie aangaf 'required a pentium processor or later'.

Ik heb een CT-5AGM2 mobo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Supports up to 200 MHz Pentium processors and up to 233 MHz Pentium processors with MMX technology 
Supports Intel Pentium OverDrive processors (P54CTB) 
Supports PR120+~PR200+ Cyrix/IBM 6x86 (processor ev. 2.7 or later)/6x86L processors and PR166+~PR233+ 6x86MX and MII-366 processors 
Supports PR90-PR166 AMD K5 and 166~300 MHz K6 and 266~500 MHz K6-2 (3D) K6-3 450Mhz  processors 
Supports 180~266 MHz IDT WinChip MMX processors 
Support RISE MP6 266 processor 
High efficiency Switching Power module 
Supports 60/66/100 MHz system clock speeds 
Supports 2.0~3.5V CPU core voltage

mijn processor is een Cyrix (CyrixInstead 6x86MX). Huidige snelheid 266 mhz

--

Mijn vraag is wat voor processor kan ik nu het beste kiezen als ik het volgende wil: Ik wil dus een processor die minimaal windows XP kan draaien en liefste eentje die wat sneller is dan de huidige 266 mhz maar dat hoeft niet vele malen sneller te zijn aangezien dat mij teveel gaat kosten.

Kunnen jullie mij wat aanraden aan de hand van wat mijn moederbord aankan?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Jups.

De K6(2) en de K6(3) worden onderteund door je moederbord (als die tabel dus klopt :)) en dat zijn zo'n beetje de snelsten. Verwacht echter nog steeds geen wonderen, en bedenk ook dat XP soms meer heeft aan extra geheugen dan een snelle processor.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Foutlook
  • Niet online
yups de tabel klopt :)

Sorry voor misschien de domme vraag maar wat is precies het verschil tussen de K6(2) en K6(3)? Beide K6'en kunnen dus wel Windows XP draaien?

Geheugen is ook nodig, dat was ik idd van plan om bij te kopen.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 17:53
Je kunt inderdaat het beste een K6 2 of 3 nemen.
Die kosten bijna nix.
Je moet wel ff kijken of je moederbord die ondersteut.
Meestal gaan die orden niet veel verder.
Mocht dat het geval zij kun je een bios ubdate downloaden dan kun je meestal snellere cpu's gebruiken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Foutlook
  • Niet online
Owkee, een AMD K6 2 of 3 dus. Wat kosten die ongeveer en waar kan ik die kopen, weet iemand dat?

Volgens mij staan ze niet in de tweakers pricewatch bij processoren..

• Sparhawk

Sparhawk

Op zaterdag 04 mei 2002 16:50 schreef Foutlook het volgende:
yups de tabel klopt :)

Sorry voor misschien de domme vraag maar wat is precies het verschil tussen de K6(2) en K6(3)? Beide K6'en kunnen dus wel Windows XP draaien?

Geheugen is ook nodig, dat was ik idd van plan om bij te kopen.
Domme vragen bestaan niet :)
Het is natuurlijk wel zo dat je eerst even zelf moet zoeken.
Heb je al www.google.com of www.amd.com geprobeerd?
Anders moet je eens even bij www.tomshardware.com kijken naar benchmarks en achtergrondartikelen, kom je ook heel veel te weten.

Succes met zoeken, en als je er dan nog niet uitkomt, stel dan rustig je vraag in dit topic opnieuw, en roep dan even wat je zelf gedaan hebt.

Succes :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Ga opzoek naar AMD k6-3 450 :). Deze is dacht ik wat krachtiger qua Multimedia dan, de k6-2.

Verwijderd

ikke 450 mhz loopt super :P met 320 intern

• Foutlook
  • Niet online
Hm zo te horen is de processor wel goed :)

Nou hem alleen nog vinden.. Dat schiet niet echt op. Zoek met google en in de site die hierboven gegeven is maar wordt nog niet echt wijzer. vind wel amerikaanse sites (http://store.yahoo.com/a-p/amdk6236micw.html) maar dat is meestal $$ aan verzendkosten, creditcard en dat gedoe meer.

Weet iemand een online nederlandse winkel die een AMD K6 2 of 3 verkoopt?

edit: typo

• Sparhawk

Sparhawk

Op zaterdag 04 mei 2002 17:20 schreef Foutlook het volgende:
Hm zo te horen is de processor wel goed :)

Nou hem alleen nog vinden.. Dat schiet niet echt op. Zoek met google en in de site die hierboven gegeven is maar wordt nog niet echt wijzer. vind wel amerikaanse sites (http://store.yahoo.com/a-p/amdk6236micw.html) maar dat is meestal $$ aan verzendkosten, creditcard en dat gedoe meer.

Weet iemand een online nederlandse winkel die een AMD K6 2 of 3 verkoopt?

edit: typo
Die zijn nieuw helemaal niet, en 2e hands erg moeilijk te vinden... Voor hetzelfde geld heb je vaak ook al een duron600 ofzo, dus kijk maar ff of het slim is op te upgraden. Heb je al bij vraag en aanbod gekeken op twekers.net?

Edit: Ik ben ook te aardig :)
klik hier
http://www.tweakers.net/aanbod/cat/1
en kijk, iemand met een k6(2) 400

• Foutlook
  • Niet online
Dankje! ik heb hem al een mailtje gestuurd. Nog even een vervelende laatste vraag aangezien ik niet opgelicht wil worden en weinig van processoren afweet :)

Wat is een redelijke prijs voor die AMD K6-2 400 Mhz?

• Sparhawk

Sparhawk

Op zaterdag 04 mei 2002 17:39 schreef Foutlook het volgende:
Dankje! ik heb hem al een mailtje gestuurd. Nog even een vervelende laatste vraag aangezien ik niet opgelicht wil worden en weinig van processoren afweet :)

Wat is een redelijke prijs voor die AMD K6-2 400 Mhz?
euh....

tussen de 10 en 30 euro ofzo??
is een beetje wat de gek ervoor geeft enzo...
Ik heb ook niet echt een idee :)

• Foutlook
  • Niet online
ok thnx anyway :)

• Foutlook
  • Niet online
!!! He ik wilde eigenlijk alleen maar die nieuwe processor om windows XP te kunnen draaien.

Maar kijk nu eens wat ik hier lees:
code:
1
2
3
4
What type of processors does Windows XP Embedded support?
Windows XP Embedded supports all X86-based Intel processors including Intel x86 and Pentium, AMD K5/K6, Cyrix 5x86, and 6x86 CPUs.

bron: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnxpembed/html/xpefaq.asp

Ik kan dus wel met mijn CPU Windows XP draaien terwijl Windows XP tijdens install zegt dat ik een 'pentium processor or later' nodig heb :? :?

Kan ik dus wel of geen XP draaien? Of moet ik een update hebben ofzow?

Verwijderd

Je moet niet alles geloven wat microsoft zegt of voorschrijft.
Met de pc die ji hebt is het in ieder geval geen doen.
En met een AMD k6 cpu is het ook niet juichen.

by the way op www.comptechworld.nl kun je nog een NIEUWE AMD k6-2 500 cpu kopen voor 49 eurootjes

Verwijderd

voor een beetje lekker werken met xp heb je minstens een computer nodig die 256mb intern geheugen heeft en een beetje knappe cpu.
intel PIII of een AMD Athlon/Duron
En wil je vlekkeloss alles kunnen doen op een pc met wnxp dan toch echt een P4 of een Athlon XP/MP met 512mb erin

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:52
Op zaterdag 04 mei 2002 18:18 schreef TAGAEON het volgende:
voor een beetje lekker werken met xp heb je minstens een computer nodig die 256mb intern geheugen heeft en een beetje knappe cpu.
En wil je vlekkeloss alles kunnen doen op een pc met wnxp dan toch echt een P4 of een Athlon XP/MP met 512mb erin
dat is niet helemaal waar, mijn pc (zie sign) trekt xp met heeel veel gemak en een vriend van heb een p2 400mhz, 192mb en die trekt het ook vrij gemakkelijk

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Foutlook
  • Niet online
Ok heb nu de AMD K6-2 500 mhz gekocht (thnx voor de tip). Die draait toch wel zeker te weten Windows XP?

Ik ga het gewoon proberen en zo te horen moet het met iets minder ook kunnen gezien de laatste reactie.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 18:18 schreef TAGAEON het volgende:
Ik heb XP hier prima lopen op een PII 300MHz 192MB RAM
Pagina: 1